Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Slänger in en fråga här och hoppas någon vet. När det gäller djurrecept, kan man skicka någon annan att hämta ut åt en?
Behövs fullmakt?

Min man har fullmakt att hämta åt mig och då inbegriper det recept till hunden också :) Fixas på 1177
Sist det var aktuellt för mig (några år sedan) räckte det att jag kunde uppge personnumret för den som stod på receptet.
Tack!
Inser att det blev helt fel tråd 🙈 Så kan det gå när man står i telefonkö på ena telefonen, har ett samtal i den andra och tycker att man självklart kan skriva en snabb fråga på buke samtidigt 😅 I bland blir jag bra trött på mig själv!

Slänger in en fråga här och hoppas någon vet. När det gäller djurrecept, kan man skicka någon annan att hämta ut åt en?
Behövs fullmakt?
Jag tog med barndomshunden när jag flyttade från mina föräldrar som sedan fick gabapentin utskrivet. Gick oftast men vissa vägrade ge ut det till mig. Viss förståelse ändå pga det är en stark medicin människor också kan ta men det var lite spännande varje gång

En med "pausad ridverksamhet" som erbjuder kostnadsfritt tillfälle att rida, eller vill ha hjälp med att motionera hästarna, beroende på hur man ser det. Men... "Vi är kort om flickor 11-15 år"... "Du ska få vara på hästgård utan förälder närvarande"... "Du ska vara född mellan 2011 och 2015".

Bara jag som... Jag vet inte, det känns lite olustigt? :crazy: Massor av folk som ger hjärtan och hyllar det fina initiativet (inlägg på Facebook). Jo, jag kan förstå det på ett sätt, men samtidigt... Varför inte killar? Varför inte äldre än 15? Varför inga föräldrar med?
Japp, reagerade också. Mycket märkligt skrivet.

En med "pausad ridverksamhet" som erbjuder kostnadsfritt tillfälle att rida, eller vill ha hjälp med att motionera hästarna, beroende på hur man ser det. Men... "Vi är kort om flickor 11-15 år"... "Du ska få vara på hästgård utan förälder närvarande"... "Du ska vara född mellan 2011 och 2015".

Bara jag som... Jag vet inte, det känns lite olustigt? :crazy: Massor av folk som ger hjärtan och hyllar det fina initiativet (inlägg på Facebook). Jo, jag kan förstå det på ett sätt, men samtidigt... Varför inte killar? Varför inte äldre än 15? Varför inga föräldrar med?
Kan inte släppa detta, har ingen i kommentarerna ifrågasatt det märkliga?

Kan inte släppa detta, har ingen i kommentarerna ifrågasatt det märkliga?

Nej, jättekonstigt! Massa likes och hjärtan, "Vilket fint upplägg! Låter fantastiskt!" :crazy:

Jag är bra sugen på att skriva och ifrågasätta de märkliga delarna, men för typ tusen år sedan tränade jag för personen som har skrivit inlägget, och jag vill inte lägga mig i och ifrågasätta hen...

Mitt halvblod var 1.70 och drog 165 i täcken, min travare nu är 175 och drar 155.
De har dock samma sadel trots att den ena var halvblod och den andra är travare. Betyder det att jag har en sadel som passar alla hästar?
Jag har en sån 😁 en apgammal, ljusblå, superlätt wintecsadel. Låg lika bra på min feta kallblodstravare som kompisens arab o.O och nu på min spea blodig. .. men inte på min grövre bloding.
Men hyfsat spann iaf 😜

I en specifik grupp har jag märkt att många byter ut flera av orden mot emojis. Det började väl med att byta ut orden som kan förknippas med försäljning, för Facebook tillåter ju egentligen inte försäljning av djur. Men det har eskalerat... Denna var riktigt jobbig att tyda! :rofl:

"🙋‍♀️ rider 99% ensam, för att 🐴 ska vara trygg = sällskap.
Ej trygg med 🚜🚛🚚🏎🏍. OK med 🛻🚗.
🐴 som behöver regelbunden 🏇 för att fungera för 🏇. 🙋‍♀️ = 💼 heltid + 👨‍👩‍👦 och inte 🦸‍♀️ nerver sedan 🙋‍♀️ blev mamma.
När 🐴 reagerar för något vill 🐴 ta till flykten, och hon är samtidigt en i vissa situationer bestämd / envis 🐴 så ej enkel. 1️⃣mans🐴.
Egentligen redo att 🏇 igång direkt. Ut i skogen med sällskap så är det en okomplicerad 🐴 OM man är lite 🦸‍♀️ själv.
🥕 utifrån att 🕑 och 💼 kommer krävas för 🏇
🕑🕔🥕🥕🥕"

🤣
Hoppas nu att alla emojis hängde med när jag kopierade texten.

I en specifik grupp har jag märkt att många byter ut flera av orden mot emojis. Det började väl med att byta ut orden som kan förknippas med försäljning, för Facebook tillåter ju egentligen inte försäljning av djur. Men det har eskalerat... Denna var riktigt jobbig att tyda! :rofl:

"🙋‍♀️ rider 99% ensam, för att 🐴 ska vara trygg = sällskap.
Ej trygg med 🚜🚛🚚🏎🏍. OK med 🛻🚗.
🐴 som behöver regelbunden 🏇 för att fungera för 🏇. 🙋‍♀️ = 💼 heltid + 👨‍👩‍👦 och inte 🦸‍♀️ nerver sedan 🙋‍♀️ blev mamma.
När 🐴 reagerar för något vill 🐴 ta till flykten, och hon är samtidigt en i vissa situationer bestämd / envis 🐴 så ej enkel. 1️⃣mans🐴.
Egentligen redo att 🏇 igång direkt. Ut i skogen med sällskap så är det en okomplicerad 🐴 OM man är lite 🦸‍♀️ själv.
🥕 utifrån att 🕑 och 💼 kommer krävas för 🏇
🕑🕔🥕🥕🥕"

🤣
Hoppas nu att alla emojis hängde med när jag kopierade texten.
Åh herregud! Vill hon en sälja den kan man undra.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat