Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nere i lokalen igen och försöker plocka, men allt är så dammigt och äckligt och fullt av spindlar så det är svårt att få något gjort och jag vet inte var jag ska göra av allt. Jag hade behövt börja sopa i ena hörnet och jobba mig framåt, men då kommer tvätten att bli full av damm för det kommer att virvla runt i hela rummet. Funderar på att ställa ut allt skit i garaget tills jag kan köra till tippen så jag slipper det här inne för där är ändå tomt och det är bara jag och fastighetsbolaget som har tillgång dit så det blir ingen direkt brandrisk. Den risken är nog större här inne med tanke på hur elen ser ut 🙄

Jag har hittat en massa matskålar och hinkar mm i plast som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med för det är inte värt många ören var för sig, men det känns dumt att slänga så kanske jag lägger ut det i ett paket för någon tia på marketplace

2 kassar kläder ihop plockat till svägerskan. 2 kassar med sommarkläder som är för litet till svägerskan familjeplacering kanske skall märka upp det imorgon så är det färdigt i februari när det skall lämnas in till försäljning.

Jag är nere i lokalen igen och försöker plocka, men allt är så dammigt och äckligt och fullt av spindlar så det är svårt att få något gjort och jag vet inte var jag ska göra av allt. Jag hade behövt börja sopa i ena hörnet och jobba mig framåt, men då kommer tvätten att bli full av damm för det kommer att virvla runt i hela rummet. Funderar på att ställa ut allt skit i garaget tills jag kan köra till tippen så jag slipper det här inne för där är ändå tomt och det är bara jag och fastighetsbolaget som har tillgång dit så det blir ingen direkt brandrisk. Den risken är nog större här inne med tanke på hur elen ser ut 🙄

Jag har hittat en massa matskålar och hinkar mm i plast som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med för det är inte värt många ören var för sig, men det känns dumt att slänga så kanske jag lägger ut det i ett paket för någon tia på marketplace
Har du något katthem i närheten? Dom kanske är intresserade av matskålar, lär väl gå åt tänker jag!

Jag har lagt upp en massa annonser på Marketplace och Vinted. Tycker att det är så spännande vad som är populärt och vad jag själv tror ska sälja lätt. Hade en skärmaskin till salu som jag fått av min moster. Ny i kartong. Hon hade ingen användning för den och inte jag heller, men jag tänkte att jag ger det en chans och frågar efter 300:-. Trodde inte den skulle säljas. Den fick flera hundra favoritmarkeringar och mängder med prisförslag (prutningar) innan någon efter ett par dagar köpte den till fullpris. Sen har jag ett par äkta Graninge-stövlar till salu som jag trodde skulle säljas på en gång. Typ ingen är intresserad trots att de är in jättefint skick och i en vanlig storlek.

Det är svårt att planera och sätta pris när man själv verkar helt off i vad som är populärt.

:rofl: :rofl: Boken jag sålde i veckan ligger nu uppe på Tradera för 50 kr mer än vad jag sålde för. Ska bli intressant o se vad hon får för slutbud på den. Om jag låg bra i pris eller inte. Kanske skulle kört Tradera istället för vinted på den. :angel:
Sett liknande med nått tyg jag sålt, men då låg det på Vinted igen 😅

Min svärmor kom med 3!!! papperskassar med olika tyger, spillbitar. 1 som hon haft för lappningstekning(?) med massor smått och 2 andra med lite varierat.

Vet ni vart man kan sätta ut detta eller eventuellt skänka till några som vill pyssla? Känns dumt att bara hiva

Blir man lite nyfiken vad mer som sålts av om någon gjort ett fynd. :angel:
Det var en tjöffe som köpte skor, (nya med lappar) trosor och overkneestrumpor som jag låg precis på gränsen till att skämmas för att lägga ut för ena paret var så slitna. Hade jag inte haft två par att lägga i samma annons så hade jag slängt dem istället. När jag kollade hans sida så låg allting ute mycket dyrare än han köpte det för. Skorna visste jag att han mycket troligt skulle sälja vidare men jag ville bara bli av med dem så det kvittade. Däremot att mina trasiga och noppiga strumpor låg som nya utan prislapp blev jag rätt rejält sur över faktiskt för det var rent lurendrejeri.

Annars brukade det vara jag som köpte billigt för att sälja vidare :o men det gör jag inte längre för dels orkar jag inte och dels har priserna på second hand minskat så mycket att det oftast inte är värt det om man inte råkar ramla över något värdefullt riktigt billigt

Lite smycken och annat utrensande som inte används är upplagda på Vinted.

Ett halsband hade legat uppe några minuter innan det kom ett meddelande om hur mycket jag kan tänkas sänka.
Visst hade det legat uppe länge utan respons men bara några minuter?
Valde att inte ens svara på meddelandet...

Det var en tjöffe som köpte skor, (nya med lappar) trosor och overkneestrumpor som jag låg precis på gränsen till att skämmas för att lägga ut för ena paret var så slitna. Hade jag inte haft två par att lägga i samma annons så hade jag slängt dem istället. När jag kollade hans sida så låg allting ute mycket dyrare än han köpte det för. Skorna visste jag att han mycket troligt skulle sälja vidare men jag ville bara bli av med dem så det kvittade. Däremot att mina trasiga och noppiga strumpor låg som nya utan prislapp blev jag rätt rejält sur över faktiskt för det var rent lurendrejeri.

Annars brukade det vara jag som köpte billigt för att sälja vidare :o men det gör jag inte längre för dels orkar jag inte och dels har priserna på second hand minskat så mycket att det oftast inte är värt det om man inte råkar ramla över något värdefullt riktigt billigt
Har gjort samma. Köpte en tröja som tyvärr inte passande. Men jag tyckte den var så fin så prövade ha ett lite dyrare pris mot vad jag köpte för. Fick sålt rätt så på direkten. :angel:

Men som du säger. Nu får man nästan vara glad att få något alls för vissa saker känns det som...

Kastat lite småkrafs, klippt bort ringar i metall från ett plagg som gjort sitt för längesen (tanken var att rita av plagget, men har det inte blivit gjort på 4 år lär det inte hända). Och lagt ut lite garn på Vinted, sett i antal gram har jag sålt garn på 1.6 kg direkt 🤣 men såklart nån som försöker pruta trots det legat ute i någon halvtimme bara.

Jag la ut en motionscykel på marketplace igår. Jag har två och jag använder ingen av dem så iallafall en ska bort 😅 Har nu en som ska komma och hämta ikväll och om inte han dyker upp så har jag två på kö. Känner att jag hade kunnat lägga ett högre pris, men det är 100kr mer än vad jag gav för den så jag ska inte klaga!
Men det är lite jobbigt för den som skickade först svarade inte direkt när jag svarade att den fanns kvar och när hon väl svarade så hade redan två andra skrivit att de köper idag. Hade hon bara varit slö på att svara så hade jag inte brytt mig så mycket, men nu var det för att hon inte hade fått någon notis från Messenger att jag hade svarat. Jag har också haft stora problem med notiser från Messenger av och till sista tiden så jag känner mig taskig som lovat bort cykeln redan, men jag visste ju inte att hon inte fått notisen 😞

Har också fått sålt en BH och en bustier som båda blivit för små. Hon prutade från 60kr till 45kr och jag funderade på att neka, men tänkte att 45kr är bättre än inget och målet är ju att bli av med skit och inte att tjäna så mycket pengar som möjligt

Har gjort samma. Köpte en tröja som tyvärr inte passande. Men jag tyckte den var så fin så prövade ha ett lite dyrare pris mot vad jag köpte för. Fick sålt rätt så på direkten. :angel:

Men som du säger. Nu får man nästan vara glad att få något alls för vissa saker känns det som...
Jag hade satt det lite i system så jag var lite värre 🙈 Vi hade en superbillig second hand här i stan där jag gjorde många jättebra klipp på alternativa kläder som jag sedan sålde på facebook. Jag sålde fortfarande dem inte till överpris, men ofta nästan det dubbla mot vad jag köpte för. Fast här stannade ju ännu mer än vad jag sålde vidare så klädsamlingen ökade ändå 😅
Men ja, numera får man knappt något ens för så gott som nya märkeskläder och med tanke på fraktpriserna så kan man nästan lika gärna slänga billigare vanliga kläder direkt om man inte har tur med att någon lägger till dem i en bundle

Det sista jag hade kvar efter all försäljning av hästgrejer lade jag upp på blocket. 2 thermotäcken som bara är provade, ett teddyfodrat ridtäcke med reflex samt 6 schabrak i paket. Har satt jättelåga priser men har inte fått ett enda svar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka