Bukefalos 28 år!

Åka tåg med stor hund?

Sv: Åka tåg med stor hund?

Bokar ingen extra plats, utan hunden ligger oftast under mitt säte.

Senast blev tjejen som satt bakom mig en aningens överraskad när hon tappade en bit av sin smörgås på golvet och en liten labrador snabbt som attan stack fram under stolen framför... :o:D
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

KL

Om man ska åka tåg med hund, kan man då boka en liggplats och sova med jycken i den "sängen"?
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

Tror inte hundarna får vara i sovkupéerna alls...

Nope du får vackert sitta hela natten

Attans då :p

KL

Om man ska åka tåg långt, säg från Malmö till Kiruna, hur löser man rastningar då? Går man ut ibland med jycken på perrongen eller stannar tåget längre stunder någonstans så hunden har en chans att gå ut? Eller om man själv ska gå på toa, kan man släpa med sig hunden genom hela tåget och ta med den på dass eller måste man lämna den i kupén?
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

Jag åker Köpenhamn-Luleå och omvänt, 22h tågfärd :p
Byter tåg i Stockholm så snabbrastar där och sedan får hunden hålla sig helt enkelt, ibland så står tåget stilla ett tag på någon station och då kan man slinka ut en snabbis och rasta hunden, men ofta är tåget försenat och då hinns det inte med.
När man själv ska på toa så får man binda fast den i sätet och lämna hunden i kupen.
 
Senast ändrad:
Sv: Åka tåg med stor hund?

kl

Det står på SJ:s sida att man ska boka ungdomsbiljett till hunden om man vill ha en egen plats till den. Ni som bokat barnbiljett, konduktören har aldrig sagt något?
Förstår inte hur era hundar kan rymmas under sätet, får knappt in Unos lilla väska som är 24cm hög. Men jag antar att de kan knöka in sig :D
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

Om man ska åka tåg långt, säg från Malmö till Kiruna, hur löser man rastningar då? Går man ut ibland med jycken på perrongen eller stannar tåget längre stunder någonstans så hunden har en chans att gå ut? Eller om man själv ska gå på toa, kan man släpa med sig hunden genom hela tåget och ta med den på dass eller måste man lämna den i kupén?

I stockholm brukar man kunna rasta. Sen är det bara att hålla tummarna att tåget inte är försenat, då hinner man kanske med att rasta. Är det vinter och snö på perrongerna är det givetvis enklare än om det är sommar... I Långsele kan man hinna av och där finns det gräs precis bredvid om man inte hamnar på spåret längst bort. Ibland blir det ett stopp i Boden också. (Men där är det långt att gå om hunden inte kan pissa på perrongen)
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

Man brukar kunna snabbrasta dem vi lite längre upphåll. När jag åkt norrlandståg stannar vi alltid lite längre i Gävle. (dock är det ju bra att ha en hund som kan kissa vid snabbrastning då :p min lilla håller sig alltid hela vägen, hur långt vi än åker.. )
 
Sv: Åka tåg med stor hund?

kl

Det står på SJ:s sida att man ska boka ungdomsbiljett till hunden om man vill ha en egen plats till den. Ni som bokat barnbiljett, konduktören har aldrig sagt något?
Förstår inte hur era hundar kan rymmas under sätet, får knappt in Unos lilla väska som är 24cm hög. Men jag antar att de kan knöka in sig :D

Det är ju inget som konduktören kan kommentera så mycket på egentligen, man kanske SKULLE ha med sig ett litet barn men så blev det inte så.

Min hund får inte plats helt under sätet utan ligger ju utanför också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 060
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 785
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 249
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp