Är det en fyr- eller femgångare?

Caroline.l.t

Trådstartare
Nybliven ägare till en 7 årig isis och säljaren verkade inte veta om han har pass och det var heller inte viktigt för mig. Är dock nyfiken så hur vet man? Lite svårtravad, töltar gärna men är ofta passtaktig. Börjar få ren galopp, var tidigare springig med bakbenen. Vi är båda för outbildade för att helt enkelt testa pass.
 

Bifogade filer

  • 20210508_155239.jpg
    20210508_155239.jpg
    559,6 KB · Visningar: 80
Gissningsvis femgångare.
Finns DNA-test om man är riktigt nyfiken, men det var rätt dyrt. Funderade på det för att lättare matcha mina ston med hingst.
 
Vet du om föräldrarna är femgångare? Om båda är det, så är din häst också det, eller har iaf genetiska förutsättningar för det.
 
Senast ändrad:
Behöver inte betyda att han har flygande pass. Och det är inget man bör testa förrän resterande gångarter fungerar. Verkar mer som om hästen är obalanserad och markbunden i gångarterna. Den behöver mer styrka och Lösgjordhet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 741
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 256
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 038
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp