40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vi är många som har skrivit i olika dejttrådar att vi vill träffa någon och att vi är trötta på att vara singlar.. Så visst finns det en del singlar här.

Men i ditt inlägg skrev du om att du behövde träffa någon eftersom det var för mkt arbete.. Inte att du ville träffa någon för att dela glädje och sorg med.
Precis som Trötter skrev så måste du ju önska att personen har vissa egenskaper... inte att du vill ta första bästa hästtjej bara för att det är en hästtjej...;)

Det är i alla fall så som jag uppfattade ditt inlägg..Sen är det ju mkt möjligt att det inte alls var så du menade.

Tips för att träffa någon är ju det vanliga; träffa folk genom intresse, föreningar, vänner, dejtsidor.. Jag har nog inget mirakeltips.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

Dejtintingtips är en sak. Är jag på det humöret roas jag oerhört av trådar där alla om och men, hen sa så, då svarade jag så, nu är det tyst, vad betyder det osv avhandlas.

Det här uppfattade jag lite annorlunda. Jag har en hästgård och söker en hästtjej. Hjälp behövs. Inte fel i sig, men kanske fel ingångssätt vid raggning eller sökande av partner. Själv skulle jag aldrig nappa på en dejtingannons där någon skrev tex jag har egen firma men behöver jobba oerhört lite, har gott om stålars och kan erbjuda ett liv i lyx och flärd. En kontakt ska i mitt tycke börja på andra premisser. Man fattar tycke för någons personlighet. Känner attraktion. Självklart liknande värderingar i de frågor man tycker är viktiga.

Däremot tror jag inte TS har svårt att hitta "hästtjejer" på en nätdejtingsida. De har tid att nätdejta de också.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Förstår problemet att få ut informationen men du låter som ett riktigt kap för alla hästintresserade tjejer! Släng ut en blänkare på facebook så kommer du att bli dränkt i svar:) Lycka till !
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast varför förväntas alla hästtjejer att vilja ha gård? Det är ju precis som TS säger en jäkla massa jobb. Jag har haft gård och helst aldrig mer... mkt billigare och bekvämare i längden att stå uppstallad. Vill man ha något liv utöver hästarna så är inte gård ett särskilt bra alternativ.

Så ett kap för att personen har gård .. näää
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Kl

Jag tolkar det mer som att TS inser att det inte kommer funka med vilken tjej som helst utan det måste vara någon som förstår att hästar inte är ett 9-5 jobb.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Kl

Jag tolkar det mer som att TS inser att det inte kommer funka med vilken tjej som helst utan det måste vara någon som förstår att hästar inte är ett 9-5 jobb.

Skönt med någon som ser saken från annat håll än att jag skulle vara ute för att utnyttja någon för arbetskraftens skull...:)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast varför förväntas alla hästtjejer att vilja ha gård? Det är ju precis som TS säger en jäkla massa jobb. Jag har haft gård och helst aldrig mer... mkt billigare och bekvämare i längden att stå uppstallad. Vill man ha något liv utöver hästarna så är inte gård ett särskilt bra alternativ.

Så ett kap för att personen har gård .. näää

Knappast ett kap för gården, utan mer för personen som finns och bor där. Han är ett riktigt kap och har ett hjärta av guld....:p
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag har ofta kommenterat när kvinnor i sina nuvarande eller tilltänkta män främst verkar se arbetskraft och pengar. Ändå brukar de kvinnorna linda in det hela i alla fall liiiiite mer omsorgsfullt än TS i det här fallet.

Ju mer rakt på sak man är, desto rakare svar kan man ju räkna med.

Att någon kvinna presenterar sitt färdigplanerade liv och sitt behov av en karl att sätta i den andra rollen (så att tiden och pengarna räcker) ser vi ofta här, och det möter ofta rätt kritiska kommentarer.

Precis som det gör det för TS.

Men av någon anledning tar fler kvinnor illa vid sig när en man möter kritik än när en kvinna gör det.

Ja ja, jag vet att det inte vart rätt direkt, men fortsätt följa tråden så kanske du får en annan uppfattning. ;) förhoppningsvis.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fortsätt du leta efter någon här, oavsett om du söker billig arbetskraft att betala in natura eller om du vill ha flickvän att älska, njuta av och med och längta efter när ni inte träffas. :D Trivs man inte med sådana trådar så står det ju en fritt att strunta i dem.

Tror dock inte du får napp här.

Egentligen... så borde det ju vara perfekt här, på ett stort hästforum med mängder av kvinnliga användare. Alla kan ju inte vara inskränkta och manshatande ;)

Nej, jag sa inte att du är inskränkt och manshatande :)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Kl

Är det bara jag som ser troll? Var kommer alla dessa nyreggade "jag är singel och helt underbar, vill ha en tjej med eget liv och skinn på näsan= hästtjej, varför är jag singel" killar ifrån helt plötsligt??

Jag har absolut inget emot att man raggar på buke (via PM), men det smartaste vore ju att introducera sig som alla andra, skriva allmänt i trådar som intresserar en, inte bara dejtingtrådar.

Till TS: det finns fler singlar på dejtingsiter, det ökar chansen för att hitta din bondmora
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Skönt med någon som ser saken från annat håll än att jag skulle vara ute för att utnyttja någon för arbetskraftens skull...:)

Jag tolkade det inte heller som att du ville ha arbetskraft, jag tolkade det som att du lockade lite klumpigt med gården som bete. Lite dåligt formulerat bara.
Gör en pres där du beskriver ditt liv och hur du vill att partnern skall vara. Borde inte vara så svårt?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Verkligen? Baserat på vad? Och varför?

Baserat på fri stallplats och egen sadelkammare :D ;)
Vem vet, kanske ingår höbärare och morgonutsläppare också? Kan bli hur lyxigt som helst. Fast vart tar svärföräldrarna vägen? Ingår de i paketet? :o
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Kl

Är det bara jag som ser troll? Var kommer alla dessa nyreggade "jag är singel och helt underbar, vill ha en tjej med eget liv och skinn på näsan= hästtjej, varför är jag singel" killar ifrån helt plötsligt??

Jag har absolut inget emot att man raggar på buke (via PM), men det smartaste vore ju att introducera sig som alla andra, skriva allmänt i trådar som intresserar en, inte bara dejtingtrådar.

Till TS: det finns fler singlar på dejtingsiter, det ökar chansen för att hitta din bondmora
Det är en intressant fråga! Diskuterade det med killen igår, när jag berättade om tråden. Det verkar som om buke diskuterats på något annat forum som potentiellt raggställe, det har kommit många nya som talar om att de är män och singel.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Det är en intressant fråga! Diskuterade det med killen igår, när jag berättade om tråden. Det verkar som om buke diskuterats på något annat forum som potentiellt raggställe, det har kommit många nya som talar om att de är män och singel.

Ragga gärna, men om inläggen liknar annonser tar vi bort inläggen/trådarna.

Sedan undrar jag verkligen om buke är en lämplig raggningsplats.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Nej, Buke är nog ingen lämplig raggningsplats. Men man kanske kan få lite tips som hjälper till vid raggning på andra ställen.
 
Senast ändrad:
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Egentligen... så borde det ju vara perfekt här, på ett stort hästforum med mängder av kvinnliga användare. Alla kan ju inte vara inskränkta och manshatande ;)

Nej, jag sa inte att du är inskränkt och manshatande :)

Det har du i och för sig rätt i, jag tänkte nog för mycket på alla de kvinnor som syns vara öppet negativa mot nya manliga bukefalister.:D De är ju inte hela Bukefalos, som tur är.


kl kanske det är här:

Det här med att fundera på vad man vill ha av en man/kvinna är ju rätt intressant. Jag har ingen aning själv! Jag har nog aldrig haft någon aning och jag är 33 år! De jag har träffat har det antingen vuxit fram något eller klickat genast, med min man klickade det genast. Så hur vet man vad man vill ha?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Baserat på fri stallplats och egen sadelkammare :D ;)
Vem vet, kanske ingår höbärare och morgonutsläppare också? Kan bli hur lyxigt som helst. Fast vart tar svärföräldrarna vägen? Ingår de i paketet? :o

:D

ingår det mockning också så skulle jag nappa direkt (ja minus svärföräldrarna då). Dock är jag redan upptagen...

TS: Du kanske skulle testa att vara lite mer indirekt när du raggar.
 
Senast ändrad:
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag kan förstå ditt sätt at formulera dig!

Är ju själv singel med gård, och att hitta någon är INTE lätt, inte som kvinna iaf!
Det kräver ju någon som inte "älskar att resa" t ex, inte om man ska göra saker ihop!

Jag vill ha någon som inte drar sig för det arbete som krävs (bor man ihop så ser jag det som självklart att även hjälpas åt!), som kan stå ut med att jag tränar hästar och tävlar... Inte lätt!!

Jag antar att de flesta i ålder över 30 iaf söker någon att LEVA tillsammans med och då är ju gården en ganska avgörande faktor;)
Man är t ex ofta inta flyttbar, har en del passning och kan inte alltid planera.

Tycker INTE att du formulerat dig helt tokigt:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 555
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 945
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 703
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 751
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp