Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

Gjorde jag nått fel i inlägget eller fel vid postningen av min tråd eller varför har inte den postats?:( Bortskavd man och trollhäst
 
Sv: Är din tråd borta?

Vad jag kan se är din senaste tråd på Utrustning om hästtäcken, den ligger kvar (från 1/2).
 
Sv: Är din tråd borta?

kl

Jag förstår att jag gjorde en miss som frågade VAR man kan köpa ett visst märkes ridbyxor. Jag har nu läst att man inte får fråga om VAR.
Men sen frågade OM ett visst tyg/färg finns kvar i sortimentet för märket. Den tråden är också borttagen. Jag förstår inte varför riktigt.
Det är ett stort, utländskt märke som finns i de flesta ridsportsaffärer.
Iom att sadelmärken, vissa kedjor etc får nämnas förstår jag inte varför det här är omöjligt.

Jag har googlat, kollat de största butikerna etc utan lycka. Och jag funderar nu om jag ens behöver fortsätta leta efter just de här byxorna eller om jag ska ge upp. Varför jag är så specifik med märke etc är för att de är de enda som är långa nog. Svar med tips på andra byxor i samma tyg är alltså inte av intresse.
 
Sv: Är din tråd borta?

Den enda tråden som är borttagen är den där första meningen lyder "Vet någon var/om man kan hitta de lite fiskbensmönstrade ridbyxor Pikeur hade iaf förra säsongen? "

En solklar efterlysning av inköpsställe tycker jag.
 
Sv: Är din tråd borta?

Vad gjorde jag för fel i min tråd jag postade idag? Ville ha erfarenheter från andra som beställt bett från England.
 
Sv: Är din tråd borta?

Jahopp. Varför är min tråd om tips på träns utan snokrem borta?
Jag ser massor med trådar där det eftersökes tips på täcken och träns och sadlar. Vad gjorde jag för fel?
 
Sv: Är din tråd borta?

Du använde en copyrightskyddad bild i inlägget.

Det är alltid en fin balansgång att efterlysa tips om träns, många tolkar det som tips om inköpsställen och då faller tråden under den bilan.
 
Sv: Är din tråd borta?

kl

De här forum reglerna är ju absurda! ni måste göra något åt det. man får ju inte posta någonting! hur ska man kunna få hjälp om letar efter ett speciellt märke, stil, material eller färg?

Jag postade en tråd och frågade vart jag kan köpa byxor med hög midja men den togs bort.


varför skulle det vara så farligt om någon svarade att "jag har sett att XX märket gör sånna byxor"

oj då skulle ju hela världen gå under.
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är inga problem att diskutera märken, som du säkert läst. Men din tråd togs som en uppmaning att ange inköpsställe vilket också gjordes.

Med annan forumlering kommer den att få stanna. Ändringar av reklamregler etc diskuteras direkt med Gunnar som äger sidan.
 
Sv: Är din tråd borta?

Som ägare till forum har man rätt att sätta de regler man tycker sig vilja ha- ser inga problem med detta, även om jag kanske tycker att det i bland är lite snävt. Men det finns bara två sätt att tackla detta, vara kvar och acceptera, eller gå ur. Inget konstigt egentligen.

Följande text står att finna i forumreglerna: .../ Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Det jag tänker på är NH, eller Natural Horsemanship. Detta är ett av Pat Parelli registrerat varumärke. Pat som lärt sig hästhantering från de verkligen duktiga på häst kommunikation som exv. Ray Hunt, gjort en egen(sämre?) twist på det och myntat ordet (och företagsnamnet) Natural Horsemanship. Pat är en hyfsad hästhaterare bland många andra. Han är dock bevisligen en mycket duktig affärsman som byggt upp hela verksamheten och skapat uttrycket NH, vilket känns igen i hela hästvärlden.

Min fråga är hur forumreglerna ska tolkas gällande NH-tådar, då de kan anses handla om ett vinstdrivande företags träningsmetoder.
 
Sv: Är din tråd borta?

Denna fråga passar förmodligen bäst under Om bukefalos.

NH är ett begrepp som är generellt om hästhantering enligt amerikanskinspirerad "naturlig" hästhantering. Givetvis får man diskutera en så vid inriktning och även PNH som du förmodligen syftade på - det finns massor av utövare och instruktörer som ansluter sig mer eller mindre till det tänkesättet, hästhantering är lämplig rubrik, men börjar du diskutera Bertil Andersson i Vaggeryds BAIVNH så är det mer reklamartat eller för den delen kanske smutskastning. Var gränsen går på vilka inriktningar man kan diskutera är flytande, det går inte att göra en exakt mall men tänk stora företeelse, inriktningar mm okej, små med få anhängare med en eller ett fåtal tränare inte okej.

I och för sig urartar 99 av 100 NH trådar och många tas bort och rensas hårt för att "troende" och "icke troende" inte kan komma överens och det utbryter fullt krig. Saknar du NH trådar så är det förmodligen största orsaken.

Börjar man fråga om var men går med i Parellis klubb eller köper hans prylar är det en helt annan sak, likaså om man gör reklam för kliniks, kurser eller instruktörer inom olika NH grenar men att diskutera hur man tillverkar egan carrotsticks för en bråkdel av kostnaden för en "äkta" så är det helt okej.

Förlåt Lovis att jag stal din fråga.
 
Senast ändrad:
Sv: Är din tråd borta?

Jag föreslår - i likhet med Lobelia - att du lägger din fråga under forumdelen Om Bukefalos.
 
Sv: Är din tråd borta?

*KL*

Hur kan det komma sig att det ofta finns trådar om t ex Hööks produkter, en sådan dyker väl upp varje gång det kommit en ny katalog och verkar alltid få vara kvar? Är inte det också reklam lika mycket som en tråd om någon mindre återförsäljares produkter?
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
990
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp