Bukefalos 28 år!

Är inte detta olagligt ?

L

look

Att hålla på och starta en verksamhet med hunddagis och samtidigt ha hundarna i boxar när de bygger samtidigt? för inte kan de väll ha blivit godkända förrens allt är klart,detta är för mig en gåta och att ingen reagerar.
Hur skulle ni reagera och skulle ni anmäla? Det låter inte så seriöst tycker jag personligen.Skulle ni vilja ha era hundar på ett sådant dagis?
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Utan särskilt mycket detaljer är det svårt att säga. Men om jag bedömde att det var en dålig miljö för hundarna skulle jag gladeligen anmäla dem.
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Du kan ringa till Länsstyrelsen och fråga om dagiset har blivit godkänt. Väldigt enkelt och man får svar direkt.

Har själv gjort det två gånger nyligen och båda dagisen saknade tillstånd och ägaren till det ena hade till och med förbud (!) mot att driva hundverksamhet. Så nog finns det skojare...
(Sök upp mina hunddagistrådar om du vill veta mer.)
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Jag känner till ett sådant företag och där lät det inte farligt alls trots att de byggde samtidigt.
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Jag känner till ett sådant företag och där lät det inte farligt alls trots att de byggde samtidigt.

Ja då undrar jag nästan om det är samma ställe,men du menar att du känner till ett företag som har liknande verksamhet och tar in kunder trots att de inte fått tillstånd? Jag tror inte ens deras kunder vet om att deras hundar står i detta hela dagarna,eftersom hundarna hämtas och kunden tror att de är ute så gott som hela dagarna.Hade jag fått reda på det hade jag hämtat hem min hund på direkten.
Jag ska ringa Länsstyrelsen och fråga om detta kan vara rätt.
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Utan särskilt mycket detaljer är det svårt att säga. Men om jag bedömde att det var en dålig miljö för hundarna skulle jag gladeligen anmäla dem.

Ja det ärverkligen inte en miljö att rekommendera,hundarna blir stressade av höga ljud från diverse maskiner,det är mörk där dom står och ser bara ut genom dörren där dom står,de större hundarna kan ställa sig med frambenen på kanten för att titta ut mera,men inte dom små.Skrämmande.
 
Sv: Är inte detta olagligt ?

Nej, jag känner till ett företag som bygger klart samtidigt som de första hundarna redan börjat på dagis. Att dagiset har tillstånd har jag utgårr ifrån, inte kollat. Oljudet där verkar inte vara av kraftig typ eller hålla på längre tid.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 398
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 292
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 002
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp