Ändtarmsframfall i samband med fölning

Sv: Ändtarmsframfall i samband med fölning

Det begriper du väl, att om en veterinär verkligen tycker att man ska avliva av djurskyddsskäl så låter dom sig inte övertalas av djurägaren att låta bli?!?
Hejzan tog kontakt med vet direkt hon såg att tarmen hängde ut, vilket var ca halvtimman efter fölning, vet kom direkt, hästen har fått smärtstillande, och kom till djursjukhus ca ett dygn efter fölning (vet har dessutom varit ute fler ggr under tiden). Att det var varmt kan tyvärr varken Hejzan, du eller nån annan hjälpa, hästen låg dessutom i skuggan och blev hela tiden avsvalkad med vatten.
Vad mer begär du???

Jag såg själv hästen, och kan tala om att den var inte speciellt mer påverkad än andra nyförlösta ston.

Hejzan är den hästägare jag känner som är mest noga med sina djur, hon försöker förutse allt, men i det här fallet gick det inte. Trots detta HAR HON GJORT VAD HON HAR KUNNAT, OCH MER DÄRTILL!!!

Om du nu har åsikter om huruvida det är djurplågeri eller inte, så var vänlig skapa en ny tråd om detta och låt TS få försöka komma över sorgen efter sin älskade häst och koncentrera sig på att ta hand om fölisen (som mår jättebra).
 

Liknande trådar

Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 319
Hästvård Efter vissa problem åkte jag in med mitt sto till klink för en ordentlig undersökning där kissing spines konstaterades via röntgen, i...
Svar
18
· Visningar
1 967
Senast: SeagirlM
·
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 245
Senast: elfi
·
Träning Vet inte riktigt vart denna tråd hör hemma men chansar här inne efetrsom de rör sig om hästhantering! Jag har min häst utlånad och...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp