Är det dags att dumpa?

morgaine

Trådstartare
Ja, jag och min partner har det ofta bra, men jag känner att hen inte förstår mig riktigt. Ibland blr jag så arg att jag kastar en tallrik eller mugg nära hen och då blir det alltid ett himla liv på hen. Jobbigt.

Jag hatar att tvätta och det gör hen också. Då brukar jag starta ett litet bråk om någon småsak för när hen är upprörd så räcker det med en kram så blir det bra mellanoss igen. Då brukar jag säga att jag tänkt tvätta men nu är jag inte på humör längre. Då ler hen och säger att hen kan göra det. Haha!

Sexet är bra, men ofrast får jag tjata innan vi får till det. Men det är ändå bra när vi väl är igång. Ibland när jag vill pröva nya saker säger hen nej ett tag. Skittrist. Fast hen ändrar sig ju när jag tjatat en stund så gör vi det ändå. Så egentligen är det lugnt där med, men det förtar ju lite av stämningen ändå att behöva tjata och så vet vi ju båda att vi gör det ändå till slut. Sex är ju ändå viktigt i ett förhållande. Borde jag dumpa för hens tråkiga attityd?

En annan sak som stör mig ör att hen har ett dyrt intresse. Hen har hästar. Visserligen golfar ju jag och det kostar en del också. Hen tycker att det är ok med hästaroch köpa dyra tillbehör bara för att hen tjänar mer. Hallå? Det är väl våra pengar, eller? Vi lever ju ihop? Jag tycker det är en astrist inställning att hålla så på mitt och ditt. Skall det alltid vara så? Att bara för att hen tjänar mer så får hen lägga mycket mer på sitt intresse. Jag vill ju resa och så också. Det vill hen också, men inte om det betyder mindre pengar till fritidsgrejerna. Skittrist. Skall jag dumpa för att vi inte delar samma drömmar?

Råd, tack! :)
 
Sv: Är det dags att dumpa?

1. Sluta kasta tallrikar/muggar! Menar du att hon inte borde gå i taket av att du kastar saker mot henne?
2. Gör upp ett tvättschema och tvätta varannan gång. Det du gör nu kallas manipulation.
3. Sluta tjata och acceptera vad hen gillar och inte. Kan du inte göra det så är ett samtal på sin plats.
4. Än en gång, prata med din partner. Krasst sett det hens lön - hens pengar. Så länge ni inte har kommit överens om något annat. Det är inget som tvingar hen att dela dem med dig.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Men Gud vilken märklig trådstart?? Vad är problemet? Vad vill du ha råd med? Vad är drömmen?
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Jag misstänker att TS skildrar en potentiell problematik och att Jaget i berättelsen inte är TS, eventuellt kan det vara så att det är utifrån TS partners perspektiv.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Det är dags att få in mer glädje och lycka i förhållandet :) Få en starkare "vi" känsla och att båda vill underlätta för den andra.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

1. Sluta kasta tallrikar/muggar! Menar du att hon inte borde gå i taket av att du kastar saker mot henne?
2. Gör upp ett tvättschema och tvätta varannan gång. Det du gör nu kallas manipulation.
3. Sluta tjata och acceptera vad hen gillar och inte. Kan du inte göra det så är ett samtal på sin plats.
4. Än en gång, prata med din partner. Krasst sett det hens lön - hens pengar. Så länge ni inte har kommit överens om något annat. Det är inget som tvingar hen att dela dem med dig.

Instämmer med allt och nummer 1 gör mig lite olustig. Att vrålskrika på varandra är en sak (inte speciellt konstruktivt men är det så man fungerar, fine). Så fort det blir fysiskt i ett gräl är det inte ok längre. När kommer den gången saken träffar personen i fråga eller en knytnäve landar? :crazy:

Jag kan också tillägga att det kvittar vilket kön man har, så här beter man sig inte!
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Dumpa för din partners skull!

En person som är så manipulativ och dessutom tar till handgripligheter bör leva ensam tills dess att hen har lärt sig empati och diplomatisk förhandlingsteknik.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Instämmer med allt och nummer 1 gör mig lite olustig. Att vrålskrika på varandra är en sak (inte speciellt konstruktivt men är det så man fungerar, fine). Så fort det blir fysiskt i ett gräl är det inte ok längre. När kommer den gången saken träffar personen i fråga eller en knytnäve landar? :crazy:

Jag kan också tillägga att det kvittar vilket kön man har, så här beter man sig inte!

Fast jag har ju aldrig slagit hen. Råkade träffa en gång, men det var inte meningen, jag siktar inte så bra så det kan ju inte räknas som våld. Jag är ingen våldsam person egentligen. Och jag bad om ursäkt efteråt.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Fast jag har ju aldrig slagit hen. Råkade träffa en gång, men det var inte meningen, jag siktar inte så bra så det kan ju inte räknas som våld. Jag är ingen våldsam person egentligen. Och jag bad om ursäkt efteråt.

Slå är aldrig OK. Nånsin. Det är så icke-OK att det är straffbart enligt lag. Precis som man är ansvarig som bilförare om man råkar köra på någon, för att man körde för fort eller var ouppmärksam, så är man ansvarig för vad knytnävarna hittar på så länge de sitter fast på kroppen.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

1. Sluta kasta tallrikar/muggar! Menar du att hon inte borde gå i taket av att du kastar saker mot henne?
2. Gör upp ett tvättschema och tvätta varannan gång. Det du gör nu kallas manipulation.
3. Sluta tjata och acceptera vad hen gillar och inte. Kan du inte göra det så är ett samtal på sin plats.
4. Än en gång, prata med din partner. Krasst sett det hens lön - hens pengar. Så länge ni inte har kommit överens om något annat. Det är inget som tvingar hen att dela dem med dig.

Jaja jag försöker behärska mig, men samtidigt måste man väl få visa att man är arg också? Jag skadar ju ingen. :o
2. Ja egentligen är det väl det, men är det inte ganska oskyldigt när det gäller sådana småsaker? ;)
3. Hm.
4. Ja, jag vet, men samtidigt känns det trist att veta att det alltid kommer vara så. Jag hade ju delat lika om det varit tvärtom.
 
Sv: Är det dags att dumpa?

Dumpa för din partners skull!

En person som är så manipulativ och dessutom tar till handgripligheter bör leva ensam tills dess att hen har lärt sig empati och diplomatisk förhandlingsteknik.

Men det här kändes lite orättvist. Ni känner ju inte min partner. Hen kan vara både sur och negativ, är det konstigt att man blir arg då? Skulle inte ni bli det?
Vad hände med att inte ge upp för lätt utan jobba på förhållandet? :cautious:
 
Sv: Är det dags att dumpa?

dax att kolla under trosor och kalsonger så får man reda på vilket kön personen tillhör ett tips bara
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 206
Senast: Soapbubble
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 519
Senast: verser
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp