Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

min tråd om att köpa spån verkar vara borta!?....varför då?
 
Sv: Är din tråd borta?

Efterlysning av inköpsställe gissar jag. Har du läst inledningen i den här tråden - det är de regler du godkände när du blev medlem på Bukefalos, fast i korthet.
 
Sv: Är din tråd borta?

Jösses...läste igenom hela tråden nu...måste bara :bow: åt dig som orkar upprepa, förklara korrekt och sakligt och svara på samma frågor om och om igen :)
Visst kan det vara "bra" att få en förklaring till varför ens tråd togs bort men oavsett varför så FINNS det ju en förklaring och då kan man ju läsa igenom forumreglerna och tänka på vad man själv gjorde för fel som stred mot de regler man (som sagt) godkänt själv.

Om man vill hitta en av sina tidigare trådar är det ju väldigt, väldigt enkelt att gå in på sin profil och kolla "hitta trådar av..." bara för att den inte ligger på sida 1-10 så behöver den inte vara borttagen, och den kan vara flyttad till rätt del.

Visst, även jag ser trådar om "vart köper jag..." "har xx gröna benskydd?" t.ex....men eftersom t.om. jag ser att de är efterlysningar använder jag triangelknappen :)
Tycker inte det är ett dugg konstigt att man inte får efterlysa för, seriöst, hur kul skulle det vara med 1000 trådar som "vart köper jag lila fleecelindor med lena furbergmotiv" - svar: Hööks, sedan blir det ju inget mer av tråden eftersom svaret är givet (och dessutom är google ett väldigt bra sökverktyg t.ex. "fleeclindor"+"lena furberg")

Kan verkligen inte förstå vad som är problemet, men jag kanske är trög...tycker det mesta är så självklart att det inte borde behövas tjatas om i 10 sidor...
 
Sv: Är din tråd borta?

tydligen har jag på ngt vis brutit mot reglerna.
Jag skrev bara ifall ngn vet andra handsvärde på mina ridstövlar. Fattar inget. Men tydligen klassas det som anonsering eller efterlysning. Men det var bara en fråga. Bra med regler men lite väl restriktiva kanske.
 
Sv: Är din tråd borta?

skulle ni inte kunna göra en egen kategori, med typ efterlysningar av saker etc etc. för då behöver ju folk som inte intresseras av det klicka på dem sakerna?
 
Sv: Är din tråd borta?

Så du tycker på fullaste allvar att det ska finnas en egen kategori för något som är otillåtet?
Vad skulle Gunnar få ut av att folk sitter och gör gratisreklam?
Att använda google klarar de flesta, vilket oftast ger snabbare, och samma, svar som här på buke.

Dessutom har moderatorn flera gånger påtalat att om folk bara efterlyser blir det ingen diskussion, och detta är ju då ett diskussionsforum.
 
Sv: Är din tråd borta?

ja, inte att lägga ut reklam men om någon t ex vill veta var man kan köpa rosa skydd och att länka till sidan, ja. och det är ju delvis otillåtet för det stör folk, och nu hade det inte gjort det. vad gunnar skulle få ut av det? det skulle blivit mer medlemar här.
 
Sv: Är din tråd borta?

givetvis får man prova att googla det först. så du menar att du alltid hittar allt du söker på, på google?
 
Sv: Är din tråd borta?

ja, inte att lägga ut reklam men om någon t ex vill veta var man kan köpa rosa skydd och att länka till sidan, ja. och det är ju delvis otillåtet för det stör folk, och nu hade det inte gjort det. vad gunnar skulle få ut av det? det skulle blivit mer medlemar här.
Jag tror inte att det stora problemet med sådan länkning är att användare blir störda, utan att betalande annonsörer skulle kunna bli det. Forumet har ju annonser som inkomstkälla, och jag tror att Gunnar vill hålla så rent som möjligt från att användare lyfter fram potentiella konkurrenter till de betalande annonsörerna.

Sen är min egen uppfattning att det skulle vara ett ännu trevligare och mer användbart forum med ännu litet högre i tak på det planet (även om mycket slinker igenom), jag skulle inte heller vara främmande för att betala för medlemskap om det skulle behövas för att öppna upp litet mer. Men ett nätforum är ju som bekant ingen demokrati. :)
 
Sv: Är din tråd borta?

jag startade en tråd och frågade vad en viss sadel kunde vara värd. varför togs den bort? för att jag frågade vad den kunde vara värd?! fattar ingenting..
 
Sv: Är din tråd borta?

Prisfrågor ("jag ska sälja xxx, vad kan det/den vara värd") tenderar att likna annonser och blir därför i många fall rapporterade och bedömda som sådana.

Det lättaste sättet att bedöma marknadspriser är att leta efter annonser på likvärdiga artiklar.
 
Sv: Är din tråd borta?

Prisfrågor ("jag ska sälja xxx, vad kan det/den vara värd") tenderar att likna annonser och blir därför i många fall rapporterade och bedömda som sådana.

Det lättaste sättet att bedöma marknadspriser är att leta efter annonser på likvärdiga artiklar.

hur kan det likna en annons när jag undrar vad en sak kan vara värt? en annons säljer/köper man saker. det tyckte jag faktiskt var riktigt konstigt att det klassas som en annons bara man undrar över ett pris.. och tro mig, jag har letat efter liknande annonser men inte hittat någon. detta var min sista utväg. mycket dåligt tycker jag.
 
Sv: Är din tråd borta?

Vad var det för fel på min tråd om tyglarna nu då?

Jag bad om rätt namn eller alternativa namn på det tygelspänne jag letade. Uppfattades det som att jag frågade om tips på butiker så missuppfattades det. Jag ville ha rätt namn på grejjerna som jag vet vad jag ska googla och fråga efter, tydligen finns det ju flera olika namn på samma spänne... :mad:
 
Sv: Är din tråd borta?

Första meningen i tråden var "Släta tyglar med ring istället för spänne?
Var får man tag på såna? "

Hur går det att INTE tolka det som en fråga var man köper dylika?!
 
Sv: Är din tråd borta?

ok, borde ha formulerat mig bättre. Är det ok att göra en ny tråd med tydlighet i att jag letar namn på spännet och vad man ska leta?

(Jag menade verkligen inte att be om tips på butiker, utan det var i ren frustration efter flera gånger om på google med alla möjliga söktermer... )
 
Sv: Är din tråd borta?

*kl*

Vad är skillnaden på Bukefalos och Sporthoj? Där diskuterar det ju precis allt och efterlyser oxå, är det bara hur forumreglerna är utformade eller något annat?
 
Sv: Är din tråd borta?

Att efterlysa var de finns är inte OK, att efterlysa namn och/eller liknande lösningar är OK. Jag tror att du far efter looptyglar.
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är två helt olika forum, jag förstår inte frågan? Det är - mig veterligen - inte samma ägare heller?
 
Sv: Är din tråd borta?

Mao är det ägarna som bestämt reglerna enbart? Jag har noll koll på Internetvärlden, därav mina frågor :p

Jag syftade på om det var andra faktorer än bara ägaren till forumet som påverkade. Det finns ju annonsörer även på Sporthoj och det är ändå tillåtet att efterlysa specifikt material och diskutera inköpsställen.
 
Sv: Är din tråd borta?

Var och en bestämmer givetvis själv över sitt eget forum så länge det är inom lagens råmärken.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
993
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 038
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp