Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 771

Bukefalos 30 år!

Jag har äntligen fått sålt det sista legosetet jag haft på annons! (Bara resten kvar att gå igenom innan annonsering..)

Med sommarlov för barnen blir det desdutom väldigt tydligt hur mycket grejer vi fortfarande har :o det släpps grejer här, det lämnas grejer där..
Det blir så jäkla svårstädat då, främst för att jag tappar lusten att städa när det är en massa grejer överallt. Så nu vill jag rensa igen så att det blir lättare med ordning och reda.

Bristen på svar är ett tydligt svar 🤣
IMG_1069.webp

Och jag kan ha råkat köpa ett par skor för pengarna för skorna jag sålde igår :o 🙈 Men det blir iallafall +-0 i antal skor

Men inte för att vara sån men helskotta vad snygga! :love:
Eller hur!! Hade de inte varit så svåra att gå i så hade jag aldrig sålt dem, men det känns onödigt att ha ett par dyra skor stående bara för att jag hoppas på att kunna använda dem någon dag. Jag är dessutom 176cm så jag känner mig alldeles för mycket som en jätte med skor som är högre än 10cm och dessa är 14,5cm

Eller hur!! Hade de inte varit så svåra att gå i så hade jag aldrig sålt dem, men det känns onödigt att ha ett par dyra skor stående bara för att jag hoppas på att kunna använda dem någon dag. Jag är dessutom 176cm så jag känner mig alldeles för mycket som en jätte med skor som är högre än 10cm och dessa är 14,5cm

Bajs nu vill jag ju verkligen ha dem trots att jag nog inte kan gå i dem utan att se ut som om jag håller på och tappar balansen :rofl:

Då hade jag ju blivit hlika lång som dig! (bara lite avis)

Köksbordet rensat!
Vilket innebär att den stackars blomman som legat i en skål på bordet i ett par veckor efter att katterna hivat ner den i golvet äntligen fått en kruka och flyttats till fönstret där jag slängde den blomman som dog under sambons omsorg :p

Fått ut en väst på annons och tvättar dotterns vinterridjacka inför försäljning :)

Jag avbröt köpet på skorna. Missförstod annonsen och trodde att det var ”riktiga” skor, men bildgooglade för säkerhets skull för jag tyckte att de var lite för billiga för att vara sant och det var det för de var från shein/temu. Så då blev det minus ett par skor ändå!

Jag rotade också fram två par skor till som jag knappt kan gå i så nu velar jag om dem också. Ena paret funkar ganska bra med tjocka strumpor så de inte glappar, men de är 13cm höga och andra paret har för smal häl så jag håller på att vricka mig hela tiden plus att de också var 14,5cm höga när jag mätte. Jag trodde inte att de var så höga faktiskt! Men båda paren är ju så fina 🥺😫

Jag är på resningshumör. Men. Jobbar eller varit bortrest senaste tiden. Bara varit hemma och vänt samt sovit någon natt typ. 😅.

Men nästa vecka så hoppas jag få något gjort. Om jag inte får besökare då istället som tar all tid...

Sålänge har jag fått rensa genom minnet och har gått igenom garderoben på troligen rensplagg. 😂

Nu har jag samlat ihop alla stamtavlor, bedömningssedlar och andra papper jag har på marsvinen så jag kan fota och lägga in all information om dem digitalt istället för att ha nästan en hel icakasse med gamla papper som tar plats. Jag ska gå igenom alla prisrosetter, sortera dem efter vem som har vunnit och fota dem också. Det har blivit några genom åren 😅 men de kommer jag inte slänga!

Inte rensning, men organisering inför rensning - har byggt ihop ett självbärande hyllplan och ställt in i ett skåp. Det jävlades och tog flera timmar, fick skruva ner dörrar och allt för att få in det!

Så nästa steg blir att gå igenom alla papper och dokument som är däri för just nu får allt plats, men jag vill ju ha det luftigt och fritt från onödigheter.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat