Det är ju vedertaget av forskare. Anders Hansen förklarar det på ett bra sätt. Jag tänker inte gå in på detaljer i detta ämne jag har sagt mitt men om man nu ser avsnitt och läser Anders böcker som faktiskt forskat på det hela så inser man att ångest är brett, det är inte alltid vad vi tror och många har det utan att ens veta om det. Det jag hänvisade var psykopater, det tar han upp i ett avsnitt. Med det sagt betyder det inte att om du inte känner ångest att du inte har det, det betyder inte heller att du är en psykopat. Som sagt Anders förklarar det väldigt bra i olika kanaler.Jag känner inte alls igen mig i att alla människor har ångest och att vi som inte har det skulle ha nån slags empatibrist eller liknande @EmmaW men jag kan föreställa mig att det handlar en del om språkbruk och betydelse också.
Självklart kan jag känna oro och stress men jag skulle aldrig kalla det ångest, för mig betyder det något mycket värre och jag lider med dem som drabbas av det, för det kan ju naturligtvis alla göra.
Senast ändrad: