Alla män är potentiella våldtäktsmän

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dansar varken nu eller som tonåring. Om nu inte moshpit räknas?
Men mer än en snubbe har försökt utnyttja trängsel i köer, bardiskar och framför scen för att stoppa händer där de inte hör hemma.
Det är inget nytt fenomen. Det som är nytt är att det betonas att det inte är okey.

Dansringar pratade jag om. När en grupp på 8-10 män ställer sig i ring och förgriper sig på en utvald tjej. Det har jag aldrig nånsin hört om, men om du säger att det var väldigt vanligt på alla festivaler förr så får jag ju tro dig på ditt ord. Jag kan ju inte motbevisa det.
 
Fins det någon statistik på om de som begår våldtäkt även begår andra brott i större utsträckning än gemene man sas?
Funderar på om det finns någon generell gränslöshet eller om man gör just denna typ av vidrighet.
 
Dansringar pratade jag om. När en grupp på 8-10 män ställer sig i ring och förgriper sig på en utvald tjej. Det har jag aldrig nånsin hört om, men om du säger att det var väldigt vanligt på alla festivaler förr så får jag ju tro dig på ditt ord. Jag kan ju inte motbevisa det.

Jag har både upplevt och hört om. Så visst existerar det.
 
Dansringar pratade jag om. När en grupp på 8-10 män ställer sig i ring och förgriper sig på en utvald tjej. Det har jag aldrig nånsin hört om, men om du säger att det var väldigt vanligt på alla festivaler förr så får jag ju tro dig på ditt ord. Jag kan ju inte motbevisa det.
Lägg ned med att påstå att jag sagt saker jag inte har. Läs mitt inlägg och svara utifrån vad jag skrivit. Inte dina fantasier.
 
Förklaring? Det är fakta. Alla personer har en viss nivå muskelmassa och styrka även om man bara låt oss säga jobbar på kontor. Männens muskelmassa och styrka när de bara jobbar på kontor är i princip alltid högre än även en kvinna som är aktiv och går till gymmet. Deras kontorsnivå på styrka och muskelmassa är högre än gymnivån på den största delen gymgående kvinnor. Jag vet inte hur mycket tydligare än så jag kan förklara. Är det något som är oklart?
Men visa den faktan då? För att du påstår att det är fakta gör det inte till fakta för mig. Tex en man som äter dåligt, hur får dom musklerna någon näring att hålla sig ovanför ytan? Kräver inte mäns kroppar skötsel på något vis för att hålla uppe "lägsta nivån" så att säga?

Pratar du om sunda män som sköter sig exemplariskt med allt? Hur kan sådana män ha samma lägsta nivå som en som sitter i soffan hela dagen och ser på tv och äter chips? Varför blir inte mäns muskulatur påverkad av hur dom lever och hur dom sköter kroppen?

Är det bara kvinnor som tex kan bli totalt omusklade om dom inte sköter sig? Varför kan inte mäns muskulatur försvagas av ett slarvigt liv? För vad jag läser så anser väl du att mäns muskler aldrig kan bli särskilt svaga?

Finns det fakta om det så bör det ju inte vara svårt att lägga fram den. Eller om du har faktan om hur det fungerar så förklara då hur mäns kroppar kan vara så funktionella att dom fungerar trots dålig skötsel?
 
Men visa den faktan då? För att du påstår att det är fakta gör det inte till fakta för mig. Tex en man som äter dåligt, hur får dom musklerna någon näring att hålla sig ovanför ytan? Kräver inte mäns kroppar skötsel på något vis för att hålla uppe "lägsta nivån" så att säga?

Pratar du om sunda män som sköter sig exemplariskt med allt? Hur kan sådana män ha samma lägsta nivå som en som sitter i soffan hela dagen och ser på tv och äter chips? Varför blir inte mäns muskulatur påverkad av hur dom lever och hur dom sköter kroppen?

Är det bara kvinnor som tex kan bli totalt omusklade om dom inte sköter sig? Varför kan inte mäns muskulatur försvagas av ett slarvigt liv? För vad jag läser så anser väl du att mäns muskler aldrig kan bli särskilt svaga?
Den blir påverkad men är fortfarande större. Sen extremfall är en annan sak som jag har påpekat. Män påverkar också av ett slarvigt liv men man är fortfarande starkare. Det är så stora skillnader i förutsättningar oavsett om man gillar det eller inte. Sen självklart om en man bara ligger i en säng och äter sega råttor så kommer musklerna att tvina bort. En vanlig man som jobbar på ett kontor och äter en dålig men ändå ganska vanlig kost utan extremer kommer att vara starkare.
 
Den blir påverkad men är fortfarande större. Sen extremfall är en annan sak som jag har påpekat. Män påverkar också av ett slarvigt liv men man är fortfarande starkare. Det är så stora skillnader i förutsättningar oavsett om man gillar det eller inte. Sen självklart om en man bara ligger i en säng och äter sega råttor så kommer musklerna att tvina bort. En vanlig man som jobbar på ett kontor och äter en dålig men ändå ganska vanlig kost utan extremer kommer att vara starkare.
Men hur? Jag har träffat massor av tunna män utan någon särskild muskulatur alls på kontor som definitivt är svagare än ett antal av kvinnorna jag känner som gymmar.

Liksom ja, jag vet att förutsättningarna är större, men det gäller ju att göra något med förutsättningarna också, det räcker inte att dom finns där.
 
Men hur? Jag har träffat massor av tunna män utan någon särskild muskulatur alls på kontor som definitivt är svagare än ett antal av kvinnorna jag känner som gymmar.

Liksom ja, jag vet att förutsättningarna är större, men det gäller ju att göra något med förutsättningarna också, det räcker inte att dom finns där.
Hur? Om du tar kvinna mot man så skiljer sig muskelmängden procentuellt. Män har ungefär 40% och kvinnor ungefär 30%. Utöver detta så är mäns muskler av olika anledningar ungefär 10% starkare och män väger mer.

Så en 80kg man har ett utgångsläge på 32kg+"3.2kg" muskler = ungefär 35. Jämför du detta med 60kg kvinna så blir det 18kg muskler, dvs mannen börjar på nästan dubbla.

Man har styrka och muskler även om man inte tränar eller äter korrekt. Män har så mycket mer muskler i utgångsläget att det är väldigt svårt för kvinnor att kompensera för detta med tränning (men möjligt).

Är det fortfarande oklart?
 
Alla män är definitivt inte potentiella våldtäktsmän!!!! Den som tror detta har verkligen fått en total vrångbild av män. Tragiskt. Har aldrig hört någon i min bekantskapskrets som ens kommit på tanken att våldta en kvinna eller våldtagit någon. Våldtäkt är oftast en aggressiv handling mot kvinnan. Inte för att mannen är kåt utan för att förnedra kvinnan. Många gånger är det alkohol med i bilden eller annan drog. Beträffande invandrare så är araber mest representerade i våldtäktsstatistiken. Tjejer, ni måste lära er att försvara er mot dessa ynkliga män som våldtar och överfaller.
 
Alla män är definitivt inte potentiella våldtäktsmän!!!! Den som tror detta har verkligen fått en total vrångbild av män. Tragiskt. Har aldrig hört någon i min bekantskapskrets som ens kommit på tanken att våldta en kvinna eller våldtagit någon. Våldtäkt är oftast en aggressiv handling mot kvinnan. Inte för att mannen är kåt utan för att förnedra kvinnan. Många gånger är det alkohol med i bilden eller annan drog. Beträffande invandrare så är araber mest representerade i våldtäktsstatistiken. Tjejer, ni måste lära er att försvara er mot dessa ynkliga män som våldtar och överfaller.

Vi ska inte behöva försvara oss, för det ska inte ens behöva hända. Vi ska kunna gå nakna genom stan eller visa hur mycket hud som helst. Det ska inte spela någon roll. Än en gång är det inte offrets fel.
 
Alla män är definitivt inte potentiella våldtäktsmän!!!! Den som tror detta har verkligen fått en total vrångbild av män. Tragiskt. Har aldrig hört någon i min bekantskapskrets som ens kommit på tanken att våldta en kvinna eller våldtagit någon. Våldtäkt är oftast en aggressiv handling mot kvinnan. Inte för att mannen är kåt utan för att förnedra kvinnan. Många gånger är det alkohol med i bilden eller annan drog. Beträffande invandrare så är araber mest representerade i våldtäktsstatistiken. Tjejer, ni måste lära er att försvara er mot dessa ynkliga män som våldtar och överfaller.
Och vi som blivit utsatta av svenska män? Utan alkohol inblandat...
 
Hur? Om du tar kvinna mot man så skiljer sig muskelmängden procentuellt. Män har ungefär 40% och kvinnor ungefär 30%. Utöver detta så är mäns muskler av olika anledningar ungefär 10% starkare och män väger mer.

Så en 80kg man har ett utgångsläge på 32kg+"3.2kg" muskler = ungefär 35. Jämför du detta med 60kg kvinna så blir det 18kg muskler, dvs mannen börjar på nästan dubbla.

Man har styrka och muskler även om man inte tränar eller äter korrekt. Män har så mycket mer muskler i utgångsläget att det är väldigt svårt för kvinnor att kompensera för detta med tränning (men möjligt).

Är det fortfarande oklart?
Skulle vilja kolla med @cili om dina siffror stämmer.
 
Har aldrig hört någon i min bekantskapskrets som ens kommit på tanken att våldta en kvinna eller våldtagit någon.
Men så märklig för alla som våldtar sitter sen och skryter om det vid matbordet, eller? Bara för att ingen pratar om det innebär det ju inte att ingen har tänkt tanken eller utsatt någon annan för sexuella kränkningar.

Våldtäkt är oftast en aggressiv handling mot kvinnan. Inte för att mannen är kåt utan för att förnedra kvinnan.
Öh nä? Det är ju uppenbarligen många som våldtar utan att ens förstå att det är just en våldtäkt eftersom snubbarna är så kåta och ett "nej inte är ett nej". Det är förnedrande, ja, men en stor del av problematiken är ju för att män tycker att gränslöshet är okej och för att kvinnor förväntas ta ansvar fär mäns sexualitet. Sen är många fulla av kvinnohat/förakt också men att det alltsom oftast sker vådtäkter med huvudsak att förnedra känner jag mig tveksam till. Jag tror mer på att det är snubbar med taskig kvinnosyn som gör det för att dom kan, vill och anser sig ha rätt till sex snarare än att dom har utgångspunkten att förnedra.
Tjejer, ni måste lära er att försvara er mot dessa ynkliga män som våldtar och överfaller.
Lägg nu inte set här på kvinnorna - det borde snarare vara "män, sluta våldta och börja bete er anständigt"
 
Senast ändrad:
Aj, aj några lever i en drömvärld här!! VAKNA!!!! Nu är det så att vi har öppnat våra dörrar mot hela Europa. Det kommer in i princip vem som helst till Sverige idag. Många är kriminella.Många skiter i vilket straff de får här. Det är bättre i ett svenskt fängelse än att leva ute i misär. Beträffande etniskt svenska män som våldtar så är det oftast alkohol med i bilden på båda håll så att säga. Vad ska vi göra? Måste börja att tala om detta redan i småskolan, språkbruk,kvinnosyn i media osv. Gå en självförsvarskurs nu tjejer!!
 
Skulle vilja kolla med @cili om dina siffror stämmer.
Nu har jag bara läst det inlägg du citerade, men jag har aldrig sett några generella muskelprocentsiffror (därmed inte sagt att det inte förekommer). Vanligen kollar man mer på fettprocent i mätningar. Män är vanligen starkare ja, men det beror på att dom vanligen har mer muskelmassa än kvinnor (tack vare testosteron).
 
Aj, aj några lever i en drömvärld här!! VAKNA!!!! Nu är det så att vi har öppnat våra dörrar mot hela Europa.

Och det är ju hur underbart som helst att folk med andra kulturer kommer hit så att vi kan lära oss av varandra. :)

Det kommer in i princip vem som helst till Sverige idag. Många är kriminella.Många skiter i vilket straff de får här. Det är bättre i ett svenskt fängelse än att leva ute i misär.

De är människor precis som du och jag. Det är ingen skillnad. Visst att våra kulturer ser olika ut, men jag tror knappast att folk som kommer hit från andra länder skiter i straff. Ja, sverige har bra fängelse. Men jag tror inte att någon, med handen på hjärtat, VILL leva så. Oavsett vart en är född.
Många svenska är också kriminella. Många svenska skiter också i vilket straff de får.

Beträffande etniskt svenska män som våldtar så är det oftast alkohol med i bilden på båda håll så att säga. Vad ska vi göra? Måste börja att tala om detta i småskolan, språkbruk,kvinnosyn i media osv. Gå en självförsvarskurs nu tjejer!!

Alkohol är inget som en kan skylla sitt beteende på. Oavsett hur mycket alkohol eller droger en har i kroppen så är det aldrig okej att våldta eller liknande. Självförsvarskurs är givetvis bra. Men det ska inte behöva vara något en ska lära sig för att komma undan. Det är inte offret som ska "vara på vakt", det är gärningsmannen som ska fatta att det INTE ÄR OKEJ!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 164
Senast: Anonym_85
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 859
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 323
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp