Bukefalos 28 år!

Är unionen nåt bra?

Aliche

Trådstartare
Jag jobbar som butikssäljare och har gått ur Handels för dom varit så kategoriskt värdelös när jag behövt hjälp, som jag förstår det kan jag inte heller ha deras a-kassa om jag inte är fackmedlem. Hursom vill jag gärna vara med i ett fack också och jag unferar på Unionen men är osäker på om jag har rätt att vara med där och sen är jag nyfiken på hur andra uppfattar dom. Har dom hjälpt er? Varit bra/dåliga? hur är A-kassan hos dom?

Finns det någon annan a-kassa jag kan vara med i? hjälp mig! :)
 
maken hade stor hjälp av Unionen när han blev felaktigt uppsagd. Men då jobbade/jobbar han på ett ökänt företag som Unionen vill "klämma åt" på alla sätt dom bara kan. men än så länge är företagsledningen slugare än facket... men maken fick jobbet tillbaka så med det blev han då nöjd! :)
 
Jag jobbar som butikssäljare och har gått ur Handels för dom varit så kategoriskt värdelös när jag behövt hjälp, som jag förstår det kan jag inte heller ha deras a-kassa om jag inte är fackmedlem. Hursom vill jag gärna vara med i ett fack också och jag unferar på Unionen men är osäker på om jag har rätt att vara med där och sen är jag nyfiken på hur andra uppfattar dom. Har dom hjälpt er? Varit bra/dåliga? hur är A-kassan hos dom?

Finns det någon annan a-kassa jag kan vara med i? hjälp mig! :)

Det är ju tråkigt om du känner att ditt fackförbund inte hjälpt dig när du haft problem... Om inte de lokala ombuden klarar av sina uppgifter så måste man vända sig uppåt i hierarkin.... ibland kanske ända upp på förbundsnivå...