Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 735

Bukefalos 30 år!

Jag har börjat plocka ihop lite mer som ska till återvinningscentralen. En plastlåda (skadad och locket krossades så det är borta sedan länge), en gammal stång från en garderob (också kasserad sedan länge), ett trasigt lock till årervinningskärl (köpte ett nytt igår), och så min gamla dammsugare som saknar slang etc (har köpt en ny).

Och så har jag varit på återvinningsstationen nu på morgonen, med två stora kassar kartong/papp.

Fär ett gäng år sedan sålde jag några set sängkläder från när jag själv var barn. Inte för en massa pengar, men de såldes! :)
Jag har också sålt sängkläder för barn och bebis, men visste inte riktigt om det fanns intresse för vanliga eftersom jag fått intrycket av att många inte gillar begagnat för att andra personer använt det och de får en känsla av ofräscht.

Att samma personer sedan åker till hotell och tycker deras sängkläder (och handdukar) känns lyxiga tycker jag är kul 😄

Lade ut en grej på vinted igår, fick oväntat mycket intresse på den, favoritmarkeringarna bara flödade. Plötsligt köpte en, och avbröt lika snabbt, fel storlek.
Jag lade ut igen, och visst blir den favoritmarkerad även nu men absolut inte lika intensivt.
Tycker det är synd att alla favoritmarkeringar går förlorade när någon köper och ångrar sig, det hade varit bättre om annonsen istället blir tillgänglig igen.

Har råkat ut för min första idiot på Vinted. La ut min gamla Mac för 700 spänn. Tänkte att jag kan sälja den här 500. Någon erbjuder 500, jag godkänner och personen börjar då tjafsa om frakten. Att det först stod att det var gratis frakt och sedan var det JÄTTEHÖG frakt. När jag frågade hur mycket det skulle kosta var svaret 56:- 🤯 Personen ville då köpa en datorväska jag har lagt ut för 500 istället och så skulle jag skicka datorn istället. Jag sa nej pga orkar inte. Sedan föreslogs att jag ska lägga ut annonsen igen. Jag sa nej. Orka!

Men nu är det värsta budgivningen och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. En från Polen erbjöd 597 vilket jag godkände. Men sen hände inget. Sen var det två som erbjöd 420 och en 500. Ska man gå i tur och ordning och låta folk få lite betänketid eller ska man bara tänka på sig själv och sin mentala hälsa? 😆

Men nu är det värsta budgivningen och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. En från Polen erbjöd 597 vilket jag godkände. Men sen hände inget. Sen var det två som erbjöd 420 och en 500. Ska man gå i tur och ordning och låta folk få lite betänketid eller ska man bara tänka på sig själv och sin mentala hälsa? 😆
Eller så går du in och sänker priset från 700 till 680 kr typ och plötsligt köper nån 😅
Hade definitivt inte godkänt den på 420,kmappt den på 500 heller eftersom det verkar vara eftertraktat just nu.

Hade några kylskåpsmagneter som verkligen inte orkade hålla något längre (på nivån att det krävdes minst 2st för att hålla ett visitkort på kylskåpet...) - nu är de kastade.

Jag har fått sålt lite småplock. Har lite fler nitar ute igen som har blivit över och det är en som har gett flera skambud. Om hen budar en gång till så höjer jag priset istället.

Har för övrigt inte orkat göra så mycket sista tiden, men nu har jag och djuren flyttat in till pojkvännen tills det blir varmt för elen är alldeles för dyr i min lägenhet så jag tänkte försöka ta vara på boendestödsbesöken och röja och superstäda lägenheten. Får se om det blir av…

Sålde till slut datorn för 600 spänn till en som inte var tjatig. Det var så oerhört mycket frågor så det blir smidigare för mig att bara sälja den till någon som godkände mitt motbud 😆

Hade lite byggare på besök på bygget idag också, och blev erbjuden att de tar allt som är kvar av verktyg och grejer i verkstaden inför byggstart i utbyte mot lite grävmaskinstimmar under den genomförda dräneringen. Det är ju omöjligt både för mig (och honom) att veta vad det är värt, men jag tänker mig att det blir en bra affär för alla. Och jag slipper tömma allt själv, utom det vi vill ha kvar. Perfekt! Vi har också en lokal loppisanordnare som var med och han berättade att de nu arbetar ihop med någon östhjälp av något slag, så de kommer gärna och hämtar grejer av alla de slag som vi vill bli av med och sorterar och packar och skickar till Ukraina. Det är ju också utmärkt!

Jag undrar om detta är medvetet eller hon bara är väldigt naiv. Alla andra annonser ser helt vanliga ut och med tanke på priset så gissar jag på naiv som snabbt kommer att bli medveten om vad som snubbar som lurar i buskarna 😅 Eller så är priset satt för att locka dem till sig :o 😂
IMG_7962.webp

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur