Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det så att vännen min söker en tik att köpa som skulle fungera som en trevlig familjehund och ser gärna att det går att ta någon valpkull. Gärna av raserna schäfer eller husky. Blandning fungerar också givetvis. Vi tänker att tiken är en omplaceringshund på två eller tre år. OBSERVERA! Vad vi menar med valpkull är inte att tiken ska "skita" pengar, utan få en eventuell avomma från hans egna pojk. Så nej, valpkullen handlar INTE om pengar! Vi är väldigt måna om våra fyrbenta vänner som redan finns i hemmet, vilket innebär att din hund skulle få ett händelserikt liv med massa kärlek och omsorg. Gärna en lagom aktiv vovve som gillar äventyr i skogen, samtidigt som den gillar mys i soffan framför tvn en fredagskväll.
 
Nu är det så att vännen min söker en tik att köpa som skulle fungera som en trevlig familjehund och ser gärna att det går att ta någon valpkull. Gärna av raserna schäfer eller husky. Blandning fungerar också givetvis. Vi tänker att tiken är en omplaceringshund på två eller tre år. OBSERVERA! Vad vi menar med valpkull är inte att tiken ska "skita" pengar, utan få en eventuell avomma från hans egna pojk. Så nej, valpkullen handlar INTE om pengar! Vi är väldigt måna om våra fyrbenta vänner som redan finns i hemmet, vilket innebär att din hund skulle få ett händelserikt liv med massa kärlek och omsorg. Gärna en lagom aktiv vovve som gillar äventyr i skogen, samtidigt som den gillar mys i soffan framför tvn en fredagskväll.
Sen när blev en schäfer eller en husky en lagom aktiv hund?
 
Aldrig hört någon som tränar eller motionerar i skog och mark kalla det för äventyr men jag kanske har fel 😊
Ja absolut men det brukar ju kallas för just vandra eller vandring😆

Jag hade nog kunnat kalla det för "äventyr" om jag tex campar någonstans och går leder med hundarna. Det blir ju ett litet äventyr. :D
Sen kan jag bli förvånad över hur många som kallar det "vandring" när de är ute två timmar. :cautious:
 
Jag hade nog kunnat kalla det för "äventyr" om jag tex campar någonstans och går leder med hundarna. Det blir ju ett litet äventyr. :D
Sen kan jag bli förvånad över hur många som kallar det "vandring" när de är ute två timmar. :cautious:
Min gamle granne frågade om jag hade fika med mig när jag och hunden går vår vanliga promenad på 8 km. Det frågade han när vi gick 4 km rundan med. Han är faktiskt väldigt söt :heart
 
Jag kan nog säga vandring om 3-4 timmar iaf. Promenad är på vägen, elljusspår, skogsstig och vandring när jag går upp på fjället. Så det är nog mer miljön än tiden som avgör vad jag kallar det.
Jag kan förstå det. Samtidigt så är oftast våra "längre" promenader på skåneled och då känns det konstigt att säga att vi vandrar ett par gånger i veckan.
Men hade vi kört iväg längre och gått med matsäck hade jag sagt vandrat.
 
Nu är det så att vännen min söker en tik att köpa som skulle fungera som en trevlig familjehund och ser gärna att det går att ta någon valpkull. Gärna av raserna schäfer eller husky. Blandning fungerar också givetvis. Vi tänker att tiken är en omplaceringshund på två eller tre år. OBSERVERA! Vad vi menar med valpkull är inte att tiken ska "skita" pengar, utan få en eventuell avomma från hans egna pojk. Så nej, valpkullen handlar INTE om pengar! Vi är väldigt måna om våra fyrbenta vänner som redan finns i hemmet, vilket innebär att din hund skulle få ett händelserikt liv med massa kärlek och omsorg. Gärna en lagom aktiv vovve som gillar äventyr i skogen, samtidigt som den gillar mys i soffan framför tvn en fredagskväll.
Och vem är denne "hans egna pojk"? Som ska få äran att bli pappa till SchäferHuskyns valpar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 259
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 792
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 762
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp