Åka utomlands alldeles själv?

Sunprime på Rhodos var ett jättebra hotell. Ganska litet jättebra mat men helt ok med restauranger runtom. Lugnt omkring men finns att göra om du vill kort transfer inga barn. Bra med solstolar. Fräscht. Du kan välja på all-inclusive halvpension eller bara frukost. Fanns även kylskåp och pentry i lägenheten. Såg både par och ensamresenärer där. Vi var på träningsresa.
 
Jag flog nu inte pa en solresa, men kom in pa en husvagns camping for ett par timmar sedan. Jag stod och pratade med ett par som har tva golden retrievers (Ed och ... eh Daria!) i over en halvtimma och vi bestamde att vi skulle traffas i helgen och ata nagon stans ... eller sa grillar de. :D Allt jag lovade var att sta for vinet.:p Jatte trevliga och vi alla ser fram emot nya diskussioner och att lara kanna varandra battre.

Precis sa enkelt kan det vara nar man reser. Nar man reser har man ju som regel lamnat slakt och vanner hemma och nya bekanta kanns sa himla kul och utvecklande.
 
Tyvärr så har mitt vanliga resesällskap andra planer för sommar/höst, och nu velar jag på att stanna hemma eller resa ensam.

Jag vill enbart ha sol och bad, och på ett sätt så känner jag att det dels skulle vara lite ”egoboost” att åka iväg och fixa allt själv, plus att komma bort och bara kunna göra precis exakt vad jag vill, när jag vill, men sen tänker jag all den här dötiden på kvällen när solen gått ner.

Kommer det kännas som ett fängelse att hänga ensam inne på hotellrummet från kanske 19-07, och törs jag ge mig ut ensam på kvällarna för att få i mig mat? :o

Jag har verkligen INGEN att resa med, hade lätt kunnat dra med morsan men då har vi ingen hundvakt, och min hund skulle ALDRIG fixa ett tex pensionat...

Andra bästa vännen hatar sol och värme och håller sig inne på dagarna här i Sverige framför ac:n och går utanför dörren först på kvällen så hon skulle aldrig åka frivilligt till värmen. Sen är det mer bekanta som jag inte skulle känna mig bekväm att bo med tillsammans en hel vecka.

Så, ni som rest ensamma, var det skönt? Skittråkigt? Överlevde ni? :p Det är alltså enbart sol och bad jag vill åt, ligga på stranden och dricka nån kall och inte fundera på annat än just där och då.
Jag har rest själv flera gånger och det är betydligt lättare att träffa nya vänner och bekanta när man är ensam.
Folk kommer fram till en direkt och pratar. Det är på flera sätt roligare att resa ensam, då du kan göra precis vad du själv känner för och samtidigt träffa massa nya vänner.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 572
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 727
Senast: Hyacinth
·
Äldre Nu behöver jag hjälp med tips! Sitter och kollar charterbolagens utbud men hittar ingenting som känns riktigt spot on. Är ledig en ynka...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 087
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp