Bukefalos 28 år!

American bully

Jag har aldrig nämnt Granngården ihop med Evidensia. Ej heller att det finns ett foder mot Cancer. Det kommer aldrig att skapas. Ej heller för människor. De har känt till Förebyggande medel i över 100 år. Otto Warburg fick Nobelpriset för sin upptäckt om cancern 1932. 2018 fick de två Nobelpristagarna priset för sina upptäckt att istället för att DÖDA Immunförsvaret kunde man BOOSTA det. Inget som Media vill berätta. Eller att Alzheimers och många andra demenssjukdomar kan förebyggas av Styrketräning. Det räcker inte med lite aktivitet. De sa t o m att de måste kunna patentera en brygd som möjligen kunde ge samma effekt. Eller så vill de inte alls förebygga det. Högst troligen.
Men snälla du, läs ditt eget inlägg, du pratar om hundfoder och cancer i samma stycke, hur ska en läsare kunna förstå att du inte alls menar att cancer har med hundfoder att göra?
Du skrev så här:
Vem Äger djurfoder tillverkningen idag? Samma som äger Evidensia. En mycket lukrativ bransch.
Det du menade var alltså att påpeka att Hills och Evidensia har samma ägare? Då blir det väldigt konstigt att prata om djurfoder i största allmänhet.
 
Men snälla du, läs ditt eget inlägg, du pratar om hundfoder och cancer i samma stycke, hur ska en läsare kunna förstå att du inte alls menar att cancer har med hundfoder att göra?
Du skrev så här:

Det du menade var alltså att påpeka att Hills och Evidensia har samma ägare? Då blir det väldigt konstigt att prata om djurfoder i största allmänhet.
Jag har lovat moderator att bara tala om American Bully.
Eftersom ingen här ägde en ville jag dela mina erfarenheter.
Var och en köper den ras som passar ens tycke och smak. Kram.
 
Det kanske beror på var man bor. Vilken "viss typ av personer" hänvisar du till? Nu tror jag bestämt att du tänker Kamphund/feltränad Pitbull. Vi har träffat ett antal på stranden. Ingen skäller eller uppträder dominant. De kvittrar och far runt tillsammans. T o m Normalhanterade Amstaffs
Om man börjar att undvika andra hundar hela tiden blir det onaturligt. De ska självklart inte få hälsa på alla andra hundar som de ser och kunna vara sansade och bara passera. De blir sällan mindre lekfulla med åldern. Det uppskattas.

Jag pratar bara om bullys, jag vet vad jag pratar om till skillnad från dig som flyger ut åt alla möjliga håll och det omöjligt att följa dina resonemang. Jag skrev också att de jag träffat varit trevliga så jag förstår inte vad det är du far efter eftersom jag redan konstaterat att de är trevliga.
Var jag bor har inte med saken att göra alls då jag bor ute på landet och öht inte träffar hundar här ute?
De personer som jag känner till som håller på med bullyavel (och som jag verkligen hoppas inte representerar uppfödarna i stort) är i princip kriminella och bryr sig noll om vart hundarna hamnat eller hur de får det och verkar bara vilja tjäna pengar (och ja, hundarna ska vara reggade i usa). Jag vet också en som fött upp bullys under vidriga förhållanden instängda på en alldeles liten yta, fick reda på det efteråt och hade definitivt anmält om jag vetat om det och denne är nu anmäld till LS som varit på besök så jag hoppas på förbättring.
Nu är det bara det lilla jag känner till och jag hoppas att det verkligen hör till undantagen. Samtidigt ser jag hundar som ska vara födda här som är helt klart öronkuperade vilket också får mig att undra vilken koll som finns i aveln egentligen?
 
Men snälla du, läs ditt eget inlägg, du pratar om hundfoder och cancer i samma stycke, hur ska en läsare kunna förstå att du inte alls menar att cancer har med hundfoder att göra?
Du skrev så här:

Det du menade var alltså att påpeka att Hills och Evidensia har samma ägare? Då blir det väldigt konstigt att prata om djurfoder i största allmänhet.
@Maggan 59 Hill’s äger inte Evidensia.
Evidensia tillhör IVC, en stor del av IVC ägs av Nestlé Purina Pet Care.
Evidensia säljer veterinärfoder/medicinskt foder från många olika tillverkare bland annat Specific, Hill’s, Purina och Royal Canin. Evidensia har även tillsammans med Purina tagit fram en serie med friskfoder. Precis som andra djurbutik också gör - tar fram egna foder.

Konkurrenten Anicura ägs till stor del av Mars Petcare som är jämförbart med Nestlé Purina Petcare. Mars Petcare tillverkar bland annat Royal Canin och Pedigree.
 
Du känner med andra ord inte till ägarförhållandena i Evidensia eller Hills/Science Plan som alla kliniker saluför. Dek kanske finns en koppling där. Vem vet?
Veterinär klinker säljer ofta veterinär foder från Hill, Royal canin och/eller Purina Pro plan. Det är inget "hemligt", det är helt enkelt att på veterinär klinker finns veterinär foder för olika sjukdomar/problem. Och dessa 3 tillverkarna är dem vanligaste när det kommer till veterinär foder.

Vilket veterinär foder tycker du ska säljas på veterinär klinker?
 
Vilken Typ av American Bully har du träffat som har haft "problem? Ålder, livstil... I hur många decennier har massor med raser haft sina kvarstående problem? Det borde ha lösts om man har gjort rätt. Röntgen har gjorts under samma decennier och ändå. Mops och Bulldog har fler åkommor och de kan knappt andas. Det är helt OK tydligen. Varför har SKK monopol på avel, utställningar mm? Jag har ingen aning om hur uppfödare agerar om du nu pratar American Bully. Jag ska inte ha någon uppfödning. Jag har skaffat mig en Härlig hund som sällskap. Jag förstår att du är nyfiken på hur jag ser på näsan. I en Strut.

Det var bla standard jag träffade.

Följer du statistiken och flera raser så går det ju dock åt rätt håll, hos seriösa uppfödare. Sen finns det givetvis ingen ras eller typ som är helt fri från sjukdomar. Det är ju genetiskt omöjligt oavsett vilken art man pratar om. Det är väl snarare hur vanliga dessa problem är och hur uppfödarna arbetar för att minska problemen som är det intressanta.

Det finns fler renrasiga hundar än bulldog och mops. Jag skulle säga att de allra flesta på buke är emot avel på djur som inte kan andas eller föda normalt.

Men även om du inte har någon uppfödning så är du ju härinne och berättar hur fel alla vi har som har pratat med ägare till rasen samt träffat den. Så då får du ju komma med några uppfödare som för seriös avel? Det borde ju vara jättelätt?
 
Är det inte det minsta märkligt att ingen här vet hur Bullyn är som Ras IRL? Bara fördomar och liknelser med staffar och Pitbull. Den mest aggressiva hunden som jag har träffat på var en Labrador som fick ha bilen som sin. När ägaren skulle ta ut den högg den sig fast och ruskade handen och släppte inte trots att den storstryk.
Staffordshire är Ursprunget för Staffordshire bullrasen och såvitt jag vet ligger det i England. Det är lika tydligt vad Engstaff är som Am-Staff. De har ändrat i Googlesökningen. När jag läste det jag skrev igår stog det som historik för 12 år sedan. Lite historierevision har skett. Varför skulle britterna ha snälla "kamphundar"? Historien om Wales lät mer sanningsenlig. Ingen efterkonstruktion. Britterna var inga barbarer. Jakthundar var nog en större sak. Den Milda Engstaffen var nog inte lämpad som kamphund varav amerikanerna skapade den skarpare Amstaff och Pitbull. Liksom andra rasers olika linjer kan särskilja sig. Nu har de tröttnat på jobbiga hundar och avlat på snälla godmodiga individer och fått fram en ren familjehund.
Några hade åsikter om att de är Dyra som många andra raser. Det är en god sak. Hundmänniskor som dömer hunden efter håren. Jag känner bara sådana som känner till hur härliga de är med rätt uppfostran.
Sjukdomar räknades upp. Säg mig En ras som inte har sjukdomar, som är snäll i alla lägen och som inte behöver fostras. Om den hunden fanns skulle den givetvis bli sönderavlad på kort tid. På min tid fanns det en polis som födde upp Schäfer vilka var övervinklade i sina bakben och de såg ut som de Satt när de travade. Oj så många förstörda hundar som skapades. Det blev ett ödesdigert mode.
Alla American Bullies ligger på rygg sedan de är små. De ligger även på mage som grodor. Besserwissrar säger att det inte fungerar när de blir äldre. Tänk så fel de kan ha i sina allvetande kunskaper.
De har även Spårtalang eftersom de är så matfixerade. Jag har aldrig haft en hund med en sådan näsa. Något även för den som gillar spårsök. En allsidig ursnäll familjehund som dock kräver mer än promenader i koppel. Här får den följa med på jogging, cykling, simning, skidåkning, lek, ridturer och blåbärsplockning. Ja hon plockar själv. Den har HUMOR. Det är en viktig bit, för mig. De blir som man gör dem. Som hästarna.
Papillon/phalène har så gott som inga sjukdomar om man väljer hälsotestade linjer. De är otroligt trevliga, aggressioner är ovanligt, och de är lätta att träna och fostra.

De har dessutom funnits sen renässansen utan att bli sönderavlade, annat än en viss överpälsning.

Där, varsågod! :)
 
Det var bla standard jag träffade.

Följer du statistiken och flera raser så går det ju dock åt rätt håll, hos seriösa uppfödare. Sen finns det givetvis ingen ras eller typ som är helt fri från sjukdomar. Det är ju genetiskt omöjligt oavsett vilken art man pratar om. Det är väl snarare hur vanliga dessa problem är och hur uppfödarna arbetar för att minska problemen som är det intressanta.

Det finns fler renrasiga hundar än bulldog och mops. Jag skulle säga att de allra flesta på buke är emot avel på djur som inte kan andas eller föda normalt.

Men även om du inte har någon uppfödning så är du ju härinne och berättar hur fel alla vi har som har pratat med ägare till rasen samt träffat den. Så då får du ju komma med några uppfödare som för seriös avel? Det borde ju vara jättelätt?
Det var endast ett par som hade träffat några och som faktiskt backade. Läs tråden så handlar det 90% om att den är Hundaggressiv, inte "nannydog" och föds upp av mycket oseriösa uppfödare. SKK har väl inte avpolletterat erkända raser trots stor andel sjukliga hundar trots att tiden borde ha gått ut vid det här laget. Jag såg dokumentären om SKK.
Med extraordinär näsa menar jag Inte Jakt
av stackars vilda djur, utan med utlagda eller inte lagda spår. Jag tror dock att hon skulle fungera som sökhund av diverse slag. Jag har givetvis Inga belägg för det, men det har varit händelser där hon har varit utöver det vanliga. Det självsäkra, självständiga och älskvärdheten värderar jag högt. Om hon tycker att vi är tråkiga går hon ut och pussar på hästarna. Hon är mer accepterad än någon tidigare hund. Hon skulle aldrig valla eller nafsa dem i haserna. Den ena hästen försökte döda min förra då den blivit biten i nosen och haserna av en icke fostrad schäfer. En Stallhund definitivt.
Bullyn har solklart potential och det är många anledningar till att den har blivit så populär.. Vi gillar olika. Tur är väl det.
Jag kan bara råda folk att först fråga vilken ras det är innan man drar förhastade slutsatser. Risken att du blir slickad är stor på en date med en American Bully.
Ha det så gott.
 
Papillon/phalène har så gott som inga sjukdomar om man väljer hälsotestade linjer. De är otroligt trevliga, aggressioner är ovanligt, och de är lätta att träna och fostra.

De har dessutom funnits sen renässansen utan att bli sönderavlade, annat än en viss överpälsning.

Där, varsågod! :)
Tack för svar, men jag vill ha en större korthårig. En rejäl sak. Ser ut som att det kan bero på att allt färre testas och att katarakt visar sig senare i livet. Är det den mest sunda rasen? Länkens data slutar tyvärr vid 2006
Den här länken läste jag http://hummelviksgarden.com/gamlasidan/papillon_sjukdomar.htm
 
Det var endast ett par som hade träffat några och som faktiskt backade. Läs tråden så handlar det 90% om att den är Hundaggressiv, inte "nannydog" och föds upp av mycket oseriösa uppfödare. SKK har väl inte avpolletterat erkända raser trots stor andel sjukliga hundar trots att tiden borde ha gått ut vid det här laget. Jag såg dokumentären om SKK.
Med extraordinär näsa menar jag Inte Jakt
av stackars vilda djur, utan med utlagda eller inte lagda spår. Jag tror dock att hon skulle fungera som sökhund av diverse slag. Jag har givetvis Inga belägg för det, men det har varit händelser där hon har varit utöver det vanliga. Det självsäkra, självständiga och älskvärdheten värderar jag högt. Om hon tycker att vi är tråkiga går hon ut och pussar på hästarna. Hon är mer accepterad än någon tidigare hund. Hon skulle aldrig valla eller nafsa dem i haserna. Den ena hästen försökte döda min förra då den blivit biten i nosen och haserna av en icke fostrad schäfer. En Stallhund definitivt.
Bullyn har solklart potential och det är många anledningar till att den har blivit så populär.. Vi gillar olika. Tur är väl det.
Jag kan bara råda folk att först fråga vilken ras det är innan man drar förhastade slutsatser. Risken att du blir slickad är stor på en date med en American Bully.
Ha det så gott.

Fast alltså. Det är rätt lätt att ha kontakt med ägare även via nätet nu för tiden. Ingen hund är någon nannydog. Att många hundar är toleranta med folk och barn är inget konstigt. Det är min schäfer också.

Jag är fortfarande nyfiken på vilket sätt som den har utmärkt sig? Har ni spårat ovanligt långt? Svår terräng?

Att schäfrar har hög jakt är inte heller något konstigt. Så jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra? Anser du att hundar med drifter som inte bara strosar runt och "är" är något konstigt?

Det är väl knappast SKKs uppgift att "avpolletera" (antar att du menar att de flrbjuds att avla på inom skk?) erkända raser. Det skulle ju dessutom bara göra att folk avlade på hundarna utanför skk/FCI. Vilket knappast gör att man kan hålla koll på sjukdomar bättre.

Oavsett hur du vänder och vrider på det så är Bully inte en erkänd ras och det förs ingen statistik från tredje opartisk part. Det finns en hel del sjuka hundar i rasen. Det ska man inte blunda för. Sen om folk ändå vill köpa den så är det helt upp till var och en. Könsbunden aggression finns det i många raser. Huruvida man ser det som ett problem eller ej är ju ganska individuellt.
 
Fast alltså. Det är rätt lätt att ha kontakt med ägare även via nätet nu för tiden. Ingen hund är någon nannydog. Att många hundar är toleranta med folk och barn är inget konstigt. Det är min schäfer också.

Jag är fortfarande nyfiken på vilket sätt som den har utmärkt sig? Har ni spårat ovanligt långt? Svår terräng?

Att schäfrar har hög jakt är inte heller något konstigt. Så jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra? Anser du att hundar med drifter som inte bara strosar runt och "är" är något konstigt?

Det är väl knappast SKKs uppgift att "avpolletera" (antar att du menar att de flrbjuds att avla på inom skk?) erkända raser. Det skulle ju dessutom bara göra att folk avlade på hundarna utanför skk/FCI. Vilket knappast gör att man kan hålla koll på sjukdomar bättre.

Oavsett hur du vänder och vrider på det så är Bully inte en erkänd ras och det förs ingen statistik från tredje opartisk part. Det finns en hel del sjuka hundar i rasen. Det ska man inte blunda för. Sen om folk ändå vill köpa den så är det helt upp till var och en. Könsbunden aggression finns det i många raser. Huruvida man ser det som ett problem eller ej är ju ganska individuellt.
Jag pratat inte om tolerans utan särdeles barnkär som rastypiskt drag. Extremt barnkär och snäll med andra djur. Det har våra gamla katter berättat. . Nej den kommer inte att bli godkänd av SKK. Skitsamma. Blandraser är både friskare och mer flexibla i vilka karaktärsdrag man önskar.
Släpp det där med spår och lägg ett i det fina vädret istället.
 
Bullies eller vad du tror är bullies? Frågade du?
Både bully och bully-korsningar. En är min rätt nära granne.......
Har träffat en importerad pocket - supersöt och supertrevlig. En importerad XXL - hoppar över altanräcket och ger sig på hundar......galet stor som dom knappt kan hålla. Finns olika varianter här - både rensariga med papper och utan papper - både några trevliga, och ett gäng otrevliga.
 
Jag pratat inte om tolerans utan särdeles barnkär som rastypiskt drag. Extremt barnkär och snäll med andra djur. Det har våra gamla katter berättat. . Nej den kommer inte att bli godkänd av SKK. Skitsamma. Blandraser är både friskare och mer flexibla i vilka karaktärsdrag man önskar.
Släpp det där med spår och lägg ett i det fina vädret istället.

Det finns det många som är. Det är inget speciellt med just bullys om du nu tror det? Och om jag inte missminner mig så används bullys som catchdog på bla vildsvin i USA. Så helt driftslösa och "snäll mot alla djur" är dom inte heller. Mycket möjligt att din hund kommer från mer sällskapsavlade linjer. Men rasen i sig är ju mer än det. Och det borde du veta kan man ju tycka.

Nej. blandraser är varken friskare eller "flexiblare" i sin mentalitet. Möjligtvis att det finns mer knas där då folk avlar på blandraser vars mentalitet krockar totalt med varandra.

Och ja, jag har både blandras och renras.

Så med andra ord så var det inget speciellt med din hunds spårförmåga.
 
Jag pratat inte om tolerans utan särdeles barnkär som rastypiskt drag. Extremt barnkär och snäll med andra djur. Det har våra gamla katter berättat. . Nej den kommer inte att bli godkänd av SKK. Skitsamma. Blandraser är både friskare och mer flexibla i vilka karaktärsdrag man önskar.
Släpp det där med spår och lägg ett i det fina vädret istället.
Men den myten om att blandraser skulle vara generellt friskare än renrasiga hundar har vi väl ändå lämnat bakom oss hoppas jag? Det är ju ett argument som labradoodle-fabrikerna brukar slänga ut som sälj-lockbete till okunniga köpare… 🙄
 
Men den myten om att blandraser skulle vara generellt friskare än renrasiga hundar har vi väl ändå lämnat bakom oss hoppas jag? Det är ju ett argument som labradoodle-fabrikerna brukar slänga ut som sälj-lockbete till okunniga köpare… 🙄
Vem snackar om amerikanska hundfabriker?
Ja då är mina veterinärer lika okunniga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 635
N
Övr. Hund Satt och surfade runt lite på Royal Canins hemsida när jag kom in på rassidan (där man kan läsa lite om olika raser) när jag stötte på...
2
Svar
33
· Visningar
3 128
Senast: Råttan
·
S
Övr. Hund jag är kanske lite udda, men jag vill inte ha en valp.. jag tycker inte jag riktigt har den erfarenheten att uppfostra en valp och...
Svar
14
· Visningar
3 996
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp