Bukefalos 28 år!

Ack och ve! (Tandvärk)

Tack @Similitude vad du är rar! :love:

De ringde igen, återbudstid 8:40. Nu börjar jag noja över vad det ska visa sig vara istället, tandköttet där jag har ont är rött med gula fläckar. :crazy:
 
Det låter som om du kanske fått en riktigt rejäl infektion med var... :crazy: Jaja, det lär visa sig och du kommer vara på helt rätt ställe där de kan hjälpa dig. Skönt att du fick en tidig tid! Då får du snart veta och kan få hjälp...
 
Ja, det ser ut som halsfluss brukar se ut ungefär. :crazy: Och ja igen, så jag tänker också, att jag ska få hjälp snart. :)
 
Jag kör stenhårt på "den som inte är intresserad kan låta bli att läsa" och uppdaterar. :D

Fördel med att medicinera sig: Jag slipper ha så ont.
Nackdel med att medicinera sig: Tandläkaren har svårt att bedöma när jag inte har så ont.

Verkan som jag ville ha igårkväll kickade in för fullt med morgonens Ipren. Så nu har jag inte speciellt ont alls. Så tandläkaren tyckte att tandköttet/slemhinnorna som jag tyckte är röda och gula såg helt ok ut ändå, lite bara, och jag hade ju inte så ont. Och det syntes bara liite lite inflammation(infektion?) i den onda tanden på röntgen. Så avvakta, fortsätt med klorhexidin och en ny tid imorgon. Gör det fortfarande lika ont imorgon öppnar de tanden och rotfyller då. Har det blivit bättre avbokar jag. Så nu håller jag tummar och tår för att det går över.

Han ville att jag skulle sluta med medicinerna och komma tillbaka imorgon först, jag ba "Nej." Började nästan gråta. Hade aldrig klarat natten utan smärtlindning. Klarade den knappt med smärtlindring. Fy fan alltså. Så nu hoppas hoppas jag att det fortsätter vara lika smärtfritt som det varit hittills idag. Och med idag menar jag de senaste två timmarna, inte sedan jag gick upp. :p
 
Jag kör stenhårt på "den som inte är intresserad kan låta bli att läsa" och uppdaterar. :D

Fördel med att medicinera sig: Jag slipper ha så ont.
Nackdel med att medicinera sig: Tandläkaren har svårt att bedöma när jag inte har så ont.

Verkan som jag ville ha igårkväll kickade in för fullt med morgonens Ipren. Så nu har jag inte speciellt ont alls. Så tandläkaren tyckte att tandköttet/slemhinnorna som jag tyckte är röda och gula såg helt ok ut ändå, lite bara, och jag hade ju inte så ont. Och det syntes bara liite lite inflammation(infektion?) i den onda tanden på röntgen. Så avvakta, fortsätt med klorhexidin och en ny tid imorgon. Gör det fortfarande lika ont imorgon öppnar de tanden och rotfyller då. Har det blivit bättre avbokar jag. Så nu håller jag tummar och tår för att det går över.

Han ville att jag skulle sluta med medicinerna och komma tillbaka imorgon först, jag ba "Nej." Började nästan gråta. Hade aldrig klarat natten utan smärtlindning. Klarade den knappt med smärtlindring. Fy fan alltså. Så nu hoppas hoppas jag att det fortsätter vara lika smärtfritt som det varit hittills idag. Och med idag menar jag de senaste två timmarna, inte sedan jag gick upp. :p

Skippa smärtstillande och be tandis om en hutt lugnande om det blir rotfyllning.
 
Så, var tillbaka idag. Hon klämde och kände, jag ojade och kved. :p Hon öppnade för att spola ur och lägga ny provisorisk inför rotfyllningen om två veckor. Hon trodde innan att den var på väg att dö, men konstaterade att den redan dött när hon öppnade. Nu kommer det att kännas lite i någon dag eller två, sedan ska det gå över.

Så, nästa fråga: lagning eller krona? Nu har jag tre sidor lagning tyckte jag hon sa, men det var något om fem (?) hon sa. Är det någon här som har koll? Vad är bäst? :)
 
Så, var tillbaka idag. Hon klämde och kände, jag ojade och kved. :p Hon öppnade för att spola ur och lägga ny provisorisk inför rotfyllningen om två veckor. Hon trodde innan att den var på väg att dö, men konstaterade att den redan dött när hon öppnade. Nu kommer det att kännas lite i någon dag eller två, sedan ska det gå över.

Så, nästa fråga: lagning eller krona? Nu har jag tre sidor lagning tyckte jag hon sa, men det var något om fem (?) hon sa. Är det någon här som har koll? Vad är bäst? :)

Har ingen koll på vad du ska välja, men ville bara säga: tack och lov att det blir bättre! Har inte vågat skriva (knappt läsa) i tråden tidigare, för jag skulle bara böra vojne-vojna och göra allt tusen gånger värre! :o:D

Heja döende tand! :up:
 
@Mammas Härligt att det har ordnat upp sig :) En krona är ju rätt mycket dyrare än en fyllning, men allt hänger ju på hur det ser ut, tandläkaren har stenkoll och kommer säkert ge dig flera förslag att välja mellan:)
 
Tack för hejarop, och ja det löser sig nog. :)

Sitter på jobbet (första jobbnatten sedan jag gick hem sjuk i förra veckan), och fryser, kläderna gör ont mot kroppen och känner mig bara allmänt grinig. Kunde jag inte ha fått mer än typ tolv timmars respit innan jag åker på en influensa eller vad det nu är för skit? O_o:rage::down:
 
Tack för hejarop, och ja det löser sig nog. :)

Sitter på jobbet (första jobbnatten sedan jag gick hem sjuk i förra veckan), och fryser, kläderna gör ont mot kroppen och känner mig bara allmänt grinig. Kunde jag inte ha fått mer än typ tolv timmars respit innan jag åker på en influensa eller vad det nu är för skit? O_o:rage::down:

Nänä, tänk positivt nu! Få all skit ur världen på en gång, må perfekt i tio år! Inte ens hicka! Kom igen nu! :bump:
 
Lider med dig! som fan! Vet hur det är! jävligt mycket!

Och jag har tandvärk jag också... Har haft lite molande en tid, tryckont i en tand, men jag ska ju till tandis vecka 44 så jag kan vänta tills dess.

Mitt tandkött blöder nu igen så jag får komma på hur fan jag ska borsta för att få ordning på det. Trodde ju att jag fått rätt på det :( Jag kan inte använda mellanrumsgrejer och så- ångesten slår på fullständigt så jag kör med tandborstning bara. Jag ska köpa flour i dag och så tandborsthuvud till min elis så får jag e om jag får bukt på skiten...

Tandvärk får mig att nästan gråta av olycklighet och smärta. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 490
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Har haft ett himla strul med tänderna senaste året (17 tandläkarbesök). Som om inte det vore tillräckligt har jag här i veckan åkt på en...
2
Svar
27
· Visningar
16 871
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 201
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp