Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
tuaphua "Jag tycker ändå inte att det ska behövas. Det är skandal att vissa män inte kan uppföra sig normalt. Och det pratar vi om i tråden".
Tänk nu efter lite och vakna upp ur din dvala och drömvärld. Nu är det så att vissa, obs vissa män inte kan sköta sig. Även om jag är man har jag själv blivit antastad av andra män. En kille hoppade fram bakom en buske och ville att vi skulle vara tillsammans hemma hos honom. Även män är offer. Han rörde inte mig men hade han gjort det hade han fått en rak höger och det tycker jag att ni tjejer också ska se till att göra om ni blir antastade.
 
Kom tillbaka och prata om det när du kan visa forskning om ämnet. När du kan visa någonting som stödjer det du påstår. Att inte kvinnor kan träna upp sin explosivitet tex.
Återigen, jag säger inte att kvinnor inte förbättrar sin styrka genom träning, det är bara för stor skillnad från början för de allra flesta kvinnor att lyckas träna ikapp.
 
Sel Tyvärr tillhör du dem som inte vill se fakta. Har inget att göra med rasism. Lär dig att läsa statistik och se fakta utan att insinuera att jag skulle vara rasist. Förbannat olämpligt uppförande av dig och korkat att rapportera ett inlägg om fakta.
 
tuaphua "Jag tycker ändå inte att det ska behövas. Det är skandal att vissa män inte kan uppföra sig normalt. Och det pratar vi om i tråden".
Tänk nu efter lite och vakna upp ur din dvala och drömvärld. Nu är det så att vissa, obs vissa män inte kan sköta sig. Även om jag är man har jag själv blivit antastad av andra män. En kille hoppade fram bakom en buske och ville att vi skulle vara tillsammans hemma hos honom. Även män är offer. Han rörde inte mig men hade han gjort det hade han fått en rak höger och det tycker jag att ni tjejer också ska se till att göra om ni blir antastade.

Haha.. Och du tror inte jag skulle gå i försvar fysiskt om jag blev antastad?
Det har jag gjort, fler ggr.

Vi har sagt att vi tycker det är vansinnigt att det ska behövas. Inte att vi inte skulle försvara oss iom att det idag faktiskt kan behövas.
 
Återigen, jag säger inte att kvinnor inte förbättrar sin styrka genom träning, det är bara för stor skillnad fram början för de allra flesta kvinnor att lyckas träna ikapp.
Som jag skrev. Kom tillbaka när du har någon foskning på det istället för att driva vidare myten om att män är så mycket starkare otränade än kvinnan som gymmar är. Kvinnor är inte så underlägsna per automatik som du vill få dom till.
 
Sel Tyvärr tillhör du dem som inte vill se fakta. Har inget att göra med rasism. Lär dig att läsa statistik och se fakta utan att insinuera att jag skulle vara rasist. Förbannat olämpligt uppförande av dig och korkat att rapportera ett inlägg om fakta.

Jag tycker att jag är rätt saklig. Att orka dra upp främlingsfientlig statistik som är mellan tio och tjugo år gammal mitt i en diskussion som handlar om mansroller och könsroller tycker jag är ett rätt plumpt försök att knuffa diskussionen i en riktning som inte känns okej, för mig.
Därför en rapport.
Det kändes inte alls olämpligt. Om du känner att det var ett personligt påhopp eller liknande, har du också rätt att protestera.
 
Sel Tyvärr tillhör du dem som inte vill se fakta. Har inget att göra med rasism. Lär dig att läsa statistik och se fakta utan att insinuera att jag skulle vara rasist. Förbannat olämpligt uppförande av dig och korkat att rapportera ett inlägg om fakta.
Kan återigen konstatera att dålig människosyn i allmänhet och kvinnosyn i synnerhet inte sitter i etniskt ursprung. Det bevisas ju bland annat här.
 
@Sel Vi diskuterar orsakerna och olika anledningar till våldtäkter. Det inkluderar olika perspektiv och försök till att beskriva varför män våldtar kvinnor. Där ingår fakta. Man kan tycka vad man vill men fakta talar sitt tydliga språk. Sedan finns det naturligtvis svenska medborgare, män som våldtar. Självklart. Sätter man sig ned och säger att det borde inte finnas så hjälper det knappast någon. Det finns våldtäkter!!!. Diskuterar man inte anledningarna och roten till det onda så kan man inte åtgärda problemet. Först en diagnos och sedan rätt medicin. Det är fel tycker jag att inte diskutera andra kulturers kvinnosyn
 
@Sel Vi diskuterar orsakerna och olika anledningar till våldtäkter. Det inkluderar olika perspektiv och försök till att beskriva varför män våldtar kvinnor. Där ingår fakta. Man kan tycka vad man vill men fakta talar sitt tydliga språk. Sedan finns det naturligtvis svenska medborgare, män som våldtar. Självklart. Sätter man sig ned och säger att det borde inte finnas så hjälper det knappast någon. Det finns våldtäkter!!!. Diskuterar man inte anledningarna och roten till det onda så kan man inte åtgärda problemet. Först en diagnos och sedan rätt medicin.

Jag är inte jätteintresserad av att diskutera med dig, det känns som att börja om hela karusellen från början igen. I mina ögon är lösningen inte alls självförsvar för tjejer, utan en ömsesidig respekt.
Våldtäkter var utan tvekan ett stort problem långt innan öppna gränser - och jag tror inte att andra övergrepp på kvinnor eller särskilda könsnormer har det minsta med invandring att göra heller,

Och med ditt svar till @Cambrie satte du punkt för fler svar från mig. Tack och bock.
 
Jag orkar faktiskt inte rensa tråden nu, jag borde sova, men kan konstatera att den är rejält derailad när 10 sidor ägnats åt att diskutera muskelstyrka och när någon dyker in på sid 32 och anser att lösningen är självförsvar.

Gonatt.

/tröttmod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 162
Senast: Anonym_85
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 858
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 320
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp