Bukefalos 28 år!

Anmäla Tv-kanal?

då är det väl värre att de visar nyheterna precis innan barnpogrammen så barnen får se allt krig och helvete som finns de fula orden hör de ju ändå när de är ute på rasterna i skolan ;)
 
ska du inte anmäla alla musikvideor som sänds på tv då i t.ex spinn?? Dom e ju bra betydligt värre än Björn R!! Å vad e då inte den grymt otroligt bra skivan ocencurerat / Värsta hitsen! för nått i dina ögon?
 
Haha det är väl ändå inget att bry sig om, det finns väl värre saker här i världen.....? :smirk:
 
Följande tillvägagångssätt används för att klaga:

1. Klaga hos det företag(tv-kanal) som sänder reklamen, samt företaget som gjort reklamen.
2. Kontakta kommunens konsumentvägledare och be om hjälp.
3. Skriv brev till Allmänna reklamationsnämnden.

Går det så långt som till Allmänna reklamationsnämnden och du får rätt hos dem kommer de att sända en rekommendation till företaget som gjort reklamen. Vägrar de detta kommer de att hamna på deras svarta lista. Där vill inga företag hamna.

Detta var i allfall vad jag lärde mig i skolan för några år sedan, men jag kan inte tänka mig att tillvägagångssättet ändrats sedan dess.

Lycka till!
 
Det där var en bra punktlista, om man har en tvist med en näringsidkare. ARN tar upp fall när köpare och säljare är oense och inte fall då en privatperson tycker illa om ett företags reklam. Jag kunde i alla fall inte hitta något deras hemsida att de tar upp sådana fall.

/Soapbubble
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska inte åka till USA om deras dasspapper är så uselt så det är en grej att man blir ren i röva när man använder det.
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 405
Senast: Murphy
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 779
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 053
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp