Bukefalos 28 år!

Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det gör dom inte. Men alla sexbrott försvinner inte om man stoppar patriarkatet heller.
Om vi ser på hagamannen var han lika stor som genomsnittskvinnan , dvs 166 cm. Men lyckades ändå beröva många kvinnor. Så det behövs inte en stor och stark man då medelmannen redan är starkare.
Hur vet du att de inte försvinner om patriarkatet försvinner? Nyss visste du knappt vad det var eller tycker inte att det fanns. :rofl: :p :D
 
En person som fredar sig blir inte heller våldtagen. Om alla kvinnor skulle kunna freda sig så ser jag det som ganska logiskt att våldtäkterna skulle bli färre. Ni kanske tror annorlunda?

Våldtäkterna kanske skulle bli färre, men våldtäktsförsöken skulle väl knappast minska. Det är ju aldrig offrets fel för att hen blir våldtagen. Dessutom ska en ju inte behöva freda sig, våldtäkter ska inte få existera öht!
 
Hur vet du att de inte försvinner om patriarkatet försvinner? Nyss visste du knappt vad det var eller tycker inte att det fanns. :rofl: :p :D

Därför att män generellt är starkare och så länge det finns sjuka människor vilket det alltid lär göra. Finns ju alltid extremer, så kommer dom utnyttja sin fysiska makt.
 
Men du har ju skrivit att kanske en kvinna som tränar elitnivå kan nå upp till en otränad mans nivå.
Det jag har påstått är att även en kvinna som tränar på gym kommer sällan komma upp i en otränad mans styrka. Jag har även nämnt undantagen om man tränar för en styrkeinriktad sport att det kan börja bli jämbördiga nivåer.
 
Det är en ganska dödfödd diskussion när vissa verkar tro att vanligaste formen av våldtäkt handlar om överfallsvåldtäkt av okänd manlig person när man är ute på natten.
Den stora majoriteten våldtäkter o sexualbrott begås i hemmet av någon som offret känner.
 
Det jag har påstått är att även en kvinna som tränar på gym kommer sällan komma upp i en otränad mans styrka. Jag har även nämnt undantagen om man tränar för en styrkeinriktad sport att det kan börja bli jämbördiga nivåer.
Suck, får väl citera dig igen då.
Jag har även sagt att om man är på toppnivå i någon styrkekrävande idrott så kan man nog mäta sig med vanliga män. Jag förnekar inte att det finns kvinnor som är lika starka/starkare än män. Det jag säger är att medelmannen är väldigt mycket starkare än i princip alla kvinnor.

Det är väldigt få kvinnor som tränar på ett sådant sätt att dessa blir absolut starkare än män.
 
När jag var med om ett övergrepp var personen mindre än mig. Jag var säkert starkare. Men jag var inte beredd. Och saker hann hända innan jag kom loss.
Men när vi pratade sen så hade han inställningen att man får göra vad man vill med den andres kropp. Jag hade sagt nej till detta men han tänkte att jag säkert ville ändå. Tjejer gillar män som tar för sig etc.
Typiska idiotiska grejer som vissa killar får för sig.
 
Inget av dessa två är varken osant eller det du påstått att jag skriver. Jag föreslår att du läser om och läser rätt.
Jag föreslår att du läser ditt eget inlägg nr 457. Du menar att någon har redigerat det åt dej att du inte har skrivit det där? Eller menar du att det är liksom vetenskapligt bevisat och att jag läser inlägget fel? Eller jag fattar inte, både osant och inte det du skrivit..

Hur ska jag läsa det jag citerade på ett annat sätt än så som du skrev? Alltså om man som kvinna tränar på toppnivå så kanske man kan mäta sig med en vanlig man.
 
En ska inte behöva avvärja, för det ska inte ens behöva hända. Problemet ligger inte hos offret.

I de bästa av världar skulle det inte vara krig och inga brott. Inte ens att folk kör för fort på E4:an eller rattfull. Vilket förhoppningsvis autonoma fordon kommer lösa :).
Problemet ligger hos individerna som gör brottsgärningarna såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 432
Senast: Anonym_85
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 060
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 383
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp