Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del finns skammen där ändå oavsett ärftlighet. Möjligen ännu mer för har sett det på nära håll och där vill jag verkligen inte hamna.
Nu har det gått en vecka och tre dagar sen jag drack. Varit tungt. Mycket tyngre än jag skulle anat. Och vet inte ens hur jag ska beskriva. Men det viktiga är att jag håller mig till planen. Kommer inte börja laborera med att försöka dricka en viss sort eller viss tid. Det skiter sig ändå tillslut.
Har de senaste två dagarna inte haft något sug heller. Däremot varit illamående mycket. Knappt kunnat äta något. Om det beror på ingen alkohol eller inte det vet jag inte men är hursomhelst illamående mycket. Just nu inte och det känns skönt och har heller inget sug alls.
Kroppen som ställer om.
Det är tufft, mycket tufft.
Har du någon kontakt med vården?
Att sluta med alkohol tvärt kan ge problem som behöver läkarvård.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
För min del finns skammen där ändå oavsett ärftlighet. Möjligen ännu mer för har sett det på nära håll och där vill jag verkligen inte hamna.
Nu har det gått en vecka och tre dagar sen jag drack. Varit tungt. Mycket tyngre än jag skulle anat. Och vet inte ens hur jag ska beskriva. Men det viktiga är att jag håller mig till planen. Kommer inte börja laborera med att försöka dricka en viss sort eller viss tid. Det skiter sig ändå tillslut.
Har de senaste två dagarna inte haft något sug heller. Däremot varit illamående mycket. Knappt kunnat äta något. Om det beror på ingen alkohol eller inte det vet jag inte men är hursomhelst illamående mycket. Just nu inte och det känns skönt och har heller inget sug alls.
Så otroligt bra jobbat! Jag är faktiskt så genuint imponerad av de som orkar ta den där fajten med sig själva. Och ingen dömer dig så hårt som du sannolikt själv gör. För de allra flesta av oss är medvetna om att det precis lika gärna hade kunnat vara vi själva i din sits.
 
Är sjuk just nu. I influensa eller vad tusan det nu är. Igår helt medtagen. Orkade inte ens kolla telefonen eller borsta tänderna.
Inte så snorig eller förkyld. Men knappast kan väl detta vara alkoholrelaterat? Nu när det var ett tag sedan jag drack menar jag.
Är konstant illamående. Svag. Ska försöka göra ett ryck och duscha. Rädd att bli för svag i badrummet bara och inte kunna ta mig upp sen
 
Är sjuk just nu. I influensa eller vad tusan det nu är. Igår helt medtagen. Orkade inte ens kolla telefonen eller borsta tänderna.
Inte så snorig eller förkyld. Men knappast kan väl detta vara alkoholrelaterat? Nu när det var ett tag sedan jag drack menar jag.
Är konstant illamående. Svag. Ska försöka göra ett ryck och duscha. Rädd att bli för svag i badrummet bara och inte kunna ta mig upp sen
Det är säkert bara att vänta ut det. Men det är inte helt ofarligt att sluta dricka plötsligt om man druckit mycket en längre tid. Så bäst är kanske att kolla med 1177?
 
Tänkte jag väntar med att kontakta vården. Nu är det helg och sen är det betydligt bättre än igår. Har ingen feber nu. Mest magen och huvudet som krånglar. Kan inte behålla någon mat och blir så yr fort och får som diffusa hugg i huvudet eller hur jag ska säga. Inte konstanta men kommer i stötar.
Är sjukskriven imorgon blir nog längre än bara imorgon. Var länge sedan om ens nånsin jag varit så här dålig.

Skulle kolla blodtrycket och pulsen har en sådan här hemma men glömmer bort den varje gång jag går förbi där. Ibland känns pulsen svinhög som om jag gjorde någon extrem sport eller så :crazy:
 
Det beror på vad du tycker ditt problem är, är det att inte bli påkommen så får du bli bättre på att gömma flaskorna, inte lukta och inte visa tecken på att du druckit.

Om det är så att du tycker att du dricker för mycket så behöver du hjälp med det.

Ska man gena lite så är din fråga, trots att den formulerades som den första, snarare den andra.
 
Det beror på vad du tycker ditt problem är, är det att inte bli påkommen så får du bli bättre på att gömma flaskorna, inte lukta och inte visa tecken på att du druckit.

Om det är så att du tycker att du dricker för mycket så behöver du hjälp med det.

Ska man gena lite så är din fråga, trots att den formulerades som den första, snarare den andra.
Ähhhhhh, Ursäkta!!!
 
Tänkte jag väntar med att kontakta vården. Nu är det helg och sen är det betydligt bättre än igår. Har ingen feber nu. Mest magen och huvudet som krånglar. Kan inte behålla någon mat och blir så yr fort och får som diffusa hugg i huvudet eller hur jag ska säga. Inte konstanta men kommer i stötar.
Är sjukskriven imorgon blir nog längre än bara imorgon. Var länge sedan om ens nånsin jag varit så här dålig.

Skulle kolla blodtrycket och pulsen har en sådan här hemma men glömmer bort den varje gång jag går förbi där. Ibland känns pulsen svinhög som om jag gjorde någon extrem sport eller så :crazy:
Ring sjukvården om du är det minsta orolig och förklara situationen. Det är som sagt inte riskfritt att sluta dricka helt plötsligt utan vårdhjälp - vi förlorade en hundbekant till mig här i byn förra året när han försökte sluta utan hjälp. :( Jag är inte helt insatt i exakt vad som hände, men han var alkoholist sedan många år tillbaka och försökte sluta. Jag tror hans mamma gick med på att leverera en reducerad dagsranson av folköl varje dag och hon hittade honom död i hemmet en morgon.
Det är underbart attt du kämpar, men var inte rädd för att be om hjälp och var ärlig. :heart
 
Ring sjukvården om du är det minsta orolig och förklara situationen. Det är som sagt inte riskfritt att sluta dricka helt plötsligt utan vårdhjälp - vi förlorade en hundbekant till mig här i byn förra året när han försökte sluta utan hjälp. :( Jag är inte helt insatt i exakt vad som hände, men han var alkoholist sedan många år tillbaka och försökte sluta. Jag tror hans mamma gick med på att leverera en reducerad dagsranson av folköl varje dag och hon hittade honom död i hemmet en morgon.
Det är underbart attt du kämpar, men var inte rädd för att be om hjälp och var ärlig. :heart
Fy så hemskt 😞
Ändå fanns en nära anhörig där och plan inte sådär tvärt avslut som jag gjort!

Kanske får ringa 1177 imorgon frågan är vad de säger att jag ska göra? Säger jag bara symptomen tänker de väl influensa och magsjuka? Nån blandning båda kanske på en gång?
Tar jag upp hela bakgrunden kanske det spelar in en del?
Så ska försöka säga så mycket men svårt till någon man inte ens vet vem det är bakom luren. Personen kanske tycker jag är superlöjlig?

Hade rejäl kramp igen för en stund sedan i magen. Håller på bli knäpp här! Hoppas verkligen det vänder snart snälla 🙏
 
Fy så hemskt 😞
Ändå fanns en nära anhörig där och plan inte sådär tvärt avslut som jag gjort!

Kanske får ringa 1177 imorgon frågan är vad de säger att jag ska göra? Säger jag bara symptomen tänker de väl influensa och magsjuka? Nån blandning båda kanske på en gång?
Tar jag upp hela bakgrunden kanske det spelar in en del?
Så ska försöka säga så mycket men svårt till någon man inte ens vet vem det är bakom luren. Personen kanske tycker jag är superlöjlig?

Hade rejäl kramp igen för en stund sedan i magen. Håller på bli knäpp här! Hoppas verkligen det vänder snart snälla 🙏
Nån på 1177 tycker du är superlöjlig? Nä nä nä. Kommer aldrig att hända.

skriv ett manus, typ -jag har druckit i många or och har nu slutat tvärt och varit nykter i XX dagar. Nu mår jag såhär yyy. Vad bör jag göra?
 
Fy så hemskt 😞
Ändå fanns en nära anhörig där och plan inte sådär tvärt avslut som jag gjort!

Kanske får ringa 1177 imorgon frågan är vad de säger att jag ska göra? Säger jag bara symptomen tänker de väl influensa och magsjuka? Nån blandning båda kanske på en gång?
Tar jag upp hela bakgrunden kanske det spelar in en del?
Så ska försöka säga så mycket men svårt till någon man inte ens vet vem det är bakom luren. Personen kanske tycker jag är superlöjlig?

Hade rejäl kramp igen för en stund sedan i magen. Håller på bli knäpp här! Hoppas verkligen det vänder snart snälla 🙏
Jag tror att du borde söka vård.
https://www.namndemansgarden.se/artiklar/vad-ar-delirium-tremens/
 
Fy så hemskt 😞
Ändå fanns en nära anhörig där och plan inte sådär tvärt avslut som jag gjort!

Kanske får ringa 1177 imorgon frågan är vad de säger att jag ska göra? Säger jag bara symptomen tänker de väl influensa och magsjuka? Nån blandning båda kanske på en gång?
Tar jag upp hela bakgrunden kanske det spelar in en del?
Så ska försöka säga så mycket men svårt till någon man inte ens vet vem det är bakom luren. Personen kanske tycker jag är superlöjlig?

Hade rejäl kramp igen för en stund sedan i magen. Håller på bli knäpp här! Hoppas verkligen det vänder snart snälla 🙏
Ingen anledning att känna dig löjlig men det är fritt fram att skylla på att det var dina vänner som ville att du skulle ringa. För att få relevanta svar måste du ju berätta att du slutat dricka.

(Om du tar eller har tagit benso måste du berätta det också för 1177 då även det kan ge krampanfall vid plötsligt avbrott. Så om du slutar med både alkohol och benso samtidigt behöver du vara extra försiktig!)

Men jättebra att du håller dig nykter!! Det blir snart bättre, oavsett om det är abstinens eller influensa, om du bara fortsätter på den här vägen du är på!
 
Har Spytt massor men kunnat behålla lite kokt potatis
Är bättre idag men absolut inte frisk. Så blir hemma imorgon med 😞
Har vilat massor och försökt få i mig lite.
Nu blev spoilern på fel ställe skulle varit här på slutet egentligen.
 
Sovit hela natten! Helt fantastiskt!
Härligt! :D

Vill bara tillägga att illamående, svettningar etc är helt normalt första två veckorna efter att man slutat dricka. Får man hög puls bör man nog i alla fall berätta för anhöriga hur man mår för det är inte helt ovanligt med abstinensepilepsi, som är en form av krampanfall. Går ett sådant anfall lite illa och man tuggar sönder tungan etc är det stor risk att hamna i respirator eftersom man inte kan andas själv.

Så ha koll på pulsen och blodtrycket. Högt blodtryck är ingen hit när man har abstinens.

Det fina är att har du kommit över 10-12 dagar brukar det bli bättre och risken för dumma komplikationer avtar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 090
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 680
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp