Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot tycker jag att flexi numera är i sämre kvalité. Det jag hade på 90-talet höll hela hundens livstid. De jag har köpt de senaste åren är slitna i delen närmast hunden redan efter något år.
 
Väldigt tråkig utveckling :(
Ja 😞 Mitt stora jag sålde för ett par år sedan köpte vi till taxen och han dog 2004 och då hade han haft det något år. Efter det har tre hundar haft det innan jag skaffade minivovvar som inte behövde ett så stort och långt koppel så de har S i fem meter. Jag vet att jag har sålt några (köpte nya när jag hittade roliga färger så det har blivit ett gäng genom åren 😂) men även att några gått sönder. Minns dock inte hur många som gått sönder av sig själva och hur många lillhunden tuggat i sig. Kanske tre som gått sönder/blivit uppslitna på 5-10 år. Så de är ju fortfarande bra, men inte i närheten av taxens koppel. Innan han fick det stora så hade han ett rött i minst 10 år där enda anledningen till att det fick pensioneras var för att det var fult
 
Ja 😞 Mitt stora jag sålde för ett par år sedan köpte vi till taxen och han dog 2004 och då hade han haft det något år. Efter det har tre hundar haft det innan jag skaffade minivovvar som inte behövde ett så stort och långt koppel så de har S i fem meter. Jag vet att jag har sålt några (köpte nya när jag hittade roliga färger så det har blivit ett gäng genom åren 😂) men även att några gått sönder. Minns dock inte hur många som gått sönder av sig själva och hur många lillhunden tuggat i sig. Kanske tre som gått sönder/blivit uppslitna på 5-10 år. Så de är ju fortfarande bra, men inte i närheten av taxens koppel. Innan han fick det stora så hade han ett rött i minst 10 år där enda anledningen till att det fick pensioneras var för att det var fult
Jag har funderat på om det är jag/hunden som sliter så mycket eller om kvalitén har blivit sämre. Jag har testat både band och lina och båda slits på samma ställe, efter en säsong eller så är de såpass slitna i kanterna de första 40-60 cm att jag inte vågar lita på att de verkligen hade hållt i en paniksituation utan de har bytts ut. Min hund biter inte på kopplet men springer ibland runt grenar eller så men jag tycker inte att det är så ofta och det är ju inte så att vi står och sliter åt var sitt håll så att det sågas mot grenar heller. Mina har alltså aldrig gått av utan jag byter ut dem när de blir fnasiga i kanterna i förebyggande syfte. Ett har mekaniken släppt på men det tror jag kan vara en engångsföreteelse för det har inte hänt på något annat. Det jag hade till gammelhunden blev aldrig slitet i kanterna och det användes lika mycket som det kopplen jag numera sliter ut på en säsong.
 
Kan inte sova så roar mig med att se exakt hur fyndiga namn man kan komma på när man parar ”vilken hund som helst” med en pudel 😁🤦‍♀️

Här är några (hittade på Blocket):

Shoodle (shih tzu och pudel)
Cockerpoo (cockerspaniel och pudel)
Goldendoodle (golden retriver och pudel)
Havapoo (bichon havanes och pudel)
Labradoodle (labrador och pudel)
Portispoo (portugisisk vattenhund och pudel)
Lhasapoo (lhasa apso och pudel)
Pomapoo (pomeranian och pudel)
Bichopoo (bichon frise och pudel)

Kan inte hjälpa det, men jag tycker att detta är så himla roligt. Bortsett från hur stört (och problematiskt) det är när folk ska skapa egna hundraser då förstås.

Portispoo är i särklass roligast för en husvagnsfantast som jag själv 😂😂😂
 
Den stora frågan är väl vem som inte är sugen?;)

Nu vet jag inte om du är seriös eller om jag bara inte förstår det roliga, men jag skulle aldrig i livet betala den summan för en blandras som råkar vara på modet. För den typen av pengar kan man ju få två lovande renrasiga valpar ur ordentligt hälsokollade och meriterade linjer.
 
Nu vet jag inte om du är seriös eller om jag bara inte förstår det roliga, men jag skulle aldrig i livet betala den summan för en blandras som råkar vara på modet. För den typen av pengar kan man ju få två lovande renrasiga valpar ur ordentligt hälsokollade och meriterade linjer.

Haha nej jag är uppenbarligen ironisk i allra högsta grad. Tycker självklart att hela doodlehetsen är helt vansinnig egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 216
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 980
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp