Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite OT

Men jag absolut älskar salukis.... Hade gärna haft en saluki eller annan vinthund men sambon tycker vinthundar är för smala 😢

Okej tillbaka till ämnet: när det kommer till omplaceringar kan det också vara svårt i Sverige för att du antingen måste vara i särskilda kretsar för att få tag i hundar du är intresserade utav eller så måste du kunna tillgodose väldigt specifika saker som de förra hemmen ställer som krav så jag förstår faktiskt varför man skaffar hund från utlandet.
Kan inte låta bli att undra om han skulle säga att vinthundar är för smala om han träffar på en riktigt stor, vuxen och fullpälsad Borzoihane.
Jag har i alla fall alltid tyckt att det är ganska mycket hund :p Har själv haft ett par stycken, i synnerhet en var att gå runt som med ett slagskepp, enligt vad folk sa :D

Det är klart att det inte som en mastiff eller liknande, men hur "mycket" hund måste man ha?
 
Kan inte låta bli att undra om han skulle säga att vinthundar är för smala om han träffar på en riktigt stor, vuxen och fullpälsad Borzoihane.
Jag har i alla fall alltid tyckt att det är ganska mycket hund :p Har själv haft ett par stycken, i synnerhet en var att gå runt som med ett slagskepp, enligt vad folk sa :D

Det är klart att det inte som en mastiff eller liknande, men hur "mycket" hund måste man ha?
Även en greyhound kan vara en riktigt rejäl jycke, för att inte nämna till exempel skottsk hjorthund ( :heart )
 
Kan inte låta bli att undra om han skulle säga att vinthundar är för smala om han träffar på en riktigt stor, vuxen och fullpälsad Borzoihane.
Jag har i alla fall alltid tyckt att det är ganska mycket hund :p Har själv haft ett par stycken, i synnerhet en var att gå runt som med ett slagskepp, enligt vad folk sa :D

Det är klart att det inte som en mastiff eller liknande, men hur "mycket" hund måste man ha?
Mycket hund utan att ge ett klumpigt intryck, men ska man jaga varg så behövs det. :idea:
 
Kan inte låta bli att undra om han skulle säga att vinthundar är för smala om han träffar på en riktigt stor, vuxen och fullpälsad Borzoihane.
Jag har i alla fall alltid tyckt att det är ganska mycket hund :p Har själv haft ett par stycken, i synnerhet en var att gå runt som med ett slagskepp, enligt vad folk sa :D

Det är klart att det inte som en mastiff eller liknande, men hur "mycket" hund måste man ha?
Ryska skönheter.

Tyvärr tror jag det handlar om formen för honom, just de långa benen med den smala midjan. Han gillar inte mastiffar heller 😅 han ogillar ocksp lockigt hår på hundar. Många grupper hundar som tyvärr utesluts för mig 😢
 
Förra gången jag letade minispaniel så fanns inga till salu. Nu hittar jag flera!
Bl.a. tre hanar i sydligste delen av landet. Hanar, exakt var jag vill ha. Verkar ha blivit kvar hos uppfödaren? Dessutom väldigt billiga, typ halva priset?

Har skrivit till kenneln med frågor och berättat lite om mig själv. Få se vad responsen blir. Att de blivit kvar verkar kontigt. Men efterfrågan på just den rasen kanske inte är så stor som jag trott.
 
Verkar ha blivit kvar hos uppfödaren? Dessutom väldigt billiga, typ halva priset? Att de blivit kvar verkar kontigt. Men efterfrågan på just den rasen kanske inte är så stor som jag trott.

Många raser har haft sämre efterfrågan pga höjd el, bränsle, inflationen så inget konstigt alls och halva priset är förmodligen satt pga lite desperat att bli av med dem pga tids/utrymmesbrist för att ha flera unghundar samtidigt.

Hoppas du får bra respons och blir med hund igen snart 🙂
 
Många raser har haft sämre efterfrågan pga höjd el, bränsle, inflationen så inget konstigt alls och halva priset är förmodligen satt pga lite desperat att bli av med dem pga tids/utrymmesbrist för att ha flera unghundar samtidigt.

Hoppas du får bra respons och blir med hund igen snart 🙂
Mailade och fick svar så jag ringde upp. Anmälde intresse för en 7-månaders hane. Svart-vit och inte trefärgad som jag hade gillat bättre, men det är en struntsak.
Ska få video - den är i andra änden av landet och jag åker inte två resor så långt. Det blir ansträngande nog.
Uppfödaren verkade helt vettig och vi begrep varann tror jag.

Om allt går i lås (peppar, peppar, peppar, ta i trä) kanske jag hämtar en hane i slutet av april.

(herregud så uppspelt jag är)
.
 
Mailade och fick svar så jag ringde upp. Anmälde intresse för en 7-månaders hane. Svart-vit och inte trefärgad som jag hade gillat bättre, men det är en struntsak.
Ska få video - den är i andra änden av landet och jag åker inte två resor så långt. Det blir ansträngande nog.
Uppfödaren verkade helt vettig och vi begrep varann tror jag.

Om allt går i lås (peppar, peppar, peppar, ta i trä) kanske jag hämtar en hane i slutet av april.

(herregud så uppspelt jag är)
.
Men JÖSSES så roligt! Så fint att höra! :love1: Hoppas, hoppas!
 
Förra gången jag letade minispaniel så fanns inga till salu. Nu hittar jag flera!
Bl.a. tre hanar i sydligste delen av landet. Hanar, exakt var jag vill ha. Verkar ha blivit kvar hos uppfödaren? Dessutom väldigt billiga, typ halva priset?

Har skrivit till kenneln med frågor och berättat lite om mig själv. Få se vad responsen blir. Att de blivit kvar verkar kontigt. Men efterfrågan på just den rasen kanske inte är så stor som jag trott.
Är det väldigt sydligt så kan jag åka o titta på dom,eller om det bara är lite sydligt är jag hemma i skaraborg innan o efter påsk
 
Mailade och fick svar så jag ringde upp. Anmälde intresse för en 7-månaders hane. Svart-vit och inte trefärgad som jag hade gillat bättre, men det är en struntsak.
Ska få video - den är i andra änden av landet och jag åker inte två resor så långt. Det blir ansträngande nog.
Uppfödaren verkade helt vettig och vi begrep varann tror jag.

Om allt går i lås (peppar, peppar, peppar, ta i trä) kanske jag hämtar en hane i slutet av april.

(herregud så uppspelt jag är)
.
:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

det är vi nog många som är nu...
:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 387
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 028
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 850
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 872
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp