Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
En pudel kanske. Tänk alldeles egna shäfskypoo-valpar. Det vore väl nått. Går säkert fint å kränga :angel:
Unika shoodskyvalpar 36 000:-, 42 000:- för den blåögda. Handpenning 5000:- återbetalas ej. Registrerade i Jordbruksverket och levereras med en snuttefilt som luktar mamma. Kommer bli allergivänliga och lättskötta familjehundar, uppfostrar i princip sig själva. Perfekta för barnfamiljen! :angel:
 
Unika shoodskyvalpar 36 000:-, 42 000:- för den blåögda. Handpenning 5000:- återbetalas ej. Registrerade i Jordbruksverket och levereras med en snuttefilt som luktar mamma. Kommer bli allergivänliga och lättskötta familjehundar, uppfostrar i princip sig själva. Perfekta för barnfamiljen! :angel:
Måste ju tinga en direkt :heart :D
 
Unika shoodskyvalpar 36 000:-, 42 000:- för den blåögda. Handpenning 5000:- återbetalas ej. Registrerade i Jordbruksverket och levereras med en snuttefilt som luktar mamma. Kommer bli allergivänliga och lättskötta familjehundar, uppfostrar i princip sig själva. Perfekta för barnfamiljen! :angel:
Jag undrar hur elak man kan bli som människa? Att skriva att de i princip uppfostrar sig själva lär ju dra till sig de som inte annars heller hade förstått att uppfostran krävs. Jag ser framför mig hur det om 7-12 månader omplaceras ett gäng mycket trasiga individer :( Så fruktansvärt tragiskt.
 
Aldrig hört någon som tränar eller motionerar i skog och mark kalla det för äventyr men jag kanske har fel 😊
Jag brukar skriva till Lilys uppfödare att vi är ute på äventyr när vi tex åker iväg på träningar, åker till utställning eller liknande. Något utanför vardagen som ändå är tydlig hundaktivitet, något lite extra som vi ser fram emot typ. Inte alltid så krävande, men lite extra spännande :D Brukar dock inte prata om "äventyr" när jag skriver på svenska... Det är lite intressant.
 
Vad menar folk när de skriver "renrasig med stamtavla" och sen "registrerad i Dog World Kennel Club"?

Även:
"registrerade med stamtavla i JRTC of Sweden (Sveriges äldsta rasklubb för Jack Russell Terrier)."

Varför inte SKK då? Eller menar de att dessa registreringar är utöver SKK?
 
Vad menar folk när de skriver "renrasig med stamtavla" och sen "registrerad i Dog World Kennel Club"?

Även:
"registrerade med stamtavla i JRTC of Sweden (Sveriges äldsta rasklubb för Jack Russell Terrier)."

Varför inte SKK då? Eller menar de att dessa registreringar är utöver SKK?
Är JRTC of Sweden med i SKK, då? Hade för mig att det bildades en ny förening för de som ville vara med i SKK men kan ha fel, det var länge sedan jag höll på med JR.
 
Vad menar folk när de skriver "renrasig med stamtavla" och sen "registrerad i Dog World Kennel Club"?

Även:
"registrerade med stamtavla i JRTC of Sweden (Sveriges äldsta rasklubb för Jack Russell Terrier)."

Varför inte SKK då? Eller menar de att dessa registreringar är utöver SKK?
Det finns ju vissa (främst arbetande?) rader som inte nödvändigtvis reggas skk/snnan fci anslutet förbund.

T.ex. Greyhound. Nuförtiden brukar de åtminstone i Finland dubbelreggas, men det finns ännu uppfödare som enbart reggar sig i förbund under cgrc.

Så man får ju ha lite koll på vad som är ett seriöst förbund och vad som är nån sorts hittepåförbund
 
Även:
"registrerade med stamtavla i JRTC of Sweden (Sveriges äldsta rasklubb för Jack Russell Terrier)."

Varför inte SKK då? Eller menar de att dessa registreringar är utöver SKK?
JRTC följer den brittiska rasstandarden medan SKK följer den australiensiska. Jag kan inte skillnaderna i detalj, men när jag tittade på russell så var de i JRTC (generellt) mer högställda och oftare avlade för jakt.
 
Det finns ju vissa (främst arbetande?) rader som inte nödvändigtvis reggas skk/snnan fci anslutet förbund.

T.ex. Greyhound. Nuförtiden brukar de åtminstone i Finland dubbelreggas, men det finns ännu uppfödare som enbart reggar sig i förbund under cgrc.

Så man får ju ha lite koll på vad som är ett seriöst förbund och vad som är nån sorts hittepåförbund
Min ras BC reggas internationellt i en egen organisation, fci-reggade betyder oftast att det är sport/utställningshundar. Utom i sverige då, som inte reggar i arbetsregistret hos isds utan i fci - vilket leder till att våra hundar anses "oreggade" i arbetskretsar i resten av världen🙃🙃

Om jag öht fortsätter engagera mig i rasen så kommer jag att jobba för att få in isds, och lämna skk!
 
Vad menar folk när de skriver "renrasig med stamtavla" och sen "registrerad i Dog World Kennel Club"?

Även:
"registrerade med stamtavla i JRTC of Sweden (Sveriges äldsta rasklubb för Jack Russell Terrier)."

Varför inte SKK då? Eller menar de att dessa registreringar är utöver SKK?
Den där Wkct eller va tusan dom nu förkortar det till är rena nyset, det var färgfrallafolket som hittadeden på nätet där dom kan regga sina "frallor" själva.
När det skröts som värst om att dom minsann hade stamtavla så reggade jag en fralla valp, mamma ekorre ,pappa skiftnyckel, helt utan problem o la ut i några av färgfralla grupperna, hur många tror att jag blev bannad/utslängd?
 
Det finns ju vissa (främst arbetande?) rader som inte nödvändigtvis reggas skk/snnan fci anslutet förbund.

T.ex. Greyhound. Nuförtiden brukar de åtminstone i Finland dubbelreggas, men det finns ännu uppfödare som enbart reggar sig i förbund under cgrc.

Så man får ju ha lite koll på vad som är ett seriöst förbund och vad som är nån sorts hittepåförbund
Det här var alltså raser som normalt reggas i SKK: fralla, chihuahua, jack russell.

Dog World Kennel Club hade jag inte hört talas om innan.
 
Det här var alltså raser som normalt reggas i SKK: fralla, chihuahua, jack russell.

Dog World Kennel Club hade jag inte hört talas om innan.
Finns olika varianter av russell. De med korta ben reggade i SKK, Parson Russell (högställda) reggade i SKK och JRTC-reggade - samma som Parson men reggade i egen rasklubb (en del uppfödare stannade utanför SKK pga rädsla för att rasen skulle utvecklas åt fel håll (tex storlek och jaktlust)).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 280
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 806
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 775
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp