Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på något helt annat, men nu när jag skannar blocket så är det betydligt mindre "doodle"-annonser och betydligt mer vettiga priser på hundar än för ett halvår sedan :up:
Ser ni samma vettiga trend i andra delar av Sverige som i södra norrland?
Jag hör från alla håll oavsett om det är blandavel (poo o doodle) eller renras att priserna är tillbaka på innan Corona priser.
Så nu är det slut på fina bilar,lyxig semester mm
 
"Urgent 9 weeks puppies needs loving forever homes, comes microchip, vacc and with a toy"

Mum: Border collie / blue heeler
Dad: Kelpie / husky

🙈

$200 ( morsvarande ~ 1400sek )
Verkligen supersöta valpar (såklart) på fotona i annonsen men ja, många lär vara uppe på annons igen om 6 månader "pga ändrade familjeförhållanden/flytt/barn/whatever med tillägg behöver någon som har tid att träna och motionera hunden samt inhägnad trädgård" 😐
 
"
Hej!
Vi behöver tyvärr sälja lilla Aska då vi tycker att hon förtjänar ett bättre hem.
Vi hämtade henne 14/8 men kände efter några dagar att detta aldrig kommer funka, så vi bestämde oss för att försöka ge henne ett bättre hem så fort som möjligt!
Alla saker som vi köpt till henne ingår det är:
Hundbädd
Halsband
Koppel
Långkoppel
Hundmat
Fin mat och vattenskål
Rese matskålar
Julius k9 sele
Leksaker
Krok att koppla fast henne ute med
Bajspåsar
Filt
Rengöring om hon gjort sina behov inomhus"

Stackars valp, här har vi någon som verkligen spontanshoppat 😢

Någon som inte förstått att valpar är bebisar, annonsen lades ut redan 18/8, så hon har ju inte ens hunnit landa och visa sin personlighet.
 
"
Hej!
Vi behöver tyvärr sälja lilla Aska då vi tycker att hon förtjänar ett bättre hem.
Vi hämtade henne 14/8 men kände efter några dagar att detta aldrig kommer funka, så vi bestämde oss för att försöka ge henne ett bättre hem så fort som möjligt!
Alla saker som vi köpt till henne ingår det är:
Hundbädd
Halsband
Koppel
Långkoppel
Hundmat
Fin mat och vattenskål
Rese matskålar
Julius k9 sele
Leksaker
Krok att koppla fast henne ute med
Bajspåsar
Filt
Rengöring om hon gjort sina behov inomhus"

Stackars valp, här har vi någon som verkligen spontanshoppat 😢

Någon som inte förstått att valpar är bebisar, annonsen lades ut redan 18/8, så hon har ju inte ens hunnit landa och visa sin personlighet.
Ja dom har rätt hon förtjänar ett bättre hem och hoppa hon får det även om hon mellanlandade hos dessa.
 
"
Hej!
Vi behöver tyvärr sälja lilla Aska då vi tycker att hon förtjänar ett bättre hem.
Vi hämtade henne 14/8 men kände efter några dagar att detta aldrig kommer funka, så vi bestämde oss för att försöka ge henne ett bättre hem så fort som möjligt!
Alla saker som vi köpt till henne ingår det är:
Hundbädd
Halsband
Koppel
Långkoppel
Hundmat
Fin mat och vattenskål
Rese matskålar
Julius k9 sele
Leksaker
Krok att koppla fast henne ute med
Bajspåsar
Filt
Rengöring om hon gjort sina behov inomhus"

Stackars valp, här har vi någon som verkligen spontanshoppat 😢

Någon som inte förstått att valpar är bebisar, annonsen lades ut redan 18/8, så hon har ju inte ens hunnit landa och visa sin personlighet.
Eller så är det nån sorts smuggelhund, och de luras i annonsen. Vet inte vilket som är värre.
 
"
Hej!
Vi behöver tyvärr sälja lilla Aska då vi tycker att hon förtjänar ett bättre hem.
Vi hämtade henne 14/8 men kände efter några dagar att detta aldrig kommer funka, så vi bestämde oss för att försöka ge henne ett bättre hem så fort som möjligt!
Alla saker som vi köpt till henne ingår det är:
Hundbädd
Halsband
Koppel
Långkoppel
Hundmat
Fin mat och vattenskål
Rese matskålar
Julius k9 sele
Leksaker
Krok att koppla fast henne ute med
Bajspåsar
Filt
Rengöring om hon gjort sina behov inomhus"

Stackars valp, här har vi någon som verkligen spontanshoppat 😢

Någon som inte förstått att valpar är bebisar, annonsen lades ut redan 18/8, så hon har ju inte ens hunnit landa och visa sin personlighet.
Varför har man köpt så mycket prylar till en liten valp (om den är 8-9 v dvs)?
Sedan är det ju förstås alla de vanliga frågorna: varför tar inte uppfödaren tillbaka den? är no 1
 
"
Hej!
Vi behöver tyvärr sälja lilla Aska då vi tycker att hon förtjänar ett bättre hem.
Vi hämtade henne 14/8 men kände efter några dagar att detta aldrig kommer funka, så vi bestämde oss för att försöka ge henne ett bättre hem så fort som möjligt!
Alla saker som vi köpt till henne ingår det är:
Hundbädd
Halsband
Koppel
Långkoppel
Hundmat
Fin mat och vattenskål
Rese matskålar
Julius k9 sele
Leksaker
Krok att koppla fast henne ute med
Bajspåsar
Filt
Rengöring om hon gjort sina behov inomhus"

Stackars valp, här har vi någon som verkligen spontanshoppat 😢

Någon som inte förstått att valpar är bebisar, annonsen lades ut redan 18/8, så hon har ju inte ens hunnit landa och visa sin personlighet.
Undrar om den är renrasig? Fattar inte varför folk spontanshoppar en husky, och det verkar ju vanligt.
 
Jag håller själv på att köpa vår 1:a valp. Det där står på inköpslistan över saker att ha hemma när den väl kommer. Det är ju som att få hem sin bebis.
Ja men man behöver ju inte ha allt för barnens kommande liv hemma när man kommer hem från BB. (Även om jag vet att det är mycket prylhets idag.) Fotbollsskor och cykel kan vänta. Vem behöver resematskålar från dag 1? Vi hade aldrig någon sådan till vår hund, det gick bra att resa ändå :-). Erkänner, jag har svårt för alla dessa prylar.
 
Ja men man behöver ju inte ha allt för barnens kommande liv hemma när man kommer hem från BB. (Även om jag vet att det är mycket prylhets idag.) Fotbollsskor och cykel kan vänta. Vem behöver resematskålar från dag 1? Vi hade aldrig någon sådan till vår hund, det gick bra att resa ändå :-). Erkänner, jag har svårt för alla dessa prylar.
Jag har heller aldrig köpt sådär mycket när jag köpt valp men det är vanligt att folk handlar för tusentals kronor innan valpen ens är besiktad och klar.
 
Jag har heller aldrig köpt sådär mycket när jag köpt valp men det är vanligt att folk handlar för tusentals kronor innan valpen ens är besiktad och klar.
Haha. Jag stannade på vägen för att hämta, och köpte ett tunt läderkoppel och ett fast halsband.

Misstänkte att jag skulle få nån sorts halvstryp i syntet och ett syntetkoppel. vilket visade sig stämma.... (älskar tunna läderkoppel)
 
Ja men man behöver ju inte ha allt för barnens kommande liv hemma när man kommer hem från BB. (Även om jag vet att det är mycket prylhets idag.) Fotbollsskor och cykel kan vänta. Vem behöver resematskålar från dag 1? Vi hade aldrig någon sådan till vår hund, det gick bra att resa ändå :-). Erkänner, jag har svårt för alla dessa prylar.
Haha, jag har försökt övertyga min sambo om att spädbarn behöver en shettis eller motsvarande dock 😂 han är skeptisk.

Just resematskål finns inte med, men tex "löplina" då jag tänkt att det är bra för att träna inkallning utanför tomten och miljöträna i skogen. Och sedan "hundfön" eftersom vi är intresserade av en pälsras.
 
Senast ändrad:
Med tanke på något helt annat, men nu när jag skannar blocket så är det betydligt mindre "doodle"-annonser och betydligt mer vettiga priser på hundar än för ett halvår sedan :up:
Ser ni samma vettiga trend i andra delar av Sverige som i södra norrland?
Kan bero på att det finns fler hundar till salu/omplacering. :confused: Coronahundar som ägarna inte har tid med längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 297
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 815
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 781
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp