Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Herregud var bor du ? Kom hit :) vi skulle gärna ha en sån , särskilt om man vill harva eller vattna ridhuset nån timma nån extra gång då och då , eller kratta och fixa lite eller mocka en box ... Borsta hästar skulle ingen heller tacka nej till :)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Om det går bra bussar så är den här tomten öppen för förslag ;)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Herregud var bor du ? Kom hit :) vi skulle gärna ha en sån , särskilt om man vill harva eller vattna ridhuset nån timma nån extra gång då och då , eller kratta och fixa lite eller mocka en box ... Borsta hästar skulle ingen heller tacka nej till :)

Jag kommer när jag pluggat klart då! :D Harvat har jag aldrig gjort förut men det man inte kan det kan man lära sig :idea::d
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Nu har jag satt ut en annons om "Stalltomte" ^^

Har lagt ut på flera ställen och fick med en gång svar :)
Dock bara ett svar, men man ska vara glad för det lilla :D
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag är nog vad man kallar ens stalltome ;)

Började hjälpa till i ett stall i april och är fortfarande kvar där och trivs jättebra. Är nog ingen traditionell stalltomte för jag rider också de andras hästar och har medryttar häst där nu också. Hjälper till om någon ska bort över helgen eller liknade.

Jag känner att jag får jättemycket uppskattning och de berättar det ofta att de verkligen uppskattar det lilla jag gör. För det är inte stora grejer t.ex fylla höpåsar, ge höfodringar, borsta, smörja utrustning m.m. Fantastiskt att små grejer verkligen kan göra människor jätteglad! :)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag la ut en annons om stalltomte för ett par veckor sedan (tack vare denna tråd). Har fortf inte fått ett enda svar. O då stannar bussen utanför stalldörren.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Har inte varit inloggad på ett tag :o....det går bussar (11:an) men det är ca: 2,5 km från stora vägen hem till oss. Om det inte känns allt för avskräckande så är du välkommen. :bump:
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag hade jättegärna haft en stalltomte då det kan bli mycket att göra kring stallet för mig som är student med 4 hästar, hade varit skönt med någon som ville hjälpa till att borsta, promenera och pyssla lite och sådär. Men tyvärr har jag inte hittat någon då de flesta är nästan rädda för mitt varmblod. Han är 170+ och grov, en bjässe, och väldigt hetleverad, inte dum eller agressiv på något sätt, men verkligen överdrivet pigg och framåt, och dom flesta säger han är för mycket, jag vill inte riktigt hålla på med honom.
Väldigt tråkigt tycker jag, han må vara lite halvgalen men bara på ett sådant sätt som jag tycker är roligt, han försöker ju inte ta ihjäl den som hanterar honom eller slita sig så jag förstår inte vad det är att vara rädd för. Men jag är ju dock van honom så, haha :D
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Kl

Som fd stalltomte så blev jag jätteglad när jag trodde att jag hittat en stalltomte till min bästa väns hästar. Allt verkade bra, hen ville gärna komma ut igen - kom aldrig och hörde aldrig av sig igen. Om man inte är intresserad och inte vill säga det ansikte till ansikte så kan man ju maila eller smsa. Nu blir det inga medryttare/stalltomtar på denna gård igen, det blir lättast så.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

kl

Hur har de gått för er som letat ställe att vara stalltomte på? Har ni hittat något ställe?


Har nyligen insett att de vore perfekt för mig och kul att höra hur de går för andra. Är 75% sjukpensionär och smidigt att hyra bostad och sen ha hästen inhyrd något billigare mot att man pysslar lite i stallet. Har fått några tips av bekanta redan. De som ställt till de med de 2 jag kollat är att jag måste ha bostadshyran vitt pga bostadsbidraget. Men 2 som kan vara något även om de inte känns som de utlimata ställena
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Tomteletandet fortsätter!
Fick ut en tjej men det slutade med att hon blev medryttare till en av hästarna ist ^^ hihi

Har mest fått svar från folk som vill hoppa.... hoppa, hoppa , hoppa.....
Finns det bara tomtar som vill flyga nuförtiden? xD

en annan ville ha praktik hos mej genom arbetsförmedlingen...och hoppa då såklart.
blir svårt att få ihop 8h aktivt arbete i ett stall med 3st hästar, går säkert första och andra dagen.
Sen är nog det mesta som behöver fixas till gjort ^^
Blir inte ens 3hästar om dagen att rida eftersom jag rider också :D haha

Skrev att det finns möjlighet att träna och tävla om man ville, men jag har inga hopphästar ^^
så den raden om detta har jag tagit bort ur annonsen = inga svar.

Men jag håller hoppet levande! ^^
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Har mest fått svar från folk som vill hoppa.... hoppa, hoppa , hoppa.....
Finns det bara tomtar som vill flyga nuförtiden? xD

Nej gud nej :eek:, hoppning går fort och är högt....en galopp ute, ja, men hoppning, nej. Möjligtvis lite cavaletti :p.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Ja men gud självklart så måste man hoppa massor och inte en cm under 130 om de ska bli tal att vara stalltomte någonstanns *asg*
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Är det ett jobb du säker eller hade du tänkt dig att göra allt det där gratis?
Jag finner mig förvånad att folk Inte vill ha din hjälp om du tänkte dig att göra det gratis!
Häst/stallägare borde ju kasta sig över dig om du gör allt det där gratis!?
Vill du ha en lön (vilket är fullt rimligt tycker jag!) så förstår jag dock tyvär om det börjar bli svårt att hitta ngn som vill anställa dig då hästbranschen är tuff ekonomiskt.
Hade du bott i närheten av Kivik hade du varit välkommen hit ut!
Här finns både hästar, jobb med dom och stallet samt att du hade fått rida! :laugh:
Tyvär är jag dock inte hästföretagare på det sättet så att mina hästar tjänar in pengar så därför hade jag inte kunnat erbjuda dig någon lön. Däremot hade jag lätt kunnat tänka mig att ge dig ridlektioner för mig som hjälp. =)
Hästovan hund hade inte varit ngt problem såvida den inte gick till attack mot hästarna. :)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Hur ser din annons ut? Kan du lägga upp den här?
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Haha lite OT men känner att jag behöver dela med mej av detta ^^

La ut en ny annons, denhär gången mer specifikt om medryttare till en specifik häst.
Skriver i annonsen att hästen är "EJ för tävling eftersom hon är mycket svårlastad".
Utan hästen är för skogsridning och lättare träning.

Vad får jag för svar?

"Lastningsproblemen går att träna bort, det brukar min tränare alltid säga"
"vill du kan jag hjälpa lastträna henne."
"jag har endel erfarenhet angående det du skrev om lastningen och erbjuder mig att hjälpa alla som jag hör har problem eftersom jag ser det som träning för mej själv. jag lasttränar efter natural horsemanship-formen och mitt mål är att inte bara lyckas kunna lasta hästen utan även att lära vidare till ägaren. hör av dej om du är intresserad"

Har även skrivit med i kommentarerna att vi inte lastar längre pga våra dåliga erfarenheter vid lastning.
Ingen frågar varför hästen är svår att lasta, hur hon beter sej eller något.
Men alla ska minsann vara där och "fixa" ^^

Hade jag sökt lastträningshjälp så hade jag annonserat efter det och inte efter en medryttare som inte behöver åka iväg och tävla xD haha

Jag förstår att folk vill väl, men ibland blir det lite tokigt :D
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

jag har fatt lite svar,men talar direkt om att "mina hastar kan inte hoppa och jag ar inte intresserad att ha dem i traning for det heller", vilket jag far till svar, "men det ar val klart att hastarna maste kunna hoppa". jassa det maste det?? gawd, man hoppar inte en unghast som ar knappt inriden, inte heller ett draktigt sto som behover en latt ryttare for motion endast.. de gule pallarna, ja en ar 25 den andra 20 men bada pensionister.. en stock i skogen visst, men bana, never ever.. forresten det gar inte att hoppa om man sa vill for allt ar lera.. sa jag fortsatter att leta jag med.. skall checka pa sodra viken (naturbruksgymnasium). brukar finns tjejer dar eller en kille som vill hjalpa till.. mot betalning forstas.. haha
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

När jag gick gymnasiter så fick jag betala för att hjälpa till att rida (medryttare) och då fick jag knappt tävla.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 116
Senast: AbCdE
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 146
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 146
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 756
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp