Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Tja, då kanske hon umgås med vänner? ;)

Men om du (givet att du på förhand inte har ett eget intresse av hästar och chili) tänker dig kunna intressa dig för att prata mycket om dessa ämnen med någon som är insatt, tror du inte att det också kan fungera så the other way around?
Att någon som svarar "chili", "vänner", "hockey" eller whatever faktiskt har förmågan att kunna intressera sig för/uppskatta även andra företeelser/aktiviteter än de som råkas räknas upp?

Jo, det tror jag. Jag kan tycka det är spännande att höra om hennes ridning, hundar eller chili absolut. Men inte så till den grad kanske att vi skulle hänga i stallet varje dag. Eftersom vi inte delar samma intressen får vi väl göra våra intressen på tu man hand. Frågan jag ställer mig dock är vad gör vi när vi inte gör respektives intressen :P
 
Fast folk har ju sagt att vad man gör spelar ingen roll bara man får vara med sin kompis ? Det är de jag inte håller med om riktigt. Visst kan man ha trevligt i en soffa och ha roliga samtal. Men Jag tror inte att det är de enda folk gör med en kompis. Alltså spelar det man gör med kompisarna roll...
Men absolut. Andra kanske tänker annorlunda om detta än jag :).

Jag har även lite olika kompisar som jag gör olika saker med. Någon hänger ofta hemma, någon annan har jag främst festat med, någon annan främst i stallet etc etc.
Man kan ju ha behov av olika saker och olika typer av människor baserat på hur man känner där och då.

Så jo, vissa kanske man främst hänger med hemma i soffan. Men har man som person behov av att göra annat och dessutom gärna med andra så kan ju andra vänner möta de sidorna i ens personlighet. Medan hemma-vännen fyller andra behov man har. Och ingen av dem är bättre/sämre/rätt/fel.
 
Men om en person har som enda intresse "umgås med kompisar" . Hur ska jag tolka det som då ?
Att människan är max 15 skulle jag tro.:grin:
Men det finns värre saker, en vän har blivit totalt spammad av en arbetslös kille på en dejtingsida som hade som enda intressen att shoppa, fixa håret och dricka vin. Vännen i fråga är en träningsnarkoman och är intresserad av allt från löpning och segling till vandring. Behöver kanske inte tillägga att hon inte blev jätteintresserad :rofl:
 
Jag har även lite olika kompisar som jag gör olika saker med. Någon hänger ofta hemma, någon annan har jag främst festat med, någon annan främst i stallet etc etc.
Man kan ju ha behov av olika saker och olika typer av människor baserat på hur man känner där och då.

Så jo, vissa kanske man främst hänger med hemma i soffan. Men har man som person behov av att göra annat och dessutom gärna med andra så kan ju andra vänner möta de sidorna i ens personlighet. Medan hemma-vännen fyller andra behov man har. Och ingen av dem är bättre/sämre/rätt/fel.

True true,
men inget av det får man ju veta i svaret "umgås med vänner".
 
Att människan är max 15 skulle jag tro.:grin:
Men det finns värre saker, en vän har blivit totalt spammad av en arbetslös kille på en dejtingsida som hade som enda intressen att shoppa, fixa håret och dricka vin. Vännen i fråga är en träningsnarkoman och är intresserad av allt från löpning och segling till vandring. Behöver kanske inte tillägga att hon inte blev jätteintresserad :rofl:

Är hon fortfarande singel? ;) :confused::p
 
Men du, det där tjatet går in på dag 2 nu, är det verkligen nödvändigt? Du kanske kan starta en tråd om intresset att umgås med vänner?

Näe, men det är många som har svarat så det är uppenbart att de är flera som vill diskutera ämnet vidare...
För min del så kan vi avsluta då jag inte känner mig något klokare till svaret mer än att man vill vara lite kryptisk och är en extrovert person.
 
Jag skrattar för att jag tyckte att det var kul. Det finns ingen allmängiltig bättre och sämre skala här enbart bättre och sämre för just mig/dig/hen - skalan.

Men om jag skrattat åt intresset "umgås med vänner" hade du tyckt det varit kul då ? Förmodligen hade ni tyckt jag varit sjuk i huvudet.
Men annars har du rätt.
 
Jo, det tror jag. Jag kan tycka det är spännande att höra om hennes ridning, hundar eller chili absolut. Men inte så till den grad kanske att vi skulle hänga i stallet varje dag. Eftersom vi inte delar samma intressen får vi väl göra våra intressen på tu man hand. Frågan jag ställer mig dock är vad gör vi när vi inte gör respektives intressen :P

Vad gör du när du inte utövar något av dina intressen?

När jag och min man inte utövar något av våra intressen kanske vi jobbar, städar, handlar, leker med barnen, kollar en film, umgås med släkt eller vänner, sover, tar en öl och pratar om allt mellan himmel och jord osv osv. Ibland gör vi allt det här tillsammans, ibland var för sig, det är olika.
 
Näe, men det är många som har svarat så det är uppenbart att de är flera som vill diskutera ämnet vidare...
För min del så kan vi avsluta då jag inte känner mig något klokare till svaret mer än att man vill vara lite kryptisk och är en extrovert person.
Jag har svårt att tro att någon är utstuderat kryptisk bara för att man svarar på det sättet. Om du vill ha andra typer av svar kanske du ska ställa frågan annorlunda. Eller åtminstone följdfrågor på ett annat sätt.
 
Vad gör du när du inte utövar något av dina intressen?

När jag och min man inte utövar något av våra intressen kanske vi jobbar, städar, handlar, leker med barnen, kollar en film, umgås med släkt eller vänner, sover, tar en öl och pratar om allt mellan himmel och jord osv osv. Ibland gör vi allt det här tillsammans, ibland var för sig, det är olika.

Ok, så vad du säger är att allt de du nämner är inte intressen ? Jag resonerar precis som du där. Att jag har svårt att klassificera "umgås med vänner" som ett intresse. Men många gör ju det. Därför jag tycker det är intressant varför vissa gör det och andra inte :).
 
Jo, det tror jag. Jag kan tycka det är spännande att höra om hennes ridning, hundar eller chili absolut. Men inte så till den grad kanske att vi skulle hänga i stallet varje dag. Eftersom vi inte delar samma intressen får vi väl göra våra intressen på tu man hand. Frågan jag ställer mig dock är vad gör vi när vi inte gör respektives intressen :P

Men det finns väl hur mycket som helst, herregudvart är fantasin? :p

Om jag tänker tillbaka till vad jag och min sambo gjort tillsammans senaste veckan så kan jag lista saker som exempelvis; lagat och ätit mat, målat staket, haft sex, bakat rabarberpaj, hälsat på hans föräldrar, hämtat hästgödsel, tagit tegelstenar från ett ihoprasat hus, städat, druckit vin på altanen, rensat ut massa skräp, grillat med gemensamma vänner och ikväll ska vi på festival.

Inte mycket skulle gå raka vägen in på "Mina intressen-listan" även om vissa aktiviteter indirekt kan vara relaterat till ett intresse.
 
Ok, så vad du säger är att allt de du nämner är inte intressen ? Jag resonerar precis som du där. Att jag har svårt att klassificera umgås med vänner som ett intresse. Men många gör ju det. Därför jag tycker det är intressant varför vissa gör det och andra inte :).

Uppenbarligen är det ju olika hur man ser på det. En del har att umgås med vänner som intresse och det kan ju innefatta massa olika aktiviteter, som redan flera i tråden pratat om. När min bästis är med mig ute och rider så umgås jag med henne samtidigt som jag utövar mitt intresse som är ridning. Men om vi sitter och dricker kaffe tillsammans och kollar när ungarna leker samtidigt som vi pratar om allt möjligt så skulle jag inte säga att jag utövar något intresse.

Och nej att städa, handla, sova osv anser jag inte är mina intressen :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 636
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 714
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp