Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 978

Bukefalos 30 år!

Måste snart fatta beslut om huruvida jag ska låta saker ligga kvar till salu på Vinted även efter flytten och att jag i så fall får flytta med de sakerna eller om jag helt enkelt bara ska packa det i lådor och dumpa på återbruket. Känns kanske som att jag lutar lite åt alternativ två just nu. Så får de lite som eventuellt är säljbart som kompensation för alla böcker jag tänker dumpa där 😆

Haha jag har också fått ett bottenbetyg på vinted, en levisskjorta som kostade typ 200 kr. Säljaren hade förväntat sig högre kvalitet på märket levi's. Okej... ska tänka på det nästa gång jag... syr? 🤥
Vissa ska helt enkelt inte handla på begagnat-siter, jag har fått bottenbetyg på Tradera av en som köper tekniska saker men är för korkad för att fatta hur dom funkar, ja ge f*n i att buda på det då, pucko!:banghead: Genomgående så budar han på teknik och ger bottenbetyg till alla och får inte igång prylarna och påstår att folk lurar honom, sist var det en radio han köpte av en annan och på den får han inte in en enda station påstår han och skickade bild (säljaren och jag har haft lite kommunikation tidigare så han skickade bilderna på messenger), det kanske blir ljud i apparaten om man slår över från hörlursutgången till högtalaren.:rofl:

I helgen flyttade vi ut allt (utom pianot pga för få starka människor) jag ska ha kvar ur mitt hus. Det står tillfälligt i min systers garage i väntan på att min nya lägenhet blir klar och slutbestiktad. Det var ORIMLIGT mycket saker kvar... Så idag bestämde jag mig slutligen för att radera alla annonser från Vinted, packa alla de prylarna (och en massa andra grejer som är helt ok men som jag inte vill ha längre) i bilen och imorgon hamnar de på det närliggande återbruket. Hoppas verkligen att de tar emot den typen av i kassar nedslängda blandade prylar. Det är verkligen högt och lågt. Små onödiga prydnadsgrejer, Orreforsglas, studentpresenter, smycken, kläder från tusen olika tidsperioder osv osv. Det känns verkligen gräsligt att köra iväg en massa gamla studentpresenter och annat jag har fått från mina släktingar, men det är ju heller ingen mening att ha saker liggande i lådor och skåp utan att använda dem. Det gynnar ju ingen. Nu kanske de kan hamna hos någon som vill använda dem istället.

Har äntligen försiktigt börjat på min påse med hästprylar.. får förhoppningsvis sälja ett gäng bett och ett par stigbyglar. Sen är det dags för läder, tycker dock det är svårt att få bra bilder på. Men jag tar det en annan vecka 😅 körde bort två säckar med tyg i förra veckan och har en släp full med skrot som jag ska köra bort ikväll. Jag märker faktiskt att det är tommare i alla hyllor och garderober!

Körde en full bil till återbruket och en full bil till pingstkyrkans loppis (de tar emot böcker) igår! Visserligen är min bil ganska liten, men det blev mycket grejer ändå! Känns lite sorgligt, men framförallt väldigt skönt att jag äntligen har gjort mig av med alla de grejerna! Känns också plötligt lite mer hoppfullt att jag ska hinna tömma klart huset och städa innan nya ägarna ska in 😆

Lämnade in min älskade sadel igår till förmedlare :( Känns superjobbigt men jag kan inte ha över 20 000,- hängandes i sadelkammaren utan att användas. Har ju inga hästar längre så jag vet att det måste göras men det tog emot ändå.

Eftersom jag tyckte synd om mig själv råkade jag tröstshoppa med en gigantisk hästfigur som jag inte vet vart jag ska ha... Så tillbaks på noll igen typ.

Fyllt hela bilen med pant så ska åka förbi ÅVC och fixa samt lämna in lite bestick och träningströjor/fotbollströjor som är nya med prislapp som jag inte orkar sälja. Bättre lägga in dem till second hand.

Hemma har vi ställt undan för att lasta och åka. Bytte nyss ugn och den gamla står kavr så den vill jag bli av med.

Litet sidospår men....jag lyckades till slut få sambon att låna den intressanta boken på biblioteket i stället för att köpa den. Han läser aldrig om sina böcker så då blir de stående i bokhyllan. Många där är aldrig lästa ö h t och kommer inte att bli det heller. Jag har inte lyckats få honom att sälja/ge bort dem än. Hoppas att jag lyckas.
Men tills dess så är det då en sak mindre som inte behöver finnas hos oss.

Jag har alldeles för mycket bildelar men jag har en plan, i dagsläget är vissa inte värda mycket och vissa kan betecknas som skrot i det skick dom är just nu men det är delar som börjar bli svårfunna så högen kommer att gås igenom när Duetten och Pv-n är helt klara, allt kan bli brukbart och i toppskick med lite bearbetning, fixning och ytbehandling och i det stadiet är det värt en halv förmögenhet, denna hög stiger bara i värde ju längre delarna ligger och allt är synnerligen lättsålt när det blir uppfixat. Jag kallar det pensionsförsäkring.:)

Litet sidospår men....jag lyckades till slut få sambon att låna den intressanta boken på biblioteket i stället för att köpa den. Han läser aldrig om sina böcker så då blir de stående i bokhyllan. Många där är aldrig lästa ö h t och kommer inte att bli det heller. Jag har inte lyckats få honom att sälja/ge bort dem än. Hoppas att jag lyckas.
Men tills dess så är det då en sak mindre som inte behöver finnas hos oss.

Ja det där med böcker är svårt. Jag har svårt att släppa böcker jag läst som jag verkligen gillat.

Nu har jag bara sparat ett fåtal och jag hoppas kunna skänka dem vidare nån dag men inte just nu. Det är utrensat men böcker har en tendens att hitta tillbaks...

Ja det där med böcker är svårt. Jag har svårt att släppa böcker jag läst som jag verkligen gillat.

Nu har jag bara sparat ett fåtal och jag hoppas kunna skänka dem vidare nån dag men inte just nu. Det är utrensat men böcker har en tendens att hitta tillbaks...
Jag har verkligen väldigt mycket för starka känslor till just böcker. Det var fruktansvärt att packa ner dem i påsar och köra till loppis... Men det GÅR ju inte att ha hur många som helst. Jag har hetsköpt böcker i hela mitt liv men inte läst i samma utsträckning så många av dem är ju inte ens lästa... Nu har jag i alla fall börjat låna och läsa istället för att köpa allt jag vill läsa. Jag antar ändå att antalet böcker kommer växa framöver. Men först behöver jag ju se hur mycket bokförvaringsyta det ens blir i det nya boendet.

Vägrar bokrensa, sätter mitt hopp till att nästa hus har ett lämpligt bibliotek 🥸 Böcker är min snuttefilt och akilleshäl..

Däremot sålt en hundpryl och något klädesplagg. Fått bud som jag accepterat på en jacka men det verkar ändå inte bli affär. Klädpaketet jag köpte var högt och lågt, två plagg var helt utslitna (hål) på armbågarna. Sånt stör mig, fräckt att skicka sina sopor till någon annan. Nåja, ska ändå åka till tippen med gamla fodersäckar och diverse så slänger dem samtidigt. Har satt ett nytt mål för kommande 30 dagarna, 500 kr vill jag sälja för. Ska annonsera ett par gympaskor under dagen och ta en titt på undanpackad heminredning om det finns något där. Varje försäljning sporrar att lägga ut något nytt iallafall!

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad