Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 758

Bukefalos 30 år!

Har funderat länge på en uppsättning koppar o fat. Jag tycker om dem visuellt, men de har inte blivit använda på år och dagar..

HAft dem ute på annons på tradera för något år sedan utan napp, har för mig utrop 200 kr.
Lade ut dem nu på vinted, utrop 500 kr.
Fick bud ganska snart på 450 kr som jag godtog. Känns både bra och inte bra. Det var ju det här med prylar och mina känslor 🙃

Fått sålt båda paren dyrare skor idag. Ena paret blev ganska prutat på, men jag är ändå rätt så nöjd. Andra paret gick segare trots sänkt pris så jag höjde igen och la in på marketplace med mitt vintednamn i annonsen och de var sålda på en timme 😁

Nu gäller bara att allt går som det ska också! Jag hatar att sälja saker som är dyrare än vad jag har råd att förlora!

Jag har skickat skorna och såklart glömde jag att fota emballaget och paketet :banghead: Skorna är noga inlindade för att inte bli skavda (mer än vad de redan är) och jag har både tejp och klisterplast runt kartongen, men jag har ju inga bevis på det om köparna skulle lämna in klagomål 😫 Ena paret skor är liksom 800kr så det är inte småpengar det handlar om 😓

Jag har skickat skorna och såklart glömde jag att fota emballaget och paketet :banghead: Skorna är noga inlindade för att inte bli skavda (mer än vad de redan är) och jag har både tejp och klisterplast runt kartongen, men jag har ju inga bevis på det om köparna skulle lämna in klagomål 😫 Ena paret skor är liksom 800kr så det är inte småpengar det handlar om 😓
Inte för att jag vet om det är någon tröst, men jag fotar aldrig mina paket. Ändå har jag ju haft vissa bundle som kommit upp i den summan.
Men förstår din känsla med tanke på älvorna.

Inte för att jag vet om det är någon tröst, men jag fotar aldrig mina paket. Ändå har jag ju haft vissa bundle som kommit upp i den summan.
Men förstår din känsla med tanke på älvorna.
Jag har väldigt sällan haft problem heller förutom älvorna, men är nojig nu när det är så pass mycket pengar 😕

Men älvorna går det verkligen troll i! Både när jag köper och när jag säljer. Jag köpte en för ett bra tag sedan och den är visserligen hel, men jag fick inte ens en chans att hämta den för den åkte tillbaka med vändande post och står nu hos säljaren för eftersom den fortfarande står som olevererad så kan ingen av oss felanmäla eller få några pengar tillbaka förrän den 18:e 😑

Tror jag sålde Polarn och pyret jacka (fleece plus skaljacka) lite väl billigt, såldes innan annonsen publicerats typ :rofl:
Hade visst fått mer för att lämna in i butik men men. Någon blev nog väldigt glad :)
I övrigt har barnkläder gått trögt på vinted tycker jag.

Tror jag sålde Polarn och pyret jacka (fleece plus skaljacka) lite väl billigt, såldes innan annonsen publicerats typ :rofl:
Hade visst fått mer för att lämna in i butik men men. Någon blev nog väldigt glad :)
I övrigt har barnkläder gått trögt på vinted tycker jag.
Jag har mestadels bebiskläder på Vinted, men en del annat också. Och andra sake tycker jag säljer snabbare - men när det säljs bebiskläder blir det störst bundles tycker jag (som mest än så länge 18 saker i paketet).

Jag har mestadels bebiskläder på Vinted, men en del annat också. Och andra sake tycker jag säljer snabbare - men när det säljs bebiskläder blir det störst bundles tycker jag (som mest än så länge 18 saker i paketet).
Vi är förbi bebiskläder stadiet 😅 men tre par fina byxor i typ storlek 92 för 20:- är tydligen för dyrt..

20260814_110842.webp

Den lilla högen med grejer som ska skickas. Tre lika stora paket till står ute 😄

Ena paret skor framme på utlämningsstället i förmiddags, redan uthämtat och godkänt! Samma med ett par strumpbyxor. Sådant är gött 😁 Nu är det bara det dyrare paret skor kvar, men det tar lite längre tid för de ska till Danmark.

Fan vad jag är ledsen för båda paren skor, men jag kan ju inte ha dyra skor stående oanvända i garderoben bara för att titta på dem när jag är luspank.

Om någon ser rosa Demonia (typ vilka som helst) eller andra rosa eller svarta platåskor liknande dessa i storlek 41-43 så blir jag jätteglad om jag får ett hojt! Mina tre par favoritskor ramlar snart i bitar och jag hittar inga liknande som passar 🥺
2022-11-15%20(1).webp

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur