Bukefalos 28 år!

Äntligen!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Äntligen har jag hittat ett staket som fungerar ypperligt för mina två getter. De har inte ens försökt rymma! Även om det kostade så var det defintivit värt dom kronorna.

Vi köpte lammnät till våra två getter och har nu satt upp en rejäl hage i en stor dunge där det finns allt för göra klättrande getter nöjda. Det finns kullar och sten att hoppa på och massor med buskar att smaska på.

Så nu äntligen kan jag få ha mina blomrabatter i fred :smirk:
 
Sv: Äntligen!

Är det sånt där flexinät?
Med ström?

Jag har vanligt galvat fårnät, innanför har jag en strömtråd längst ner nära marken och en i mitten ungefär. Ska sätta längst upp oxå.

En av killingarna (3 mån) kom på att hon kunde hoppa igen nätet trots att hon inte är så liten! Men sen ström trådarna är på plats så håller dom sej kvar. (peppar peppar)

Då är ju nackdelen att denna hage är inte flyttbar utan den får nyttjas då även till vintern.

Har funderat på att införskaffa detta "flexinät" som ska vara lätt uppsatt och förhoppningsvis värt pengarna.

Då kan man ju flytta runt hagen till nytt bete eftersom.

Det jag är lite rädd för är om dom lyckas trassla in sej och river ner det så alla kan gå ut.

Någon som vet om det är lätt hänt?
 
Sv: Äntligen!

Mysigt med getter. Bra att ni har hittat ett väl fungerande staket! :)
 
Sv: Äntligen!

Jag har haft flexinät till mina, och tyckte att det funkade så där. I sommarhage gick det hyfsat, om det var bra bete, men när betet tog lite slut, tyckte getterna, jag tyckte de kunde beta av lite bättre, så kom bocken så småningom på att det är ju ingen ström längst ner, så han trädde i hornet längst ner och drog upp nätet... :crazy: Inte så bra. Han lärde sig snabbt, och när han höll på att stypa sig så slängde jag nätet längst in in lädugården i ett hörn och där ligger det än...

Men fram tills dess funkade det hyfsat.

Ju sämre bete, desstom mer frestar dom på staketet.

Häls Embla
 

Liknande trådar

Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 464
Senast: bigganl
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
69 548
Senast: anglahund
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 982
Senast: kebabbert
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp