Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 738

Bukefalos 30 år!

Lagt upp ett helt gäng pysselböcker på Vinted, tre var sålda innan jag hunnit igenom högen. Skönt!
Passade på att slänga upp ett gäng dubbletter av skönlitterära böcker också när jag ändå höll på.

Rasar in favoritmarkeringar, bara kööööp. 😆

Rasar in favoritmarkeringar, bara kööööp. 😆
Men precis! Hålla på och favoritmarkera, liksom. KÖP GREJERNA!! 😆

Var i huset och röjde ett par timmar idag i alla fall. Så skönt att gå igenom allt och kasta en massa. Även om det kanske huvudsakligen är typ pennor som inte fungerar och så så är det ändå skönt att veta att skiten inte kommer följa med i en flytt till 😁

Accepterade ett bud igår. Har någon köpt än. Nej. Köp bara köp! Hur svårt ska det vara. 😅

Igår sorterade jag lite i förrådet. Så har en hum av vad som är skräp och få följa med till åvc nästa runda.

Börjar få ordning inne igen så snart dags att ta tag i Vinted högen.
Kan ha råkat köpa på mig massa böcker senaste tiden. Så behöver balansera upp det hela lite... :bag: :angel:

Haha vaknade nyss och har sålt 19 böcker under natten! 😅🥳

Körde bort två lådor med leksaker/random prylar tlll återbrukscontainern igår också. Sånt där som var för fint för att kasta, men som jag inte orkade försöka sälja. Typ gosedjur av modell ”lotterivinst” och leksaker från happy meal osv. Nån gammal taklampa och några fönsterlampor utan skärm. M.m.

Jag vill bli av med grejer :mad:

Ska lasta släpkärran imorgon då den ska in till Svärmor. Så vi lastar den idag. Jag tar med den på morgonen lastar av den först på återvinningen innan vi ställer den hos svärmor. De ska lasta på en del där.

Har ju rensat lite hemma så ska bli skönt att få bort.

Bland annat den stora äckliga avloppspumpen på ca 30kg som står hemma samt annat så halva släpkärran kommer bli fylld.

Skulle nog kunna sälja en del men jag orkar inte. Blir till second hand istället.

Igår var det tre personer som föreslog nytt pris på en vara på vinted. Jag accepterade alla tre direkt. Ingen köpte. Istället var det en som köpt varan till fullt pris när jag vaknade i morse.
Jag slulle aldrig föreslå nytt pris om jsg inte var seriös med att vilja köpa. Så kul är det väl inte att buda.

Igår var det tre personer som föreslog nytt pris på en vara på vinted. Jag accepterade alla tre direkt. Ingen köpte. Istället var det en som köpt varan till fullt pris när jag vaknade i morse.
Jag slulle aldrig föreslå nytt pris om jsg inte var seriös med att vilja köpa. Så kul är det väl inte att buda.
Folk är inte kloka. Jag fattar inte varför man föreslår ett nytt pris om man ändå inte tänker köpa?

Håller på att plocka bland alla småsaker i lådor och förvaringsboxar som står på mina byråer inne i syrummet. Blivit massor av smått kastat i form av öljetter, nitar och annat som jag fått men inte hittar rätt verktyg för. Ingen idé att spara sånt.

Jag har flera klädesplagg ute i förrådet som jag har klippt av ärmar, knappar och andra detaljer ifrån. Tanken var att jag skulle använda de olika delarna i olika projekt men kommer inte ske i närtid så tänkte jag ska lämna in det till återvinning. MEN nu blir jag osäker på var jag ska lämna? Är ju inte hela plagg längre men inget fel på tyget isig. Var lämnar/ kastar jag det nu efter dom uppdaterade textillagen??
Känns så förvirrande och tycker inte det står i klartext någonstans när jag googlat.

Jag har flera klädesplagg ute i förrådet som jag har klippt av ärmar, knappar och andra detaljer ifrån. Tanken var att jag skulle använda de olika delarna i olika projekt men kommer inte ske i närtid så tänkte jag ska lämna in det till återvinning. MEN nu blir jag osäker på var jag ska lämna? Är ju inte hela plagg längre men inget fel på tyget isig. Var lämnar/ kastar jag det nu efter dom uppdaterade textillagen??
Känns så förvirrande och tycker inte det står i klartext någonstans när jag googlat.
Trasigt ska kastas i brännbart fattar jag det som.

Alltså VARFÖR favoritmarkerar man en pocketbok för femton kronor?! Vad är det ens att fundera på? Och VARFÖR gör trettiotvå(!) personer det?! BARA KÖP DEN!?! :banghead::wtf:

Also: om man plockar ihop böcker för totalt typ hundra kronor och sedan får rejält med bundlerabatt på det - då tycker jag faktiskt att det är rätt fräckt att DESSUTOM pruta typ 30% på bundlepriset! :mad:

Så. Sorry för rant. 😅

Blev inget lastade på kärran igår. Gör inget jag har tvättat som en galning hemma istället och var ute i stallet och red lite.

Fotade lite ländtäcken jag ska lägga ut på vinted. Testat ha ute dem på marketplace men gör ett försök på vinted annars blir det hundsäng ute.

Tycker det går långsamt i rensningen nu. Men men ingen ide att bli otålig

Alltså VARFÖR favoritmarkerar man en pocketbok för femton kronor?! Vad är det ens att fundera på? Och VARFÖR gör trettiotvå(!) personer det?! BARA KÖP DEN!?! :banghead::wtf:

Also: om man plockar ihop böcker för totalt typ hundra kronor och sedan får rejält med bundlerabatt på det - då tycker jag faktiskt att det är rätt fräckt att DESSUTOM pruta typ 30% på bundlepriset! :mad:

Så. Sorry för rant. 😅
En igår skickade 8 separata prut-försök, sen kom hem på att lägga 9 saker i bundle, och förutom då 10% rabatt så ville hen pruta från 516 kr till 310 kr 💩 gav motbud på 500. Har hen köpt? Nej 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat