Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

Jag fick ett ryck förra helgen och la upp ett 20-tal annonser på Tradera och Vinted. Tradera-annonserna tog slut igår så nu har jag en massa grejer som ska jag måste hitta tid att paketera och skicka :grin: Och sen göra omtag på det som inte blev sålt.

Jag blev lite förvånad (och uppgiven) när jag skulle lägga ut barnkläderna på Vinted för då såg jag att det redan fanns massor av exakt likadana kläder ute, för inga pengar alls. Jag har fått bilden av att barnkläder i större storlekar ändå säljer rätt bra. Jag har tyckt det varit svårt att hitta begagnat till sonen till rimligt pris. Men nu verkar Vinted svämma över av mjukisar för 15 kr/par O_o Jag flyttade mina annonser på kläder till Tradera men just de kläderna sålde inte där heller.

Jag fick ett ryck förra helgen och la upp ett 20-tal annonser på Tradera och Vinted. Tradera-annonserna tog slut igår så nu har jag en massa grejer som ska jag måste hitta tid att paketera och skicka :grin: Och sen göra omtag på det som inte blev sålt.

Jag blev lite förvånad (och uppgiven) när jag skulle lägga ut barnkläderna på Vinted för då såg jag att det redan fanns massor av exakt likadana kläder ute, för inga pengar alls. Jag har fått bilden av att barnkläder i större storlekar ändå säljer rätt bra. Jag har tyckt det varit svårt att hitta begagnat till sonen till rimligt pris. Men nu verkar Vinted svämma över av mjukisar för 15 kr/par O_o Jag flyttade mina annonser på kläder till Tradera men just de kläderna sålde inte där heller.
Vilken storlek? Sonen växer som ogräs här. 😅

Jag har varit i valet och kvalet att kränga en gammal tv som bara står. Men ibland vill sonen se något själv och då är det perfekt med en tv på vardera våning. Den behöver en del tillbehör jag helst vill behålla för att fungera bra dessutom så rör sig inte om mycket pengar. Vi får se, kanske lägger ut den om jag inte nått säljmålet sista september 🙃 675 kr in hittills!

Gått bra idag! Sålt en kanot och en elbilsladdare så har betalat taklampan jag beställt och förhoppningsvis en del av rökningen jag kommer få av elektrikern 😅
Har en påse med dyra träns och lite finare lädergrejer som jag tänkte prova på vinted.. är dock helt ny på det så känner ett visst motstånd 😅

Fått cykeln såld så målet är uppnått, passerat 1000 kr. Men behövt handla också, barnet behövde byxor. För 400 kr på vinted fick jag 9 par byxor samt 5 överdelar.. Det är ju guld men lite missmodigt också när man annonserar kläder. Jag lägger inte ut något under 50 kr, det ska vara värt att packa och skicka också. Då blir det erikshjälpen istället, besparar jag världen lite frakt också. Men inser att just barnplagg blir svårsålda med den devisen, även om märkesplagg brukar gå för en hyfsad slant.

Fått cykeln såld så målet är uppnått, passerat 1000 kr. Men behövt handla också, barnet behövde byxor. För 400 kr på vinted fick jag 9 par byxor samt 5 överdelar.. Det är ju guld men lite missmodigt också när man annonserar kläder. Jag lägger inte ut något under 50 kr, det ska vara värt att packa och skicka också. Då blir det erikshjälpen istället, besparar jag världen lite frakt också. Men inser att just barnplagg blir svårsålda med den devisen, även om märkesplagg brukar gå för en hyfsad slant.
Jag har mest bebiskläder uppe på annons (men också lite annat), och är en av dem med ordentligt låga priser. Det finns så sjukt mycket kläder i Sverige/världen, att majoriteten inte verkar ha så mycket ekonomiskt värde - utbudet verkar, i mina ögon, oftast vara mycket mycket större än efterfrågan. Majoriteten av vad jag säljer är mest för att rensa ut, inte för att få in en massa pengar, så hellre lägre priser för mig och bli av med mer. I slutändan är det dock oftast så att summan det landar på är i alla fall över 50 kr per paket, i och med att köparna oftast köper flera saker (just nu har jag tre paket som ska iväg, med 3, 4 respektive 8 saker i dem - rekordet för mig är än så länge 18 saker). Så det är inte stora pengar, men lite inkomster som den används till bland annat kläder i större storlekar till lillpojken. Och någon annan får nytta av kläderna, för en billig peng (troligtvis billigare än t.ex. flera second hand affärer). I slutändan kommer resterna som inte säljs säkert att lämnas in till någon second hand, när jag känner för att rensa bort det helt.

Jag gör liknande även med andra saker. För en vecka sedan åkte en soffa jag hade i uterummet - stor och ordentlig och inte trasig, men inte precis i bästa skicket i och med flera år med katter, hundar, uterum etc. Så istället för att åka med den till sopen var det någon ung kille som kom och hämtade den, och fick en billig första soffa.

Jag har några gamla dörrar uppe på annons nu, den i sämst skick tog jag precis bort igen och slängde på släpet inför en runda till sopen imorgon. Dvs jag kollar om någon vill ha det billigt, för att se om det kan få ett lite längre liv och jag kan få in någon krona och slippa åka iväg med det. Men det som inte säljs kommer någon gång åka iväg till sopen (eller second hand inlämningen om det är i sådant skick).

Jag skickade två paket med pyssel idag. Nu har jag bara en påse nitar kvar av allt pyssel tror jag! Jag valde dock att plocka bort en del och behålla det med tanke på den nya tullavgiften. Jag har fortfarande en hel låda med kläder och prylar som jag behöver lägga ut, men prioriteringen har legat på annat sista tiden

Sålt lite blandat.

Igår gjorde jag en drive och testar att lägga upp lite annonser på Tradera. Sådant som har haft svalt/ inget intresse på Vinted på ett tag. Får se om något blir sålt där, annars av döljer jag dom på Vinted igen tillsvidare.

Sen har jag spenderat en bra tag med att radera konversationer på Vinted. Tog sin tid. Så nu har jag bara kvar sådant som sålts/ köpts senaste veckan.

Ja förutom 3 gamla konversationer som inte går att ta bort pga att dom inte "finns" att hitta...
Ena är från 32 månader sen. Typ en av första sakerna jag sålde på Vinted. :rofl:

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat