Alternativ till fyrkantiga banker; bolån?

Det kan ha ngt att göra med din kommande betalningsförmåga. Sedan en tid så har bankerna interna restriktioner. Samma sak när pensionärer vill låna pengar. Känner personer som fått nobben eftersom banken krasst anser och inser att de aldrig hinner betala tillbaka, oavsett om det finns säkerheter som till fullo täcker.

Jag tror det mer har att göra med att det blev byta av bankman mitt i ärendet och han fick inte information om 1. Vem som skulle ha blancolånet 2. Taxeringsvärdet på hela gården. Dessutom har mitt ex ringt och pratat med bankmannen en gång. Vet inte om vad för det får han inte säga till mig. Väntar på att bli uppringd för att få en förklaring men om dom är lika sega som vanligt lär det ta ett tag.

Var iallafall på Handelsbanken idag och det var inga problem. Kalkylen gick lätt ihop på 1 miljon i lån. Kunde nog låna lite till. Så kommer oavsett byta bank (dom hörde av sig dagen efter jag fyllt i ansökan på nätet). MEN dom behöver ju ett påskrivet papper om bodelning och att jag ska ha huset för att kunna gå vidare...
 
Var försiktig hur du än gör. Vi vill inte läsa i tidningen om ännu en kvinna som råkat ut för sitt ex.

Ta hand om er (för ni är ju två)!

Tack! :heart

Jag är försiktig även om han är en riktigt feg skit när det väl kommer till kritan. Snacka och hota är han bra på men han vet också att jag inte varit tyst om hur han beter sig till folk vi känner så han vet också att han har ögonen på sig. Skulle vara om Ritalinet får honom att balla ur totalt till sist (det har verkligen förstärkt alla hans mindre charmiga sidor). Jobbar på att få hans läkare att agera då dom slutade ordinera Ritalin till honom i slutet av mars men han fortsätter äta det iallafall.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 917
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 292
Senast: FannyN
·
R
Juridik & Ekonomi En kompis till mig har genom bostadsförsäljning fått strax över en miljon i kontanter. Hon bor i en hyresrätt och vill av olika skäl...
Svar
19
· Visningar
1 975
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp