40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag kan förstå ditt sätt at formulera dig!

Är ju själv singel med gård, och att hitta någon är INTE lätt, inte som kvinna iaf!
Det kräver ju någon som inte "älskar att resa" t ex, inte om man ska göra saker ihop!

Jag vill ha någon som inte drar sig för det arbete som krävs (bor man ihop så ser jag det som självklart att även hjälpas åt!), som kan stå ut med att jag tränar hästar och tävlar... Inte lätt!!

Jag antar att de flesta i ålder över 30 iaf söker någon att LEVA tillsammans med och då är ju gården en ganska avgörande faktor;)
Man är t ex ofta inta flyttbar, har en del passning och kan inte alltid planera.

Tycker INTE att du formulerat dig helt tokigt:)

Skönt att höra. :D Började nästan tycka att det vart lite jobbigt med all negativ kritik här ute. Förstår vissa, men har försökt förklara mig och min situation. Är kanske inte så duktig på att linda in allt på ett fint sätt. :o
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Haha-..jag tror att svaret du skrev på mitt inlägg togs bort.. Det var kanske lite för annonsliknande..;)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Skönt att höra. :D Började nästan tycka att det vart lite jobbigt med all negativ kritik här ute. Förstår vissa, men har försökt förklara mig och min situation. Är kanske inte så duktig på att linda in allt på ett fint sätt. :o

Eller så kanske du inte är så duktig på att lyssna som du påstår? :D
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag är nu lyckligt gift men om nu maken skulle trilla av pinn så skulle jag efter den erfarenhet jag har fanimej annonserat efter en karl med traktor/grävare och faiblesse för att meka. Gu va bra det vore att ha en sådan på armslängds avstånd. Snickarkunskaper också skulle han ha.

Särbo skulle jag också skriva som krav att han skulle vilja vara.

Man kan väl få önska eller....
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

I love you :D
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag är nu lyckligt gift men om nu maken skulle trilla av pinn så skulle jag efter den erfarenhet jag har fanimej annonserat efter en karl med traktor/grävare och faiblesse för att meka. Gu va bra det vore att ha en sådan på armslängds avstånd. Snickarkunskaper också skulle han ha.

Särbo skulle jag också skriva som krav att han skulle vilja vara.

Man kan väl få önska eller....

Så då skulle vi passa bra på den biten att jag kör traktor-grävare, har en bilverkstad(hobby) och snickrar hemma....
Särbo då?? Skulle vara enklare att bo i samma hus på samma gård, tror jag.
Men vi är alla olika.:) som tur är.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Eller så lär man sig sådant själv...om man har det behovet eller så lejer man bort det. Det verkar ibland som folk letar partners för att få saker gratis?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

Dejtingtips? är det verkligen det TS är ute efter på det här forumet? nja...
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Dejtingtips? är det verkligen det TS är ute efter på det här forumet? nja...

Nu är vi där igen.

Läs trådrubriken och försök att utan misstänksamhet och med öppet sinne läsa rådstarten. Om TS är en skummis så bör han få bevisa det först. Att utgå från det genom att vilja läsa genomraderna är inte alldeles sjysst.

Jag vet flera trådar där jag direkt tyckt att TS är korkad och t.o.m. fördomsfull. Men jag har låtit TS TS gå till klaveret själv för att trampa i det.

Den metoden tycker jag är mera fair.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Självklart. Själv efterlyser jag en karl som är utbildad bilmeck, elektriker, röris, snickare och hovslagare. Gärna tycka om att diska o tvätta o plocka efter andra också.
Ev. kan en karl som saknar en av utbildningarna tas i beaktande.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag skulle köra traktorn/grävarn . Men jag har ingen. SJÄLVKLART skulle jag bara skaffa ny karl för att FÅ grejor.
Men nä just det. Man ska bara bli hop med någon för att hen är snygg, ren och kan tala välartikulerat.
Men om man nu tänder på grävare med tillhörande chaufför då?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Nu är vi där igen.

Läs trådrubriken och försök att utan misstänksamhet och med öppet sinne läsa rådstarten. Om TS är en skummis så bör han få bevisa det först. Att utgå från det genom att vilja läsa genomraderna är inte alldeles sjysst.

Jag vet flera trådar där jag direkt tyckt att TS är korkad och t.o.m. fördomsfull. Men jag har låtit TS TS gå till klaveret själv för att trampa i det.

Den metoden tycker jag är mera fair.

Fast nu började ju TS sin karriär här i en helt annan tråd, med annonskaraktär....
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Skönt att höra. :D Började nästan tycka att det vart lite jobbigt med all negativ kritik här ute. Förstår vissa, men har försökt förklara mig och min situation. Är kanske inte så duktig på att linda in allt på ett fint sätt. :o

Buke, vänj dig. Inget att förlora sömn över.
:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 555
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 944
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 703
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 751
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp