Bukefalos 28 år!

Alternativ till kompostgaller

G

glee

Min hund har blivit så rädd för kompostgaller så jag funderar på att byta ut dem, men vet inte riktigt mot vad. Några tips? Finns det något liknande fast med träspjälor? (Fast inte såna man skruvar fast i väggen, de måste vara lätta att ta bort)
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Varför är hunden rädd för kompostgaller?
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

De har rasat omkull några gånger och skramlat förskräckligt.
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

glee skrev:
Min hund har blivit så rädd för kompostgaller så jag funderar på att byta ut dem, men vet inte riktigt mot vad. Några tips? Finns det något liknande fast med träspjälor? (Fast inte såna man skruvar fast i väggen, de måste vara lätta att ta bort)

Ikea har olika slags barngrindar. En del i trä, en del i stål och så någon variant som påminner om en "rullgardin" - en slags canvas-tyg-gind. Ikea är säkert billigast.

Annars kan du titta i vanliga babyaffärer - men då kommer det garanterat kosta skjortan!

Lycka till!

PS. Vad har hänt med din söta användarbild? :( Den du har nu är ju hemsk... :crazy:
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Ahh, ska kolla på ikeas hemsida. :idea: Hittade någon slags trappgrind som en babyaffär på internet hade.. 350 spänn. Och det är lite väl dyrt eftersom jag behöver minst 2 st.

Haha, ja visst är bilden vidrig? :D :love: Men jag lovar, jag byter tillbaka till Selma snart igen.
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Jag köpte en barngrins på Ikea istället för kompostgaller. Visst, man får skruva 4 håli väggen, men det var det värt. Billig var den också, 169 eller nått sånt. :D
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Såg den när jag kollade på hemsidan och den ser bra ut, förutom det där att man ska skruva fast den. Eftersom jag bor (tillfälligt) hos mina föräldrar vill jag inte skruva hål i alla deras dörrposter. ;)

Funderar på att bygga något själv i stället, kan ju inte vara så svårt. En träram med hönsnät eller nåt.
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

När min lillebror var liten hade vi en barngrind som man liksom spände fast i dörrhålet. Inga märken när ma tog bort den med andra ord. Kan det vara ett alternativ?
Vet inte var den var inköpt och har ingen aning om vad det kan kosta men jag tänkte att du kanske ville känna till att det finns.
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Ahaa, låter perfekt.. Får söka lite på google och se vad jag hittar. Tack!
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Vi har köpt vanliga träspaljéer, som är som drag spet bara att dra i sär eller skjuta ihop. köpta på K-rauta.
 
Sv: Alternativ till kompostgaller

Smart.. Det måste ju vara det billigaste. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 211
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 746
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 129
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp