Är det beslutet om sjukpenninggrundande inkomst jag ska ha?

Mirre

Trådstartare
Någon som kan hjälpa mig reda ut en sak?
Blev sjukskriven från jobbet 50% för högt blodtryck förut, fick då sjukpenning för den tid jag var hemma. Jobbet ska ha in papper om den tid jag var borta tillsammans med beslutet om sjukpenningen. Men har inte fått något specifikt beslut på det, bara på sjukpenninggrundande inkomst. Men är det det jag ska lämna in till chefen? Borde ju ha fått beslut om sjukpenning nu tycker jag, det har blivit utbetalt men jag har sas inget skriftligt beslut om det. O_o Jag är hemma heltid på gravidpenning nu och det har jag fått skriftligt beslut på
 
Är det inte ett läkarintyg de vill ha? Inkomsten måste de ju själva lämna till FK så den borde de väl ha koll på? :)
 
Någon som kan hjälpa mig reda ut en sak?
Blev sjukskriven från jobbet 50% för högt blodtryck förut, fick då sjukpenning för den tid jag var hemma. Jobbet ska ha in papper om den tid jag var borta tillsammans med beslutet om sjukpenningen. Men har inte fått något specifikt beslut på det, bara på sjukpenninggrundande inkomst. Men är det det jag ska lämna in till chefen? Borde ju ha fått beslut om sjukpenning nu tycker jag, det har blivit utbetalt men jag har sas inget skriftligt beslut om det. O_o Jag är hemma heltid på gravidpenning nu och det har jag fått skriftligt beslut på

Om du fått en utbetalning så har du väl fått ett utbetalningsbesked? Du borde kunna ladda ner det på Mina sidor på Försäkringskassan om du har mobilt bank-ID.
 
AF ska ha det för att skicka vidare till lönekontoret. Det är alltså detta papper jag ska ge AF tillsammans med beslut om gravpenning och sjukpenning.
20181217_153846.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 201
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 702
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 988
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp