Bukefalos 28 år!

Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan vad frustrerande det är när en viktig diskussion om patriarkatets strukturella diskriminering av kvinnor fastnar i en sandlådediskussion om vem som har mest muskler - stjärnstopp, a la 3-årings argumentation.

Fan, fan, fan.

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Du har rätt, jag ska bara låta folk få påstå vad som helst, det leder ändå ingenstans.
 
Jo men det löser inte allt. Det är en förenklad bild. Det övergrepp jag varit med om skulle inte vara förändras av ovanstående.
Ja vi måste jobba med attityder!
Ta till exempel det här med tafsande, att det nu uppmärksammas och det diskuteras att det inte är okey på ett helt annat sätt än när jag var i tonåren. Jag vet många saker som passerade som normalt att behöva stå ut med som skulle ses som de övergrepp som de är idag.
Vi kommer nog aldrig hindra alla våldtäkter, men mycket kan förändras.
Jämför med barnaga, enstska föräldrar kommer ändå att misshandla sina barn, men många, många slipper att agas eftersom inställning till hur barn ska behandlas har ändrats.
 
Jag har redan förklarat precis hur jag menar och jag orkar inte med att folk konstant ska missförstå något jag har varit väldigt tydlig med. Speciellt #575 verkar bara vara ett försök att dumförklara mig.
Ja, du menar ju så som jag skriver. Helt enkelt att kvinnor förutom ett fåtal är svagare än män trots träning. Vad är det jag missförstått? Jag vet att du skriver att kvinnor kanske kan komma upp till otränade mäns nivå, men då handlar det om kvinnor på toppnivå. Är inte det det du påstår?
 
Ja, du menar ju så som jag skriver. Helt enkelt att kvinnor förutom ett fåtal är svagare än män trots träning. Vad är det jag missförstått? Jag vet att du skriver att kvinnor kanske kan komma upp till otränade mäns nivå, men då handlar det om kvinnor på toppnivå. Är inte det det du påstår?

Varför då skriva alla dessa överdrifter som jag inte har sagt, håll dig till det jag skriver eller påstår eller om du undrar något om hur jag tänker så kan du fråga om det.

Att skriva sådant som "Fast det är ju tydligen bevisat att inte ens den mest vältränade kvinnan är starkare än en soffpotatis till man.", varför? Gör jag så mot dig? Mot andra här i tråden? I andra trådar? Håller man inte med mig så är det OK. Undrar man om något jag skriver eller tycker så är det OK att fråga. Jag kan verkligen inte förstå värdet eller behovet i att tillskriva mig extrema saker jag inte har skrivit eller tycker.
 
Du har rätt, jag ska bara låta folk få påstå vad som helst, det leder ändå ingenstans.
Det konstiga är enligt mig att du tjaffsar emot det du själv skriver. Det är det jag är förvirrad över vad du vill få fram? Jag kan bara få det till att du vill få fram som du skriver att kvinnor är svagare än otränade män trots träning. Förutom när det gäller dom få kvinnorna som tränar på toppnivåer.
 
Nej, du får också påstå vad skit som helst med blindlapp för ögat. När diskussionen fastnar i vem som kan bli starkast av träning å är den bara så off och icke-produktiv som den kan bli, oavsett vad du tycker i sakfrågan.

Fast svaret är ju uppenbart för vilken tänkande människa som helst, eller hur?
 
Varför då skriva alla dessa överdrifter som jag inte har sagt, håll dig till det jag skriver eller påstår eller om du undrar något om hur jag tänker så kan du fråga om det.

Att skriva sådant som "Fast det är ju tydligen bevisat att inte ens den mest vältränade kvinnan är starkare än en soffpotatis till man.", varför? Gör jag så mot dig? Mot andra här i tråden? I andra trådar? Håller man inte med mig så är det OK. Undrar man om något jag skriver eller tycker så är det OK att fråga. Jag kan verkligen inte förstå värdet eller behovet i att tillskriva mig extrema saker jag inte har skrivit eller tycker.
Det är så löjligt det du skriver tycker jag att påstå att kvinnor som tränar och gymmar omöjligt kan nå upp till otränade mäns styrka.

Jag är seriöst intresserad över hur män kan vara så starka och hur deras muskulatur fungerar då den växer och blir stark utan någon som helst ansträngning. Att dom har lättare att bygga muskler ja, det håller alla med om men hur byggs dom av sej självt? Det är emot allt som jag lärt mig om hur muskler utvecklas. Och du svarar aldrig på den frågan.

Du som är så insatt i det kan väl förklara hur muskler som aldrig används direkt eller utmanas kan växa och bli starkare? Jag håller helt enkelt inte med om att otränade män per automatik är starkare än tränade kvinnor.
 
Kalla känns som ett mer realistiskt exempel som en kvinna kan uppnå i muskelmassa om dom tränar extremt mkt.
Björgen måste ju ha nån gen som gör att hon bygger muskler mkt lättare än gemene kvinna eller så har hon dopat sig. Det är ju bara jämföra henne med alla andra kvinnor i spåret som också är sjukt vältränade? Jag antar att du tog henne som exempel för att hon är så muskulös.
:rofl: Manligheten hotas av Marit Björgen --> supergen eller dopad? :laugh: Exempel på att många tycker det är jobbigt med starka och muskulösa kvinnor och dom blir ifrågasatta som onormala

Heidi Löke är exempel på en norska som sagts vara starkare än Björgen --> bildgoogla henne så ser du att man inte behöver se stark ut för att vara stark. Kan vara en kul nyhet för många män som är besatta av muskelstorlek :)
 
Ja vi måste jobba med attityder!
Ta till exempel det här med tafsande, att det nu uppmärksammas och det diskuteras att det inte är okey på ett helt annat sätt än när jag var i tonåren. Jag vet många saker som passerade som normalt att behöva stå ut med som skulle ses som de övergrepp som de är idag.
Vi kommer nog aldrig hindra alla våldtäkter, men mycket kan förändras.
Jämför med barnaga, enstska föräldrar kommer ändå att misshandla sina barn, men många, många slipper att agas eftersom inställning till hur barn ska behandlas har ändrats.

Tror inte "dansringar" som tydligen blivit så populärt att festivalerna förbjuder det numera fanns på "din" tid, i alla fall inte på min. Ett nytt påfund av oklar orsak ...
 
Det är så löjligt det du skriver tycker jag att påstå att kvinnor som tränar och gymmar omöjligt kan nå upp till otränade mäns styrka.

Jag är seriöst intresserad över hur män kan vara så starka och hur deras muskulatur fungerar då den växer och blir stark utan någon som helst anstängning. Att dom har lättare att bygga muskler ja, det håller alla med om men hur byggs dom av sej självt? Det är emot allt som jag lärt mig om hur muskler utvecklas. Och du svarar aldrig på den frågan.

Du som är så insatt i det kan väl förklara hur muskler som aldrig används direkt eller utmanas kan växa och bli starkare?
Muskelmassan och styrkan en man har utan att träna är högre än även de flesta kvinnor som tränar. Det är inte mer komplicerat än så. Så om kvinnor börjar på X och har tränat sig till 1.5X så börjar männen på 2X innan träning. Nu bara påhittade siffror men det är ungefär så det ser ut.
 
:rofl: Manligheten hotas av Marit Björgen --> supergen eller dopad? :laugh: Exempel på att många tycker det är jobbigt med starka och muskulösa kvinnor och dom blir ifrågasatta som onormala

Heidi Löke är exempel på en norska som sagts vara starkare än Björgen --> bildgoogla henne så ser du att man inte behöver se stark ut för att vara stark. Kan vara en kul nyhet för många män som är besatta av muskelstorlek :)
Heidi Löke som anses vara ett fysfenomen och ett monster tar fö 80kg i bänkpress.
 
:rofl: Manligheten hotas av Marit Björgen --> supergen eller dopad? :laugh: Exempel på att många tycker det är jobbigt med starka och muskulösa kvinnor och dom blir ifrågasatta som onormala

Heidi Löke är exempel på en norska som sagts vara starkare än Björgen --> bildgoogla henne så ser du att man inte behöver se stark ut för att vara stark. Kan vara en kul nyhet för många män som är besatta av muskelstorlek :)

Hur kan du få det till att jag känner mig hotad i min manlighet ?

Jag är fullt medveten om att man kan vara stark utan att se stark ut. Skidåkare har ju också mindre kroppsfett och får därför mer väldefinierade muskler.

På gymmet är det inte ovanligt att jag lyfter lika mkt eller mer än killar som är huvudet längre och flera pannor tyngre. Samtidigt som det finns många killar som är starkare än jag är det ytterst få kvinnor som är starkare trots att jag inte är elitidrottare eller bor på gymmet.
 
Heidi Löke som anses vara ett fysfenomen och ett monster tar fö 80kg i bänkpress.
För att vara uthållighetsidrottare ja! Handbollsspelare är inte tyngdlyftare vet du :) Ändå är Björgen dopad eller genmanipulerad men okej jag tänker inte fortsätta på det eftersom det inte är ämnet var bara tvungen att skratta åt hur manligheten blev hotad av Björgens fysik :)
 
För att vara uthållighetsidrottare ja! Handbollsspelare är inte tyngdlyftare vet du :) Ändå är Björgen dopad eller genmanipulerad men okej jag tänker inte fortsätta på det eftersom det inte är ämnet var bara tvungen att skratta åt hur manligheten blev hotad av Björgens fysik :)
Nej handbollspelare är inte tyngdlyftare men hon tränar garanterat väldigt mycket styrketräning.
 
Tror inte "dansringar" som tydligen blivit så populärt att festivalerna förbjuder det numera fanns på "din" tid, i alla fall inte på min. Ett nytt påfund av oklar orsak ...
Jag dansar varken nu eller som tonåring. Om nu inte moshpit räknas?
Men mer än en snubbe har försökt utnyttja trängsel i köer, bardiskar och framför scen för att stoppa händer där de inte hör hemma.
Det är inget nytt fenomen. Det som är nytt är att det betonas att det inte är okey.
 
Muskelmassan och styrkan en man har utan att träna är högre än även de flesta kvinnor som tränar. Det är inte mer komplicerat än så. Så om kvinnor börjar på X och har tränat sig till 1.5X så börjar männen på 2X innan träning. Nu bara påhittade siffror men det är ungefär så det ser ut.
Men det förutsätter ju att alla män och kvinnor har en exakt likadan utgångspunkt fysiskt, alltså som är typisk för män och kvinnor, för att inte tala om hur kosten påverkar hur kroppen utvecklas genom åren. Du förusätter att alla föds och växer upp med samma förutsättningar för kroppen att växa, jag har träffat alldeles för många klena män för att hålla med om att det du påstår är sant.

Det jag kan hålla med om och håller med om är att kvinnor och män på elitnivåer aldrig riktigt kan mäta sig med varandra och därför har vi uppdelade män och kvinnolag tex i sporter. Men att den vanliga soffpotatisen som inte använder sina muskler per automatik håller muskulaturen genom livet utan ansträgning kan jag inte hålla med om ifall du inte lägger fram någon vettig förklaring till det.

Jag vill inte höra förklaringen "att det bara är så" för det stämmer ju uppenbarligen inte om jag ska gå på min erfarenhet av folket jag träffat på i mitt liv.

Kroppar fungerar liksom inte så att dom ständigt ligger på ett stabilt lägsta nivåläge och inte kan gå under den nivån nånsin oavsett. Det beror ju på mängder av saker hur muskler utvecklas eller försvinner genom åren.
 
Senast ändrad:
Men det förutsätter ju att alla män och kvinnor har en exakt likadan utgångspunkt fysiskt, alltså som är standard för män och kvinnor, för att inte tala om hur kosten påverkar hur kroppen utvecklas genom åren. Du förusätter att alla föds och växer upp med samma förutsättningar, jag har träffat alldeles för många klena män för att hålla med om att det du påstår är sant.

Det jag kan hålla med om och håller med om är att kvinnor och män på elitnivåer aldrig riktigt kan mäta sig med varandra och därför har vi uppdelade män och kvinnolag tex i sporter. Men att den vanliga soffpotatisen som inte använder sina muskler per automatik håller muskulaturen genom livet utan ansträgning kan jag inte hålla med om ifall du inte lägger fram någon vettig förklaring till det.

Förklaring? Det är fakta. Alla personer har en viss nivå muskelmassa och styrka även om man bara låt oss säga jobbar på kontor. Männens muskelmassa och styrka när de bara jobbar på kontor är i princip alltid högre än även en kvinna som är aktiv och går till gymmet. Deras kontorsnivå på styrka och muskelmassa är högre än gymnivån på den största delen gymgående kvinnor. Jag vet inte hur mycket tydligare än så jag kan förklara. Är det något som är oklart?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 292
Senast: Anonym_85
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 926
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 369
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp