Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

Swishloppis! Något ställe under tak, ett partytält? Blev av med sjukt mycket prylar/skräp när jag tömde min avlidne släktings hus. Annonserade i lokal Facebook -grupp och var billig. Sista veckan var allt gratis.
Det skulle ju kunna funka på någon helg eller så i alla fall. Det börjar ju bli lite ont om tid också 😆 Det är mycket det att jag inte vill lägga någon som helst tid på saker jag inte vill ha kvar. Men jag fattar ju att jag kommer bli tvungen till det 😁

Det skulle ju kunna funka på någon helg eller så i alla fall. Det börjar ju bli lite ont om tid också 😆 Det är mycket det att jag inte vill lägga någon som helst tid på saker jag inte vill ha kvar. Men jag fattar ju att jag kommer bli tvungen till det 😁
Jag var ut en miljon saker och möbler och ställde på
Gräsmattan. La ut inlägg på FB om bortskänkes och att jag inte var hemma och kunde svara på frågor. Adress och först till kvarn.

80% av grejerna försvann på några få timmar. 😁

"Allt omärkt för 20 kr" tar inte mycket tid och drar in pengar! Sen sätter man prislapp på det man vill ha mer för. 😊

Eftersom jag vet att jag har X antal i lokalen också så tror jag att jag kan rensa bort några 😅 De gamla vet jag att de kommer ifrån konkurslagret hos en akvariebutik jag köpte upp på hedenhös tid, men de nya har jag inget minne alls av att ha köpt 🤔😅
IMG_2504.webp

Fått sålt ett objektiv och ett stativfäste på Vinted 🥳 . Kommer inte sakna dom ett dugg, visste inte ens att jag hade dom kvar innan dom hittades i förrådet.
Prylar ut - pengar in 💪

Har även börjat kasta bort tomkartonger från förrådet. "Den kan vara bra att skicka något i och den där kan vara bra att lägga saker i" är inte anledningar nog för att spara stora lådor som räcker för att öppna en hel kartongförsäljningsbutik där inne. Det kommer dessutom alltid nya lådor när det beställs kattmat och liknande regelbundet återkommande nödvändigheter.

Jag har sålde mitt första vintedpaket igår kväll. Mycket smidigt! Såldes på 20 minuter. Postade idag. Ska så klart lägga upp fler grejer. Sjukt taggad nu!
Hur gör ni om ni får flera paket sålda och måste hålla reda på flera qr-koder?
Jag skärmdumpar så jag får qrkoden+namn+vara i samma bild och lägger den i en egen mapp i mobilen.
Sen skriver jag mottagarens namn på paketet när jag packar.
På posten visar jag qr kod, den skrivs ut, matchas med rätt namn på paket.

Jag har sålde mitt första vintedpaket igår kväll. Mycket smidigt! Såldes på 20 minuter. Postade idag. Ska så klart lägga upp fler grejer. Sjukt taggad nu!
Hur gör ni om ni får flera paket sålda och måste hålla reda på flera qr-koder?
Om paketen är likadana typ som när jag sålt smycken så har jag skrivit en liten text på kuvertet där lappen kommer sitta sen typ "rosa halsband" så jag vet vilket paket som är vilket. Sen hos postombudet så använder jag Vinteds app, där ser du ju vilken vara du är inne på så då skriver jag ut en QR-kod och klistrar i taget.

Om paketen är likadana typ som när jag sålt smycken så har jag skrivit en liten text på kuvertet där lappen kommer sitta sen typ "rosa halsband" så jag vet vilket paket som är vilket. Sen hos postombudet så använder jag Vinteds app, där ser du ju vilken vara du är inne på så då skriver jag ut en QR-kod och klistrar i taget.
Så gör jag också. Eller, jag skriver på alla paket även om de är olika i storlek, finns inte en chans att jag kommer ihåg vilket som är vilket annars 😄

Det fungerar mindre bra om ombudet har personal som envisas med att skriva ut alla fraktetiketter på en gång för att spara tid, så står man där sen med ett virrvarr av etiketter och tjugo paket i oordning och funderar över vilket namn på etiketten hör ihop med vilken pryl..
Sker oftast när man själv är stressad och kön bakom är lång :cautious:

Bättre när det finns etikettmaskin så man kan skriva ut själv och klistra på i lugn och ro, jag hoppas mitt ombud får hem en snart.

Absolut inte! När jag städade mammas köksskåp fanns det rätt mycket kvar från det förra årtusendet ;)

Säg inte det!

Förra sommaren meddelade min faster glad i hågen att hon tagit tag i och rensat ur kryddhyllan på vårt gemensamma sommarställe, och det var jättemånga brukar som var jättegamla.

Ja jo absolut. Men burkarna har också varit tomma och fyllts på med kryddor några gånger genom åren :p

Säg inte det!

Förra sommaren meddelade min faster glad i hågen att hon tagit tag i och rensat ur kryddhyllan på vårt gemensamma sommarställe, och det var jättemånga brukar som var jättegamla.

Ja jo absolut. Men burkarna har också varit tomma och fyllts på med kryddor några gånger genom åren :p
Mina är inte påfyllda iallafall. Jag bara lagar aldrig mat 😂

Så gör jag också. Eller, jag skriver på alla paket även om de är olika i storlek, finns inte en chans att jag kommer ihåg vilket som är vilket annars 😄
Ja jag brukar vara väldigt noga men som sist hade jag liksom sålt ett par örhängen och ett bordspel.. Var ganska svårt att blanda ihop paketen 😅
Det fungerar mindre bra om ombudet har personal som envisas med att skriva ut alla fraktetiketter på en gång för att spara tid, så står man där sen med ett virrvarr av etiketter och tjugo paket i oordning och funderar över vilket namn på etiketten hör ihop med vilken pryl..

Bättre när det finns etikettmaskin så man kan skriva ut själv och klistra på i lugn och ro, jag hoppas mitt ombud får hem en snart.
Men hur gör de ens det? För mig måste de scanna QR-koden för att få fram etiketten, då trycker han bara på en knapp i datorn så kommer etiketten ut, tar max två sekunder? Förstår inte hur det skulle finnas ett så mycket snabbare sätt..

Oavsett tycker jag inte det är orimligt som kund att ställa kravet att nej, jag vill att du tar ett i taget så att du inte blandar ihop. Jag misstänker ju att du liksom kanske kommer med 2-4 paket, inte 20-40 stycken.

Ja jag brukar vara väldigt noga men som sist hade jag liksom sålt ett par örhängen och ett bordspel.. Var ganska svårt att blanda ihop paketen 😅

Men hur gör de ens det? För mig måste de scanna QR-koden för att få fram etiketten, då trycker han bara på en knapp i datorn så kommer etiketten ut, tar max två sekunder? Förstår inte hur det skulle finnas ett så mycket snabbare sätt..

Oavsett tycker jag inte det är orimligt som kund att ställa kravet att nej, jag vill att du tar ett i taget så att du inte blandar ihop. Jag misstänker ju att du liksom kanske kommer med 2-4 paket, inte 20-40 stycken.

Jag har kommit med +20 paket när jag skickade som mest. De vill inte vänta medan jag sätter på etiketterna 🙃

Om jag numera har väldigt många paket åker jag till annat ombud. Eller skickar sambon :D

Jag har kommit med +20 paket när jag skickade som mest. De vill inte vänta medan jag sätter på etiketterna 🙃

Om jag numera har väldigt många paket åker jag till annat ombud. Eller skickar sambon :D
Jag tror aldrig jag satt på någon etikett - det gör den anställda som skriver ut etiketten här. Dvs jag räcker fram en QR-kod, den anställda scannar den och klistrar direkt på den på paketet jag räcker fram, scannar sedan nästa QR kod etc.

Jag har oftast paket som är ganska olika, så det går att komma ihåg vad som är vad (idag t.ex., ett paket med en bok i, ett paket med två bebiskläder, ett paket med ett par skor). Är de lika skriver jag något på paketet för att komma ihåg vad som är vad. Och sedan gör jag in på Vinteds app när jag är vid postombudet och tar upp paketens QR kod.

Men jag har aldrig haft mer än kanske fem paket samtidigt.

Så snart nuvarande Vintedförsäljningar slutförts kommer jag ha passerat 10 000 kr i försäljningar det här året. Det är ju galet. Det är dock med en sadel för strax över 3k där, men resten är främst småsaker som jag knappt minns att jag ägt. Många bäckar små blir ett fint tillskott på sparkontot 🥳

Måste kolla vilka som har etikettmaskin! Det låter smidigt.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat