Får jag lite oartigt fråga hur mycket du behöver få in? För att kunna andas ut tillfälligt i alla fall.
Minimum 84 tusen. Och när jag ser det på pränt så där, så känns det ju omöjligt.
Kan du inte hyra in städhjälp och be dem lägga sakerna i kartonger som du sen kan sortera i ladan sedan? Kanske märka upp lådor med tex krukor, frön etc?
Så kan du få bort sopor och få det rent och fräscht.
FB Marketplace kan man ibland hitta himla billiga möbler på. Det kanske finns närmre de större samhällena runt dig. Verkar finnas några annonser med 6 st stolar för några hundra totalt för alla 6.
Visst kostar det att hyra in städhjälp. Men om det står mellan att öht få det uthyrt eller inte kanske det är värt det. Vi hann inte med allt i en flyttstäd och lyckades få hjälp av veteranpoolen när ingen annan kunde med så kort varsel. Jag tror de kan vara lite billigare och de var himla rara och effektiva.
Just nu är det ju rätt mycket att lösa på kort tid. Och jag fattar att det känns övermäktigt och gör att du inte orkar ta dig för ens mindre saker i det läget. Det blir overload. Om du kunde ta hjälp med någon av de tyngre sakerna kanske det kunde göra så att du känner att det kan vara genomförbart med resten.
Just nu är jag bara 10 000 kronor bort för att bli tvungen att omplacera en katt. Det är inte en höjdare.
Några direkta sopor finns det inte så mycket av. Men jag behöver kunna lagra mitt biodlingsmaterial, mina hobbyprylar, tyger, garner, symaskin, kattmat, färger, linolja, verktyg, glödlampor, batterier, snören, kattleksaker, spackel, verktyg, skruvar, kuvert, papper, frimärken, broderier och en miljard andra saker som gästerna inte ska ha tillgång till. Mycket av det här är också saker jag behöver för att vardagen ska fungera.
Det finns väl ingen hyresvärd i hela världen som skulle beskriva sitt boende som slummigt?
Nä, givetvis skulle inte jag heller beskriva det så, även om jag i mitt eget huvud kan tycka det är en passande beskrivning.
Men det blir en utmaning att beskriva det både korrekt och med positiva ordalag.