Ändtarmsframfall i samband med fölning

Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Stackars er.:cry: Men ni har kämpat för er häst och nu slipper hon lida mer. Men så bra att det fanns en extra mamma till fölet. jag blev också hjälp av ammajouren när mitt sto vägrade ta emot sitt föl när hon fölade i sommar. All heder till dom. :)
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Tröstkramar i mängder! Att mista en älskad häst på det här sättet är gräsligt...

Tur att det ordnar sig på bästa sätt för fölungen, krama om honom lite extra!
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Sänder varma tankar... Hoppas det går bra med fölisen nu!
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

kl
Åh Hejzan med Husse,jag är så ledsen att det inte gick bra,vet ju hur det känns.
Tröstkramar och tankar härifrån.
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

*kl*

Jag vet hur det är, att vara där med både glädje (fölis:love:) och sorg (ert sto). Håller alla tummar för att föl och amma ska hitta varandra ordentligt för det kommer att bli er livsnerv just nu. Glöm ej heller att sörja ert sto, jag beklagar verkligen :cry:
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Hejzan m husse: Fy, vad tråkigt :cry: Tänker på er och hoppas att det går bra för den lille:bow:
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Vad ledsamt att höra :cry: Hon kämpade verkligen för sin lille son. Tänker på Husse och Hejzan och skickar kramar. Hoppas att fölis kommer att göra sin biologiska mamma stolt i framtiden.
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Åh, vad jätteledsamt...!!! :cry:
Jag trodde faktiskt att det skulle gå...:(
Hör av er om jag kan göra nåt för er.
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!

M (fn i Skåne)
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Usch vad sorgligt:cry: Jag hoppades verkligen på att det skulle gå bättre för er än för ett sto här i trakten som råkade ut för samma problem... Hon precis som ert sto var inne på klinik men klarade inte livhanken i slutändan. Fölet vart moderlöst efter ca en vecka i det fallet jag talar om. HOPPAS det går bra med amman nu! KRAMAR i massor!
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Så fruktasvärt tråkigt att det inte gick vägen :(

Har tänkt på er hela tiden och hoppats på det bästa. Skönt att ni hittat en amma.

Mina tankar går till er

*tröstkramar*
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Hallå alla
Ytterliggare en gång tack så jättemycket för alla fina ord som ni skriver. Vi har varit och hämtat hem lille Solero och hans Amma nu och de verkar ha funnit varandra. Han käkar som en ja häst och är helt underbar. Krama era ston lite extra ikväll från oss.
Hejzsan hälsar så mycket

//Husse
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Vad månde bliva av en sådan kille va?
han har redan sett stora världen, gissar att han blir lite extra älskad o kelad med. stark o fin liten kille, som kommer skänka er både stolthet o glädje, er ängel gick vidare men hon lämnade det bästa av sig i eran vård o då var hennes kamp inte förjäves

Allt det bsta önskar jag er o den lille
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Har inte sett tråden förrän nu ikväll men vet hur ont det gör att se dem lida och man inte kan göra något för att hjälpa, annat än låta dem slippa smärtan och somna in för gott. :cry: Usch vad jobbigt att sitta på jobbet och snörvla, mina kollegor tittar lite konstigt på mig. :o

Jag håller tummarna för att det ska gå bra med amman och att inget annat strular. :bow:
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Nej vad trist! Jag hittade denna tråden idag efter att ha läst i föltråden att Sollan äntligen fått ert efterlängtade föl! Jag blev helt chockad när jag med andan i halsen läste händelseförloppet i tråden. Jag känner såå för er och för söta Sollan! Jag hoppas att Solero växer upp till en fantastisk kille med mammas härliga egenskaper. Kramar på er! :cry:
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Hallå alla
Ytterliggare en gång tack så jättemycket för alla fina ord som ni skriver. Vi har varit och hämtat hem lille Solero och hans Amma nu och de verkar ha funnit varandra. Han käkar som en ja häst och är helt underbar. Krama era ston lite extra ikväll från oss.
Hejzsan hälsar så mycket

//Husse

synd att det ej gick vägen för ditt sto =(
men man får glädjas för det man har kvar.. Du har ju ändå
en liten fölis efter henne.. tycker bara att det är läskigt att
både ditt och vårat sto har gått bort och att bådas föl heter Solero och är hingst, men min heter Solero M "leo".

Min leo förlorade sin mamma när han var 4 veckor så han förlorade henne ganska sent så därför gick det ej att hitta ny amma till honom. han ville inte godkänna något sto =( så när vi kom hem med honom å han såg sin stora syster lös han upp igen å nu e dom oskiljaktiga =) Så nu har storasyster Savanna (3 år) redan blivit mamma vilket hon tar på största alvar. dock så kan hon ej ge di utan vi får nappa honom och det är inga problem.

Hoppas erat lilla föl klarar sej å håller sej frisk. Han fick ju råmjölken i alla fall å de e ju det viktigaste för bebben...

Lycka till. mvh misen
 
Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Nu är jag (hejzan) åter. Tack så jättemycket för alla stöttande och tröstande ord! Det värmer!

Tack och lov för lillkillen i alla fall - han gör att det hela känns lite bättre (och vi håller oss sysselsatta...).

Här kommer en liten film på när vi släppte ut honom och amman för första gången i går - han har lite spring i benen...;) Bara 3 dygn gammal. (Ignorera ljudet...)
http://s58.photobucket.com/albums/g250/hejzan/Solero/?action=view&current=Bus-Solero.flv

Vad ska det bli av en sån liten tok?:love:

Han är allt bra lik sin mamma (vilket är jätteskönt) :love::love::love:
th_Solero1.jpg


De tog en foalcheck på honom i Skara och gav honom blodplasma eftersom han låg lite lågt i antikroppar. Nu verkar han pigg och hungrig (amman tycker att han är lite jobbig, han gillar mat...).

Jag hoppas att han blir mamma upp i dagen! Hon kommer för evigt att vara saknad här hemma. Tack för tiden du gav mig underbara Sollan!:cry:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 319
Hästvård Efter vissa problem åkte jag in med mitt sto till klink för en ordentlig undersökning där kissing spines konstaterades via röntgen, i...
Svar
18
· Visningar
1 967
Senast: SeagirlM
·
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 245
Senast: elfi
·
Träning Vet inte riktigt vart denna tråd hör hemma men chansar här inne efetrsom de rör sig om hästhantering! Jag har min häst utlånad och...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp