Bukefalos 28 år!

A-kassa efter sjukskrivning som arbetslös

SiZo

Trådstartare
Eftersom A-kassan har stängt och inte verkar ha någon mail så tänker jag att jag frågar bukeoraklet :bow::bow:
Jag har varit sjukskriven i lite mer än 2 år, arbetslös i 1,5 av de åren, men nu börjar det se ut som att min hälsa håller på att vända och jag ska börja söka jobb.

Kommer A-kassan beräknas på min sjukpenning eller på lönen jag hade när jag jobbade? Det är ju en jävla skillnad nämligen. Som sjukskriven får jag 15-16 och sen minus skatt, blir ca 10-11 kvar. När jag jobbade hade jag en inkomst på 30 då jag aldrig tog semester.

Jag har dessutom en inkomstförsäkring via facket, kommer de beräkna på min lön som jag hade när jag jobbade, eller på sjukpenningen?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192
Juridik & Ekonomi Är ni med i facket? A-kassa? Jag funderar på att gå ur. Har aldrig haft svårt att få jobb, har aldrig varit arbetslös, har behövt...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
10 230
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 639
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp