Bukefalos 28 år!

Är burkmat jättedyrt?

R

Real_Life

Till två hundar på ca 25-30 kg styck
Eller iallafall till den ena
Hur mycket kostar det ca (med ett medelbra märke och så) jämfört med vanlig torr mat?
Ena lilla odjuret har blivit så kräsen
Den andra äter vad som helst, speciellt potatisskal, saltgurka och morötter så han är inget problem :D
 
Burkmat blir otroligt dyrt om man inte har en chihuahua! Jag testade ett tag då jag också har kräsna hundar men det kostade ca 20-30 kr om dagen (billigaste burken typ Vov) till en hund på 15 kg! Det blir ca 1600 kr i månaden för två hundar. Burkarna innehåller mest vatten. Nu äter dom en säck Royal Canin varje månad för 400 kr så visst skiljer kostnaden radikalt...

Annars kan du ju testa fryst hundmat i "korvar". Typ Klass och Fodax. Det är inte dyrare än vanlig mat. Titta på deras hemsidor...
 
JA!!! Burkmat är JÄTTEDYRT om man betänker att det till största delen är VATTEN du betalar för!!! Kolla innehållsförteckningen och du ser att de flesta sorters burkmat innehåller 70-80% vatten! :crazy: Det är DYRT vatten det! Så för att hunden ska kunna leva på enbart burkmat så måste den äta STORA mängder, för att få i sig det den behöver = DYRT! Och dessutom får du en hund som är jättekissnödig hela tiden! Så personligen tycker jag att det måste finnas något bättre alternativ, tex. blanda i en liten skvätt burkmat i torrfodret och mosa allt väl (om man har en hund som "fiskar") :D
 
Färskfoder blir ett billigare och lika smaskigt alternativ :d Det kostar kring 10-12:-/kg. Mina hundar dansar piruetter om det står på matsedeln.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Halloj är en pudelälskare här med två små hundar en mellan och en dvärg. Mellanpudeln äter allt hon kan få in i munnen efter sin...
2
Svar
22
· Visningar
1 654
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 176
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 234
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Jag är less på livet just nu, men vill inte ge upp än. Det jag vill göra är att försöka komma i form. Jag var i kontakt med vården, men...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
12 160
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp