Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det känns så motigt att berätta för din mamma kanske du ändå kan säga till henne i förväg att du inte vill dricka någon alkohol och inte vill ha några påtryckningar eller frågor om det?
Du kanske kan börja med "jag äter medicin och det är helt förbjudet med alkohol, kan du hjälpa mig komma ihåg det" eller whatever om du inte vågar/kan berätta den riktiga orsaken?
 
Känner mig ledsen. Behövs inte mycket just nu för att den känslan ska komma.
Ska ta tag i lite jobbiga kontorsgrejer idag.
Sov dåligt inatt. Vaknade ideligen och hade mig. Blev för varm sen för kall och kände hur hjärtat bultade. Kände mig så konstig i hela kroppen.

Kollade nyss lite på Instagram och det har förr enbart varit roligt men nu känns det alldeles för sorgligt.
Med klasskamrater som firar godkända examensprov och jag som inte ens kan ta mig till skolan pga körförbud och kasst mående 😞

Det är fester, fina trädgårdar, gulliga småbarn, duktiga hästar.
Allt detta påminner om det jag inte kan ha. Jo har duktiga hästar men min bästa vän lämnade mig hux flux. Barn kommer jag väl aldrig få och inte kan jag festa heller.

Så känns det. En jävla dag i taget nu! Andas.
 
Känner mig ledsen. Behövs inte mycket just nu för att den känslan ska komma.
Ska ta tag i lite jobbiga kontorsgrejer idag.
Sov dåligt inatt. Vaknade ideligen och hade mig. Blev för varm sen för kall och kände hur hjärtat bultade. Kände mig så konstig i hela kroppen.

Kollade nyss lite på Instagram och det har förr enbart varit roligt men nu känns det alldeles för sorgligt.
Med klasskamrater som firar godkända examensprov och jag som inte ens kan ta mig till skolan pga körförbud och kasst mående 😞

Det är fester, fina trädgårdar, gulliga småbarn, duktiga hästar.
Allt detta påminner om det jag inte kan ha. Jo har duktiga hästar men min bästa vän lämnade mig hux flux. Barn kommer jag väl aldrig få och inte kan jag festa heller.

Så känns det. En jävla dag i taget nu! Andas.
Tänk på att det du ser på instagram bara är fasaden, dom personerna har inga rakt igenom perfekta liv.
Och du kommer kunna ta examen sen när du mår bättre, barn finns det väl inga hinder för då heller? Det får bli ett sabbatsår helt enkelt, du har en sjukdom som behöver rehabiliteras nu och sen är det fritt fram att leva ditt nyktra liv och uppfylla dina drömmar
 
Vill helst undvika ännu fler mediciner just nu. Får räcka med de två jag har. Den ena mot ångesten och den andra mot alkoholismen.

Skulle vilja hoppa över denna period nu. Jag är allergisk mot att må dåligt. Försöker döva på alla möjliga sätt. Säkert en stor bidragande orsak till varför det spårat ut med alkoholen.

Jag är en alkoholist.
Det har tagit tid för mig att förstå det. Tycker fortfarande inte om det ordet och det jag associerar med det men oavsett är jag det.
Jag har en beroendeproblematik. Jag är sjuk.
Jag vill bli frisk. Helst igår men så funkar det ju inte.

Jag kommer att bli bra. Det måste bli så. Finns inga andra alternativ.
Kommer inte ta det första glaset. Resten av 2023 kommer kanske vara extremt tuff. Men nykter.
Resten av våren, hela sommaren sen hösten och vintern. Nykter.

Nu och för alltid.
 
Jättebra att du har kommit till insikt att du är alkoholist. Förstår att det är ett jättesvårt ord att ta i sin mun. Nu är det definitivt dags att du berättar för din mor! Använd inte det ordet om det känns jobbigt. Men berätta att alkoholen har förstört så mycket i ditt liv att du bestämt dig för att sluta dricka helt. För alltid! Att det inte är värt att det alltid blir ett glas för mycket (ju du kan ju underdriva lite). Att det inte är värt att få morgondagen förstörd för att du är trött och bakis. Att du vill statsa på ditt mående nu. Få ordning på din psykiska ohälsa. Få livet att fungera, kanske börja planera för en familj så småning om. Det är jättevanligt att man avstår alkohol under hela barnens uppväxt nu för tiden. Lycka till med ditt nya liv! :heart
 
Tack för ditt inlägg @sidensvans ❤️

Tänkvärt och ska berätta. På något sätt. Orkar bara inte vara modig. Vill bara få må bra nån gång. På riktigt och inte fake-bra med hjälp av alkoholen.


Tror på Campralen. Är lite mer illamående än vanligt men ingen diarré som var en vanlig biverkning så det känns skönt. Är hellre illamående alla dagar i veckan bara jag slipper suget.

Ätit kebab med pommes idag och en cola till. Och fil på morgonen.
Fredag och det märks att det festas på många håll.
Här blir det myskväll med chips. Kanske ut på restaurang också men problemet är att jag fortfarande är mätt efter kebaben 😅

Humöret går upp och ner. Hoppas jag blir mer stabil snart. Inte bara för min egen skull utan för alla runtomkring.

Jag vill så innerligt leva ett liv helt utan alkohol. Det vore så fantastiskt. Inte ens världens godaste vin är värt att dricka när det påverkar allt så mycket till det negativa.
 
Tack för ditt inlägg @sidensvans ❤️

Tänkvärt och ska berätta. På något sätt. Orkar bara inte vara modig. Vill bara få må bra nån gång. På riktigt och inte fake-bra med hjälp av alkoholen.


Tror på Campralen. Är lite mer illamående än vanligt men ingen diarré som var en vanlig biverkning så det känns skönt. Är hellre illamående alla dagar i veckan bara jag slipper suget.

Ätit kebab med pommes idag och en cola till. Och fil på morgonen.
Fredag och det märks att det festas på många håll.
Här blir det myskväll med chips. Kanske ut på restaurang också men problemet är att jag fortfarande är mätt efter kebaben 😅

Humöret går upp och ner. Hoppas jag blir mer stabil snart. Inte bara för min egen skull utan för alla runtomkring.

Jag vill så innerligt leva ett liv helt utan alkohol. Det vore så fantastiskt. Inte ens världens godaste vin är värt att dricka när det påverkar allt så mycket till det negativa.
det finns folk här inne som inte dricker alkohol. Så du inte inbillar dig att alla dricker alkohol, det går att ha bra liv utan alkohol också. Jag slutade dricka för 20 år sen. Har aldrig saknat det. Jag hade inget beroende heller när jag slutade utan tog ett beslut (eller egentligen tog jag beslutet redan som ung, den gången jag kräktes pga fylla hade jag gått över gränsen. Och det gjorde jag när jag var 23 år, första och sista gången jag kräktes av alkohol).
 
Tack för ditt inlägg @sidensvans ❤️

Tänkvärt och ska berätta. På något sätt. Orkar bara inte vara modig. Vill bara få må bra nån gång. På riktigt och inte fake-bra med hjälp av alkoholen.


Tror på Campralen. Är lite mer illamående än vanligt men ingen diarré som var en vanlig biverkning så det känns skönt. Är hellre illamående alla dagar i veckan bara jag slipper suget.

Ätit kebab med pommes idag och en cola till. Och fil på morgonen.
Fredag och det märks att det festas på många håll.
Här blir det myskväll med chips. Kanske ut på restaurang också men problemet är att jag fortfarande är mätt efter kebaben 😅

Humöret går upp och ner. Hoppas jag blir mer stabil snart. Inte bara för min egen skull utan för alla runtomkring.

Jag vill så innerligt leva ett liv helt utan alkohol. Det vore så fantastiskt. Inte ens världens godaste vin är värt att dricka när det påverkar allt så mycket till det negativa.
Så himla fint!
Men vill, ändå, sälla mig till kören som säger, berätta! Berätta för din mamma!
Hon kommer älska dig ändå. Alltid.

Tror på dig :bow:
 
Min särbo dricker inte alkohol. Har aldrig varit alkoholist men festade en hel del som ung. Hans bror dricker inte heller, samma sak där.

Samma med min yngre bror, förutom att han aldrig ens har velat smaka alkohol. Han har aldrig sett poängen med det. Kanske det har höjt några ögonbryn, men ingen har ifrågasatt eller tyckt att det varit konstigt.
 
Det går att ha ett utmärkt och väldigt roligt och trevligt liv utan alkohol.
Jag festade en del som yngre, senaste åren tar jag bara något glas vin några gånger per år tillsammans med vänner, aldrig så jag blir onykter. Ser inte längre någon mening med det, baksmälla, inte kunna köra bil, dåliga beslut osv osv.
Jag älskar bubbel men nu väljer jag alkoholfria alternativ 😊
 
Jag dricker nästan aldrig, har inga problem med att vara på fest nykter och dricka läsk eller annat alkoholfritt. Ingen har ifrågasatt mig om det! Jag har dessutom alltid roligt ändå, så ett liv utan alkohol behöver inte betyda att försaka allt det roliga runtomkring. Det enda jobbiga tycker jag är att folk ibland börjar undra om man är gravid, så himla oförskämt egentligen.
 
Vill helst undvika ännu fler mediciner just nu. Får räcka med de två jag har. Den ena mot ångesten och den andra mot alkoholismen.

Skulle vilja hoppa över denna period nu. Jag är allergisk mot att må dåligt. Försöker döva på alla möjliga sätt. Säkert en stor bidragande orsak till varför det spårat ut med alkoholen.

Jag är en alkoholist.
Det har tagit tid för mig att förstå det. Tycker fortfarande inte om det ordet och det jag associerar med det men oavsett är jag det.
Jag har en beroendeproblematik. Jag är sjuk.
Jag vill bli frisk. Helst igår men så funkar det ju inte.

Jag kommer att bli bra. Det måste bli så. Finns inga andra alternativ.
Kommer inte ta det första glaset. Resten av 2023 kommer kanske vara extremt tuff. Men nykter.
Resten av våren, hela sommaren sen hösten och vintern. Nykter.

Nu och för alltid.

❤️❤️❤️
 
Känner mig lite nervös. Men försöker intala mig själv om att ingen kommer att döma mig. Är också lite orolig för om jag ska tappa det. Inte att jag kommer att dricka för det ska jag inte men att någon kommer säga något och jag blir arg eller tvär.
Sån var jag verkligen inte förut! Men nu är jag så transparent och kan inte hålla känslorna i styr. Som om jag vore nybliven tonåring :crazy:
Undrar varför det är så? Är det vanligt att bli så här i början av nykterheten?
 
Känner mig lite nervös. Men försöker intala mig själv om att ingen kommer att döma mig. Är också lite orolig för om jag ska tappa det. Inte att jag kommer att dricka för det ska jag inte men att någon kommer säga något och jag blir arg eller tvär.
Sån var jag verkligen inte förut! Men nu är jag så transparent och kan inte hålla känslorna i styr. Som om jag vore nybliven tonåring :crazy:
Undrar varför det är så? Är det vanligt att bli så här i början av nykterheten?
Titta bakåt i dina egna inlägg efter förra gången du trillade dit. Du skriver om EXAKT samma känslor då som nu. Det tog ett tag innan det vände, men kom ihåg ATT det vände och blev så mycket bättre. Som en helt annan person.
 
Känner mig bakfull fast utan huvudvärken. Åkte bil (ej jag som körde givetvis) och fick stanna på vägen och spy. Känner mig så fräsch :meh:

Snart kommer de vilken minut som helst. Måste vila magen bara fattar inte vad som tagit åt den måste vara nya medicinen som är boven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 698
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 531
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 553
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp