Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo har aldrig druckit alkohol, av eget val. Han trivs utmärkt med det. Jag dricker sällan alkohol (en till en handfull gånger om året). När jag hade häst körde jag bil varje dag och bodde själv, utan nån som kunde hjälpa mig om något akut hände med djuren t.ex (och hästen var en liten olycksfågel..), så jag valde oftast bort det. Nu är jag sambo sedan två år (och hästlös, även om jag fortfarande har katt) och även om han är helt okej med att jag dricker så blir det sällan. Det finns mycket annat gott att dricka! :)
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭
Nej, du måste säga ifrån. Inte ta dig samman. De är de som agerar fel, inte du.
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭

Försök att vara snällare mot dig själv.

Och stå på dig och säg ifrån. Det är ju uppenbarligen för tidigt för dig att prata om hästen nu, sånt tar TID 💕 man får bryta ihop också, det är okej och mänskligt.

Sätt dig själv i första rummet.
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭
Det är ditt hem du bestämmer....
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭
Oavsett alkohol eller inte, det är himla okänsligt att ta upp det här om hästen så tätt inpå. Det borde du fått ta i din takt. Jag hade tagit jätteilla vid mig. Det är ingen konstig reaktion från din sida att bli ledsen över det!
 
Hur jag än gör blir det bara skit. Först blir jag ansvarig att hälla upp fördrinkarna sen vid matbordet börjar moster prata om min häst som gick bort nyligen. Och när de började prata om ålder osv så stod jag inte ut längre. Är uppe i sovrummet nu och gråtit.
Måste ta mig samman ingen. Att det ska vara så svårt allt 😭
Var snäll mot dig själv! Men våga säga ifrån istället för att du bara skall ta emot och ta emot. Dålig stil av dem att prata om din häst utan att kolla så du är okej med att prata!
 
Räddningen har varit ”akuta” grejer i stallet nu på kvällen. Eller snarare jag gick dit mest för att komma bort lite. Har inte mått så bra i stallet heller på senaste men ikväll efter jag gråtit (igen) en skvätt utan att någon såg så lättade det.
Sen vid något tillfälle borstade kusin som red när hon var liten en häst och vi hade en väldigt okomplicerad och trevlig stund där. Det kändes fint ❤️

Sen moster är som hon är. Hon menar ju väl.

Jag har berättat om så mycket jag orkat. Att jag fått ha uppehåll med studier mm och mitt mående. Men har inte nämnt alkoholen.
Har varit för skör idag. Det kändes som att detta fick räcka.
 
Ja men inte mycket. Har inte kollat nu vad som finns hoppas på att det är slut. Är inte inne just nu utan utanför bastun eftersom den givetvis var på så tänkte jag passa på nu och basta själv. Tror inte jag kollar ikväll för vill inte se om det finns något kvar. Har kolsyrat vatten här
Be partner kolla och ta undan eller hälla ut det om eventuellt är kvar, ta sedan hand om dig och sov efter bastun. :heart
 
Ja men inte mycket. Har inte kollat nu vad som finns hoppas på att det är slut. Är inte inne just nu utan utanför bastun eftersom den givetvis var på så tänkte jag passa på nu och basta själv. Tror inte jag kollar ikväll för vill inte se om det finns något kvar. Har kolsyrat vatten här
Jo du kollar i kväll o häller ut om det är något kvar, annars är risken att du är pissefull i morgon fm
 
Bättre idag än igår och fått mer gjort idag. Varit gladare och vilat mer också. Lite mer av allt på något sätt.
Men nu för inte så länge sedan började jag bli trött i huvudet och då reagerade jag överdrivet starkt på en fråga. Sedan lugnade jag ner mig och fick tänka lite ifred så då tänkte jag ut en ok lösning. Inte en perfekt sådan men en lösning som funkar utan att den drabbar någon annan. Önskade att jag slapp bli så arg bara och kunde säga på ett sansat sätt att just nu orkar jag inte ta beslut om det.
Tror att jag är mest arg på mig själv egentligen i grunden. Att det är därför jag reagerade som jag gjorde.

Haft lite sug idag men kortvariga.

Var förbi minneslunden och tände ljus till finaste hästen och tänkte på pappa också 🕯 ❤️

Är nog enda stället där det känns helt ok att gråta oavsett vem som är i närheten. Nu var det ingen i närheten oavsett men om. Men känns som det är mycket folk där ändå. Som att de är kvar.

Ska ta en lugn kväll nu.
 
Bättre idag än igår och fått mer gjort idag. Varit gladare och vilat mer också. Lite mer av allt på något sätt.
Men nu för inte så länge sedan började jag bli trött i huvudet och då reagerade jag överdrivet starkt på en fråga. Sedan lugnade jag ner mig och fick tänka lite ifred så då tänkte jag ut en ok lösning. Inte en perfekt sådan men en lösning som funkar utan att den drabbar någon annan. Önskade att jag slapp bli så arg bara och kunde säga på ett sansat sätt att just nu orkar jag inte ta beslut om det.
Tror att jag är mest arg på mig själv egentligen i grunden. Att det är därför jag reagerade som jag gjorde.

Haft lite sug idag men kortvariga.

Var förbi minneslunden och tände ljus till finaste hästen och tänkte på pappa också 🕯 ❤️

Är nog enda stället där det känns helt ok att gråta oavsett vem som är i närheten. Nu var det ingen i närheten oavsett men om. Men känns som det är mycket folk där ändå. Som att de är kvar.

Ska ta en lugn kväll nu.
Klart att du blir trött, verkar ha varit väldigt intensivt och känslosamt. Det är ok, likaså att bli arg. Just nu har hjärnan fullt upp med annat.
Bra att du gråter, det kan verkligen behövas att tömma ut sorgen. Du har mycket att hantera samtidigt, inte konstigt att du blir trött, men du gör ett JÄTTEJOBB just nu, och du gör det bra:heart
Bra att du även är snäll mot dig själv, det behöver du!! Var stolt över de framsteg du gör:)
 
Dagens psykologbesök gick bra. Har lite uppgifter till nästa gång.

På aa mötet träffade jag sponsorn min 😃
Trött efter det mötet. Så många gripande berättelser. Berättade om det som hände i påskas. Höll på att börja gråta.

Sen nu kom jag nyligen från behandlingen. Också där mycket frågor. Fokuset på alkoholen. Ska tills nästa gång fundera vilka bra effekter mitt stopp där på 5 veckor gav. Kom inte på så mycket annat än att ångesten hade minskat och ev mådde lite bättre. Men finns nog mer ska tänka lite till.
Nu håller jag på att åka hemåt igen. Kommunalt.

Känns lite som en heltidssysselsättning att vara sjuk 😂
 
Dagens psykologbesök gick bra. Har lite uppgifter till nästa gång.

På aa mötet träffade jag sponsorn min 😃
Trött efter det mötet. Så många gripande berättelser. Berättade om det som hände i påskas. Höll på att börja gråta.

Sen nu kom jag nyligen från behandlingen. Också där mycket frågor. Fokuset på alkoholen. Ska tills nästa gång fundera vilka bra effekter mitt stopp där på 5 veckor gav. Kom inte på så mycket annat än att ångesten hade minskat och ev mådde lite bättre. Men finns nog mer ska tänka lite till.
Nu håller jag på att åka hemåt igen. Kommunalt.

Känns lite som en heltidssysselsättning att vara sjuk 😂
Oj så mycket bra du har gjort idag. Bravo 👏🏻👏🏻👏🏻
Ett litet tips - var inte rädd för att börja gråta. Jag själv gråter extremt lätt vid känslomässigt jobbiga saker. Grät alltid då jag gick i KBT och gråter också ofta nån skvätt på jobbet. Jag har helt galet lätt för att bli tårögd och darrig på rösten. Att vara så extrem som jag är nog lite jobbigt, men jag börjar vänja mig, liksom både kollegor och vänner. Det är inte farligt att gråta - tvärtom 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 511
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 584
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp