Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är så skön när någon skambudar och sen köper någon annanFör ungefär en vecka sedan lade jag upp några böcker på Vinted. Det var fem från en och samma författare (som är ganska populär nu), så jag lade upp dem ungefär samtidigt så att någon kanske skulle vilja köpa alla. Jag har redan en extra snäll Bundle-rabatt nu för att se om det kan göra att det säljs lite mer, så köparen får redan en ganska ordentlig rabatt om hen skulle köpa alla fem böckerna. Men då är det någon som frågar om ännu mer rea, nästan 50% lägre pris än originalpriset jag satte på alla fem (som inte heller var superhögt). Jag nekade, och bokstavligt talat två minuter senare var det en annan köpare som köpte alla för normala Bundle-priset![]()
Japp, extra skön känsla den här - även om skambudaren hade velat köpa dem för det normala priset efter att fått nej, så hade hen inte hunnitDen är så skön när någon skambudar och sen köper någon annan![]()
Jag skulle också kunna pruta en 10;- just pga av att när man köper så läger ju Vinted på sen plus frakt en tia kan göra att man kommer precis under hundralappenLade upp ett par fina örhängen på Vinted för 60 kr, fick ett bud på 50 som jag nekade mest för att jag tyckte det var så störigt. Liksom det är 10 kr? bara betala om du vill ha dem? Så nu ett par dagar senare får jag ett nytt bud från samma person - nu på 48 kr.. liksom.. nej?![]()
Jag vet inte.. Jag tycker hela funktionen med att man kan lämna andra bud utan att det är en regelrätt auktion som på tradera är bra men samtidigt så känns det liksom som att många använder det på ett konstigt, sniket sätt? I min värld så är vissa saker man ser helt enkelt prissatta för högt, antingen helt uppenbart eller så kanske de har legat så pass länge att de helt enkelt inte är värda det begärda priset.Jag skulle också kunna pruta en 10;- just pga av att när man köper så läger ju Vinted på sen plus frakt en tia kan göra att man kommer precis under hundralappen
Dock skulle jag aldrig återkomma med ett LÄGRE bud
Prutade på en sak men ändrade mig och köpte det direkt så säljaren hann aldrig se första budet innan det var köpt just för att det var så lågt (12,-kr)
Ja det beror ju helt på vad det är man säljer. Vissa sake rkänner jag är inte värda de nästan 50kr i frakt det handlar om när saken kostar t.ex 70 kan jag få ned det lite närmare hundralappen kännns det på något sätt bättre. Superdumt på saker under 50kr dock. Det blir bara löjligt.Jag vet inte.. Jag tycker hela funktionen med att man kan lämna andra bud utan att det är en regelrätt auktion som på tradera är bra men samtidigt så känns det liksom som att många använder det på ett konstigt, sniket sätt? I min värld så är vissa saker man ser helt enkelt prissatta för högt, antingen helt uppenbart eller så kanske de har legat så pass länge att de helt enkelt inte är värda det begärda priset.
Men när det är saker för 10-60 kr och folk prutar några kronor? bara betala? Tycker det känns himla märkligt att liksom pruta ner till typ 17 när nåt kostar 20 kr.. Jag fattar ju att vissa beror på Vinteds inbyggda "procentsats" man kan använda men liksom kom igen, det blir lite löjligt..
Det känns som att det också skapar lite av en förväntan på förhandling, nästan så att man vill prissätta sina saker lite högre än man förväntar att sälja för, just för prutmån då folk generellt verkar ovilliga att betala fullpris oavsett vad den siffran är.
Sen har jag också nu fyra annonser där köpare lämnat bud till mig som jag accepterat, men de köper ändå inte? DET fattar jag verkligen inte..

Jag tog bort massa barnkläderna från vinted nyligen och skänkte istället. Så skönt!Lade ut ett täcke på annons igår, sålt idag.
Så idag är mitt mål att packa täcke och lägga ut EN till grej på annons.
Funderar även på att rensa i Vintedgarderoben på saker som inte varit så mkt intresse på, och lägga det i katthemsloppiskartongen.
Eftersom jag gjorde just det häromdagen kan jag ju förklara varför jag gjorde så:Sen har jag också nu fyra annonser där köpare lämnat bud till mig som jag accepterat, men de köper ändå inte? DET fattar jag verkligen inte..