Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

La upp ett gäng annonser igår, när jag fick hjälp att få fram en tidigare otillgänglig låda på vinden. Redan sålt för 200 spänn, och det finns en del favoritmarkeringar på resten. Känns himla bra, som att jag (eller snarare förrådslådorna) ”går ner i vikt” inför framtida flytt - mindre skit att bära 😁

Rensat ut lite koftor mm om aldrig kommer till användning. Nu ska bara allt fotas och läggas ut.😅

La även ut en topp igår. Såldes efter några timmar. 125 kr in. Kanske kunde ta mer men bättre den kommer till användning än att hänga i min garderob.

Hoppar in här för att få en spark i arslet att kränga prylar. Använder marketplace och vinted främst, upplever att det blir ett himla drag på vinted när man lägger upp något nytt. Annonserade ett par skor och inom 10 min hade 3 andra grejer sålts. Så ska vara strategisk och annonsera saker lite pö om pö. Målet kommande månad är att sälja för 1000 kr som ska in på julklappskontot. Är uppe i över 600 och har lagt ut min gamla cykel som jag hoppas bli kvitt! Ska kolla igenom en låda och se om det är dags att avyttra några urvuxna barnplagg. Upplever att glas och porslin är svårt att bli av med dock, någon som lyckas bra?

Hoppar in här för att få en spark i arslet att kränga prylar. Använder marketplace och vinted främst, upplever att det blir ett himla drag på vinted när man lägger upp något nytt. Annonserade ett par skor och inom 10 min hade 3 andra grejer sålts. Så ska vara strategisk och annonsera saker lite pö om pö. Målet kommande månad är att sälja för 1000 kr som ska in på julklappskontot. Är uppe i över 600 och har lagt ut min gamla cykel som jag hoppas bli kvitt! Ska kolla igenom en låda och se om det är dags att avyttra några urvuxna barnplagg. Upplever att glas och porslin är svårt att bli av med dock, någon som lyckas bra?
Jag har sålt mycket porslin till Polen :)

Vinner jag?😬🤣🤣🤣
IMG_2451.webp

För övrigt sprider sig paniken när jag funderar på hur i fridens namn jag ska hinna tömma mitt hus på en månad... Började gå igenom mitt förråd i källaren idag där jag mest bara ställt in grejer i 10 år. Så oerhört lite jag vill ha kvar! Men så påfrestande att behöva göra sig av med det på något annat sätt än öppen eld.

För övrigt sprider sig paniken när jag funderar på hur i fridens namn jag ska hinna tömma mitt hus på en månad... Började gå igenom mitt förråd i källaren idag där jag mest bara ställt in grejer i 10 år. Så oerhört lite jag vill ha kvar! Men så påfrestande att behöva göra sig av med det på något annat sätt än öppen eld.
Swishloppis! Något ställe under tak, ett partytält? Blev av med sjukt mycket prylar/skräp när jag tömde min avlidne släktings hus. Annonserade i lokal Facebook -grupp och var billig. Sista veckan var allt gratis.

La upp en av mina fina klänningar i en dedikerad Facebook-grupp. Fick ett "köper " sedan radiotystnad... :meh:

Standard på facebook. Sålde en gammal speldator nyss och HJÄLP vad folk är oförskämda, paxar, försvinner och ibland tom hotfulla när de inte får pruta 50%. Tänker ofta vilken drömköpare jag är själv när jag köper saker 😁

Sålt en hundsele, liten peng in iallafall! Ska lägga ut en jacka till såfort den torkat efter tvätten och kan fotas.

Första boken som ligger på Studentapan såld.

Nu ska jag bara komma på var jag lagt dom. Om dom hamnade i förrådet igen eller om jag har kvar i lägenheten någonstans. :angel:

Får även se om jag hinner skicka senast onsdag eller behöver förlänga tiden. Såg att det gick att göra. Kortare tider där än på Vinted och jag som är bortrest men vet inte när jag åker hemåt riktigt.. 😅

Varifrån kommer alla prylarna?! Hur kan jag ha fyllt en hel garderobslåda till och ändå hitta ännu fler prylar jag vill ha bort?!:arghh::arghh: Och det är så störigt att tippen ligger så långt borta för jag måste samla på all skit tills jag kan fixa en bil och köra bort det och då är det massor jag måste hålla reda på :arghh:

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat