Bukefalos 28 år!

Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och @bollen__ , eftersom du också ville ha lite hjälp med hintandet så tycker jag att där du skrev att din roll var mindre viktig än många andra men eventuellt blev viktigare längre fram (orkar inte leta citat nu), var över gränsen.
Man får ju referera till sig själv som allmänt god och lägga fram argument till varför man bör vara god, men att säga att ens egen roll är mer eller mindre viktig tycker jag inte är ok.
Tack! Visste inte om jag skrivit något som inte var ok. Tycker det är jättesvårt så det är jättebra att få veta!
 
Utöver det här kan jag tillägga att det fanns fler inlägg av @LenaH som var gränsfall, var och ett för sig hade de kanske ite utgjort något problem men samantaget gjorde inläggen både Lenas och @Habina s roll(eventuellt med hjälp av habinas svar) ganska uppenbara och det var i huvudsak det som det behövdes kompenseras för.

Sedan fanns det flera inlägg från andra i leken som rent regelmässigt inte var okej enligt mig men det påverkade inte leken såpass att det krävt kompensation tycker jag.
Då tycker jag också att en varning direkt till mig är mer ok än att kollektivstraffa.
 
jag fattade den på en gång!
Snacka om frustrerande att inte vara med längre när man fattade ett och annat.
( avd läktarryttare )
Jag fattade också jag trodde först det var ett sätt att lura ulvarna. Att Habina var angel trodde jag på. Men att Lena kanske var spion eller något som låtsades vara dråparen.
 
Alltså, jag är helt med på att det är över gränsen men att tjata om samma teorier i flera inlägg samma dag eller i flera dagar blir mest tungläst. Lite som @cirkus sa igår kväll också.

I de exempel du ger ovan så skriver jag ju samma sak men du tycker alltså att jag ska upprepa allting ordagrant igen två inlägg senare?

Nej, men eftersom du knappt hade med några teorier i det första inlägget heller hade det varit bättre att, när du blev ifrågasatt på resonemanget, utveckla med mer teorier, ta upp exempel etc istället för att helt ta bort teorierna och referera till din roll genom att det skulle klarna om du åkte ut.
 
Jag tyckte LenaH's kommentar där var alldeles för tydlig, det var ju i princip glasklart sedan vad hon och Habina hade för roller.

Överhuvudtaget tycker jag att det blir vanligare med att man hintar, och i stort sett delger sin eller någon annans roll. Jag läser inte lekar jag inte är med i, men förstod på lyan som att det händer rätt frekvent? För egen del tycker jag det är trist, lekarna handlar till stor del om att lista ut goda som onda roller. Det blir lite av en sport och det är spännande att luska. Att få det serverat på ett silverfat tar bort en stor del av lekarnas mening, tycker jag. Så jag tycker det är viktigt att ta tag i det och belysa de spelare som har för vana att skriva för mycket, och även nya deltagare - så folk vet vad som är ok och inte.
 
Nej, men eftersom du knappt hade med några teorier i det första inlägget heller hade det varit bättre att, när du blev ifrågasatt på resonemanget, utveckla med mer teorier, ta upp exempel etc istället för att helt ta bort teorierna och referera till din roll genom att det skulle klarna om du åkte ut.
Fortfarande - kommunikation istället för en rätt sen kollektivbestraffning tycker jag är schysstare. Inte för att vi skulle vunnit ändå men jag gillar inte när kollektivet straffas för individens regelbrott i onödan.
 
Då tycker jag också att en varning direkt till mig är mer ok än att kollektivstraffa.

Det var inte tänkt som straff, men eftersom det blev så klart utskrivet i tråden vilka två nyckelroller var så blev det ju en stor nackdel för de onda jämfört med om det hade funnits i alla fall någon slags ovisshet. Därför kände vi att det behövde kompenseras om det skulle vara någon spänning alls kvar i leken.

Sedan var det som sagt inte bara du men eftersom din och Habinas roll var så viktiga för spelet var det det som påverkade mest.
 
Det var inte tänkt som straff, men eftersom det blev så klart utskrivet i tråden vilka två nyckelroller var så blev det ju en stor nackdel för de onda jämfört med om det hade funnits i alla fall någon slags ovisshet. Därför kände vi att det behövde kompenseras om det skulle vara någon spänning alls kvar i leken.

Sedan var det som sagt inte bara du men eftersom din och Habinas roll var så viktiga för spelet var det det som påverkade mest.
Det intressanta är ju att ett flertal spelare faktiskt inte uppfattade hintarna.
 
Sen angående hintande generellt så har jag en åsikt om att lite eller snarare mycket av poängen med att ha hintningsförbud är att det inte ska gå att tala om vilken roll en själv eller andra har. Så då går ju den poängen förlorad när det ändå görs. Därför vill jag ha en ganska sträng regel.

Sedan går det ju att variera gränsen mellan olika lekar, men såväl rollista som balans kan behöva anpassas efter det då.

Ska vi ta den här leken som exempel så låg det ju ett spänningsmoment i att Angel och Faiths identitet var okända och de spelade dessutom stor roll för utgången av leken. Det lede till att det blev problematiskt att just de rollerna blev avslöjade och det var därför jag tyckte det behövdes en ganska kraftfull kompensation. Jag tycker det vid kompensationer ska kompenseras för "skadan" hinten gjort snarare en för storleken på regelbrottet. Så en stor kompensation behöver inte betyda ett stort misstag bara ett märkbart.

Det var i den här leken inga stora misstag/regelbrott utan bara många små som var för sig troligt inte utgjort något större problem men de sammantagna konsekvenserna var sådanna att det fick stor inverkan på leken och därför behövdes det kompenseras på något vis.
 
Hade alla följt min första röst på bsf så hade vi tagit ledarvargen direkt... förstår inte varför folk inte ser de hintar jag ser, den var ju ubertydlig :angel:
Fast det är inte så man ska "hinta" :p
Och inte tusan trodde jag att jag skulle vara med och rösta ut en av mina ulvar dag ett :banghead:

Jag trodde jag var körd ett antal gånger i leken... När q började misstänka mig, när cirkus röstade på mig.
När jag gjorde min röständring utan att tänka mig för...
 
Då tycker jag också att en varning direkt till mig är mer ok än att kollektivstraffa.
Jag tycker både och hade varit mest lämpligt. Givetvis bör en varning tilldelas alla som bryter mot reglerna, annars är de kanske inte medvetna om det och kommer göra om samma sak vid annat tillfälle. Men så klart ska även kompensation utdelas till andra laget, tycker du inte det själv?
Sedan fanns det flera inlägg från andra i leken som rent regelmässigt inte var okej enligt mig men det påverkade inte leken såpass att det krävt kompensation tycker jag.
Som jag skriver ovan tycker jag det är bra att utdela varningar, för att personen/personerna ska bli medvetna.
 
Det är lurigt med hintar.

En kommentar kan vara ganska oskyldig. Men sedan när andra deltagare svarar så kan den oskyldiga kommentaren helt plötsligt utvecklas till en jätte hint.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 169
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 309
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 645
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 975
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp