Är du mer intelligent än de flesta andra?

Jag anser att jag är...

  • ...mer intelligent än 50% eller mer av befolkningen.

  • ...mindre intelligent än 50% eller mindre av befolkningen.


Resultat syns endast efter röstning.
För min del verkar det som att de flesta förknippar intelligent med att komma ihåg saker man lärt sig under sina år på jorden, tex som i Smartare än en 5. klassare och Jeopardy.

För egen del förknippar jag intelligent med att hitta snabba och praktiska (ej inlärda) lösningar på specifikt uppstått problem i stunden.
 
Men om vi säger såhär: När du interagerar med världen (internet, i affären, nyheterna, släktkalas), känner du dig då mer eller mindre smart än de runt om dig?

Va då "Smart"? Enligt normen verkar ju smart enbart vara förmågan att plocka fram inlärd kunskap på några sekunder, när smart egentligen innebär att man hittar snabba svar/lösningar på ej inlärda problem.
 
Ska skriva mitt första högskoleprov nu i mars. Hur högt resultat kan jag förvänta mig med en IQ på 91? Går det och få över 1.0?
 
Ska skriva mitt första högskoleprov nu i mars. Hur högt resultat kan jag förvänta mig med en IQ på 91? Går det och få över 1.0?

Beror ju på vad din IQ är inriktad på om du frågar mig. Praktiska problem, synonymer, eller matematiska frågor. För egen del blir jag alltid förvånad över att högskoleprovets ordkunskap alltid innehåller felaktiga svar i förhållande till ursprungs betydelsen av ett ord.
 
Går inte att svara på. Högskoleprovet är ett test på vad du kan och iq test på hur du tänker så är totalt helt olika saker.

Exakt plus att många som skriver bra på högskoleprovet är lite äldre eller har tränat specifikt på att klara det. Det är i allmänhet en fördel att göra det som äldre och mer erfaren (jag skrev mitt bästa prov sista gången jag gjorde det och var väl 21 tror jag). Dvs det går att öva upp sig att skriva bättre.
 
Är det sant? Hur är det möjligt proven är ju apsvåra.
Ja det är sant
Vilket test har du gjort som bekräftar din IQ 90?
Kommer inte ihåg jag kanske faktiskt har ännu lägre iq :)
Men när det handlar om prov är jag rätt snabb men som sagt jag har ändå inte haft någon glädje av det
Livet tog en annan vändning
Iq och provresultat är inte allt här i världen
 
Iq och provresultat är inte allt här i världen

Sannerligen inte. Att vara snäll och behandla sina medmänniskor väl är inte att förakta.

Men visst, det är också naturligtvis lätt för mig att säga som har skrivit bra på HP och kunnat göra mer eller mindre vad jag velat utbildningsmässigt. Jag förstår att det kan vara jobbigt om en har ett visst mål och betygen inte räcker till.
 
Ja det är sant

Kommer inte ihåg jag kanske faktiskt har ännu lägre iq :)
Men när det handlar om prov är jag rätt snabb men som sagt jag har ändå inte haft någon glädje av det
Livet tog en annan vändning
Iq och provresultat är inte allt här i världen
Vad jobbar du som? Karriär för oss med runt 90 IQ.
 
IQ är varken statiskt eller livsavgörande. Om du vill kan du alltid lära dig mer, läsa upp betyg, plugga inför HP.
problemet är att mina betyg är i genomsnitt E från gymnasiet, man får endast läsa om kurser man fått F i. HP ska jag skriva för första gången snart och på proven jag gör hemma hamnar jag på 0.1-0.2 vilket inte räcker så långt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 464
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 197
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 456
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 461
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp